Wanneer vertellen?

hoi, wanneer hebben jullie verteld dat je zwanger bent aan familie en vrienden. aan de ene kant wil ik het zo graag vertellen, maar aan de andere kant is het erg vroeg. ben benieuwd naar jullie verhaal.

Bij de eerste hebben we tot 12 weken gewacht maar dat had meer te maken met het feit dat rond de 12 weken mijn tijdelijke contract met een half jaar verlengd zou worden en ik liep de kans dat die verlenging er niet zou komen als bekend was dat ik zwanger was. Zeker omdat men op kantoor sowieso al wist dat ik zou stoppen met werken zodra ik bevallen was. Dat half jaar verlenging kwam precies nog mooi uit voor mij. Overigens wist de naaste familie wel al meteen dat ik zwanger was (gewoon verteld in het weekend van de positieve test).

Bij de 2e hadden we verder geen contracten te verliezen dus toen hebben we het gewoon iedereen verteld. Kon ook niet anders want ik ben beide keren de eerste 16 weken behoorlijk misselijk en moe geweest dus ik had het nooit verborgen kunnen houden.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 02 Mar 2009 19:54:11

wij hebben tot 8 weken gewacht bij de familie en officieel wisten ze het op mijn werk met 12 weken pas. Maar ze wisten dat we bezig waren en ik was heel misselijk en zo. Dus mijn collega’s (allemaal dames met kids) telde al snel 1+1 bijelkaar op. Mijn vriendin wist het ook al snel maar zij raadde het ook.

Groetjes,

Michèle

Bij allebei de boy`s hebben we na de test de familie ingelicht en vrienden ook

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ik bij charissa pas laat kwam er ook pas laat achter, maar afgelopen keer vrij snel aan me werk , maar de volgende keer probeer ik er zo lang mogelijk mee te wachten, omdat het toch mis kan gaan.

Liefs en dikke kus brenda en charissa
Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Mijn ouders en schoonmoeder hebben we het verteld na de positieve test (was toen ongeveer vier weken zwanger). En op het werk en vrienden ook. Dus niet gewacht tot na drie maanden in de zwangerschap. We dachten: als het niet goed gaat, dan kunnen de mensen je ook steunen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja daarom hadden wij het ook met 8 weken verteld, alleen ook niet aan iedereen want dan moet je ook weer iedereen vertellen dat het niet goed gegaan is. Dus fam en hele dikke vriendinnen met 8 weken de rest erna. Alleen was wel lief mijn collega’s hadden de weken ook afgeteld en toen het de 12e week was en ik het officieel vertelde kreeg ik een kleinigheidje van ze.

Groetjes,

Michèle

wij hebben bij de eerste gewacht tot een week of 10 omdat ik daarvoor een miskraam had gehad. Maar langer kon ik mijn mond niet houden.
Nu bij de tweede hebben we het met 7 weken verteld.
Weet je wat ik wel vindt als je het vroeg verteld en het zou mis gaan (waar je niet vannuit gaat) hebben de mensen wel veel begrip!

groetjes Gytha

hahaha hier niks verteld … ze vertelde het mij! Ik was zo misselijk beroerd maar nooit aan zwanger zijn gedacht … tot ze het mij vertelde… aha het zou kunnen gelukkig na verschillende testen ( eerst allemaal negatief ) toch positief geworden!!! Maar volgende keer zou ik het liever eerst voor mezelf willen houden voor heel de fam het al weet…

Ik heb het na de eerste echo (was bij mij met 8 weken) verteld aan onze ouders. Mijn beste vriendinnen wisten het al, want we gingen een weekendje weg met de meiden en daar hoort bij ons echt een borrel bij. Toen ik het eerste wijntje afsloeg heb ik het ook maar gelijk verteld. Onze overige vrienden en familie en werk hebben we het verteld rond de 12 weken.
Ik wilde echt wachten tot ik uit de risicoperiode was.

Wij hebben ook de eerste echo afgewacht (was toen 7 weken zwanger) en toen aan iedereen verteld. De grens van 12 weken zegt mij niet zoveel. Later in de zwangerschap zou het ook nog mis kunnen gaan, maar dat is iets waar je niet van uit moet gaan

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Hoi, nou we zitten eraan te denken het met 10 weken te vertellen, maar krijg nu sterker het gevoel dat ik het sneller wil vertellen. iedereen kan je dan inderdaad steunen als het mis gaat. lijkt me zo’n speciaal moment om het te vertellen…! kan echt niet wachten…

wanneer beginnen je borsten eigenlijk te groeien…? heb het idee dat ze SUPER groot zijn geworden. heb van mezelf al D80, dus kan je nagaan hoe ze nu aanvoelen. ze doen ook al pijn als ik spring ofzo.

9 maanden banner

We zijn gisteren bij de gyneacoloog geweest en ben nu 7 week en 5 dagen zwanger. Onze ouders wisten het gelijk na de test en de beste vrienden en nog wat goede kennissen wisten het na ongeveer 5 week. Mijn buik begint echt al weer vorm te krijgen (had ik met de eerste ook maar nu gaat het nog sneller) dus ja of mensen gaan raden of je verteld het en dat heb ik dus vandaag op het werk gedaan en nu mag iedereen het weten. Ik denk maar zo als het mis gaat waar we natuurlijk niet vanuit gaan komen de mensen het ook te weten. Het is toch fantastisch nieuws. Ik heb me bijna een paar keer verpraat moeilijk moeilijk om niet over iets te praten waar je helemaal vol van zit.

9 maanden banner

Je borsten kunnen direct gaan groeien hoor, dat komt door de hormonen. Tja, niet veel aan te doen. Wel goeie beha’s dragen, zodat je goed steun hebt en het niet afknelt. Haha, hoort erbij hè?

Groetjes!

Ik had zwangerschaps bh’s en onderbroeken van de hema. Niet duur en ze zitten top. Zwangerschapsstrings vomd ik niks. Ze verlichten de druk meteen en ze groeien mee.

Groetjes,

Michèle

Ik heb tot heel lang in de zwangerschap m’n gewone bh’s gedragen, m’n borsten groeiden nauwelijks. Pas aan het eind ging dat rap en moest ik aan de zwangerschapsbh’s…

Groetjes!

Mijn borsten groeide ook enorm en zijn uiteindelijk wel 2 maten gegroeid. Wacht maar tot je stuwing krijgt ma de bevalling. Ik was net Pamela Anderson, haha. Nu zijn ze weer helemaal naar het oude formaat