Wanneer van maxi cosi naar autostoel?

Hallo,

Mijn dochtertje van 9 maanden (69 cm, 8,1 kg) begint aardig uit haar maxicosi te groeien. Vanaf wanneer kan ze in het autostoeltje? of kan dat nu al? Ze kan al zelfstandig zitten.

Groetjes Jessica

In principe zeggen ze dat de maxi cosi’s voor baby’s tot 13 kg zijn en geschikt van 0 tot 12 mnd.
Het zou dus nog best een poosje mogen/moeten kunnen.
Lastig hoor. Die van mij is nu ruim 6mnd en al 72 cm lang en 8,5 kg Een lange slanke jongeman is het! Maar Maxi Cosi kan nog net, zijn voetjes komen er al wel overheen. Hij zit omgedraaid op de achterbank en al met zn voetjes tegen de achterbank aan! Maar hij kan echt nog niet zelfstandig zitten, dus dat is dan weer een ander punt waarom het bij ons echt nog niet kan.

ik heb altijd begrepen dat de maxi cosi tot 9 maanden is. Daarna mogen ze in de autostoel mits ze zelfstandig kunnen zitten.

22-12-2009 colin geboren

Hey, onze dochters verschillen maar 1 dag in leeftijd!
In principe zou je dochter er nu al in kunnen (=vanaf 9 maanden), maar het veiligste is om je baby (zo lang mogelijk) in de maxi-cosi mee te nemen in de auto. Maar als je kleine goed kan zitten moet het geen probleem zijn haar in de autostoel mee te nemen.

@mama van Julian: Mijn dochter zit al vanaf 7 maanden in de autostoel omdat ze gewoon niet meer in de maxi-cosi pastte (71cm en 9.5kg). Ze kon toen wel al redelijk goed zitten. Ik heb haar de eerste maanden in de ligstand van de autostoel meegenomen, dit ging goed. Misschien een tip?

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/5VmOp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 16 Jul 2010 17:09:01

Oké dat is dan voor ons misschien ook nog een optie. Hopen dat ie al wat beter kan zitten tegen die tijd!

Onze autostoel kan idd ook in een halve ligstand, dat is zeker handig in de overgang van maxicosi naar autostoel.
Als de voetjes wat buiten de maxicosi beginnen uit te steken, mag je kindje nog gerust in de maxicosi. Is de veiligste manier van vervoeren dus ik heb Jasper hier zo lang mogelijk in gelaten. Het hoofdje mag echter niet aan de bovenkant uitsteken, maar met 69 cm zal dat nog niet zo zijn lijkt me.

Groetjes Carolien.

Als het hoofdje boven de maxi-cosi uitkomt, is het niet langer veilig en moet je overstappen naar een autostoeltje. Wij zijn toen Erik 8 maanden was overgestapt en kochten een autostoeltje die ook in ligstand kon (want Erik kon nog niet goed zelfstandig zitten).

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

mijn zoontje van 3 .5 jaar past zelfs nog in de maxi cosi hij zit er natuurlijk al lang niet meer in maar het lijkt me niet dan het met 6 maanden al te klein is
zijn benen komen er natuurlijk wel overheen maar hoofd alleen een klein puntje haha en mick is 8 maanden en zit er zeker nog wel ff in lekker nog ff baby zijn gaat toch al zo snel maar als hij zouw huilen dan niet idd

Demi is nu 7 1/2 maand
hij was verleden maand 70 cm en woog bijna 8 kilo
al meer als een maand kan hij zelf zitten (hij komt zelf zitten vanaf zijn buik) hij kruipt en trekt zich op in de box tot staan.

wij willen al een autostoeltje kopen, maar kan dit al?
hij verveeld zich in de maxicosi en ons lijkt het voor hem leuker om wat hoger te zitten

hij is al sterk, maar is nog geen 9 maanden (of 12 maanden zoals ik lees dat ze in een kinderstoeltje mogen)

wat raden jullie aan? groetjes angelique

@mama van Demi Jay: lijkt mij geen probleem om hem in een autostoel te zetten. Zeker niet als je een stoeltje met ligstand hebt. Wees je wel bewust dat het vervoeren in de maxi-cosi nog altijd hebt veiligste is!

Lilypie First Birthday tickers

Luka paste met 8 maanden niet meer in de maxi-cosi, zijn voeten staker er echt een heel stuk over heen. Ook was het continu huilen geblazen, dus in overleg met het CB mocht hij in een gewone autostoel. Hij woog toen pas 8,2 kg en was 72 cm lang. Hij kon wel al goed zelf zitten.
Het ging hartstikke goed, en idd de eerste maand heeft het stoeltje in slaapstand gestaan, nog even voor de veiligheid.