Wanneer van 4 naar 3 flessen?

Weet iemand van jullie wanneer je van 4 flessen naar 3 flessen terug moet? Of is dit nog niet nodig?

Anouk is nu 5,5 maand en heeft het volgende schema:
07.00 fles 240 ml (slapen van ca. 9.00 tot 10.30)
11.00 fles 240 ml (slapen van 12.30 tot 14.30)
15.00 fles 240 ml (slapen van 17.00 tot 18.00)
19.00 fles 240 ml (om ca. 19.30/20.00 naar bed voor de nacht)
Vaak krijgt ze om ca 17.00 of om 18.00 uur nog een aantal lepeltjes fruit, soms ook 's morgens, ligt er een beetje aan hoeveel ze slaapt?

Ben benieuwd hoe jullie dat doen of gedaan hebben?
Grt, Sabine

mijn dochter is bijna 8 maanden en ik ga van 4 naar 3
met 5,5 maand is dat nog best te vroeg hoor
dan hebben ze nog wel 4 flessen nodig met fruit en eventueel groente
en straks als ze goed groente eet en er komt brood bij dan is het volgens mij vroeg genoeg , maar goed er veranderd nog al wat
zo doe ik het en anders moet je het ff vragen op het cb !!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd

Mijn zoontje is net 6 maanden en ik geef hem:
7.30 een fles met pap 200cc melk en 7 scheppen pap
11.30 een fruithapje en 150cc fles
13.30 een stukje brood en water
15.30 een fles 240cc
19.30 bord groenten en een fles 150 cc

Soms slaapt hij overdag rond een uur of 12 nog tot een uur of 2 smiddags dus dan geef ik zijn stukje brood wat later.
gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

Toen Senna de laatste keer op het bureau (15 mei, dus nog net geen 6 mnd.) is geweest moesten wij 4 voedingen gaan geven waarvan 3 flessen en 1 fles wordt dan groentenhap.
Fruit is extra tussendoor.

Haar schema is nu als volgt:
700 fles 210cc + 7 schepjes
10.00 fruithapje
12.00 à 12.30 fles 210cc + 7 schepjes
16.00 groentepotje + als toetje 90cc+3 schepjes
19.00 fles 210cc + 7 schepjes.

Ik leg Senna altijd na haar fruithapje op bed en dan slaapt ze van een half uur tot soms 2 uur, geen peil op te trekken.
's Middags pakt ze meestal een slaapje in de wandelwagen en soms nog ergens een 1/2 uurtje.

Hoop dat je er iets aan hebt.
Groet Vanessa mama van Senna.

Ik ben pas over gegaan op 4 flessen en het lijkt me ook wel vroeg om nu over te gaan op 3 flessen.
Ons schema is als volgt:
7.30 fles 220/230 cc
10.30 heel potje fruithap
13.00 fles 220/230 cc
17.00 fles 220/230 cc
20.30 fles 200 cc voor hongerige baby’s.
Ik wil wel graag die laatste fles naar voren hebben, maar wacht er nog even mee totdat de kleine aan groente gaat beginnen. Laat haar eerst goed wennen aan het fruit en ga dan over op groente. Van daaruit ga ik de fles van 17 uur vervangen voor groente en dan de fles van 20.30 naar 19.30 zetten.
Gr. natasja

Het leek mij ook nogal vroeg en ik vind het zelf ook nog wel erg leuk hoor om die flessen te geven.
Al moet ik zeggen dat ze sinds gisteren 2 flessen helemaal leegdrinkt en van de andere 2 bijna 100 laat staan. Ik heb dat dan wel aangevuld met iets meer fruit. Zal wel niet helemaal volgens het boekje zijn, maar ja haar buikje moet toch vol. Kan natuurlijk ook van de warmte komen dat ze minder trek heeft.
Ik ga komend weekend maar eens kijken wat ze van een groentehapje vindt, gewoon van beide een beetje als bijvoeding.

PS: geven jullie met deze hitte wel eens water tussendoor?

Grt, Sabine

Ja zeker. of een beetje diksap, gaat er meestal wel in hoor.
Meestal rond een uur of 14.30 krijgt limo + koekje.

Groet Vanessa mama van Senna.

Anouk22: Het kan ook zijn dat jou kleine die 2 flessen bijna laat staan omdat ze dan minder honger heeft misschien moet je dan toch maar een fles minder gaan geven probeer een keer ipv fles groente te gaan geven misschien dat dat beter gaat.
Ishando wilde zijn fruit juist niet zo graag maar groente eet hij zo op.
En tussendoor geef ik geen diksap hoor gewoon water want hij heeft veel last van slijm als hij hoest dus ja…

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

ik vind in dit soort gevallen kijk naar je kind het ene kind heeft het wel nodig en de ander niet maar ik vind 4 maanden ook nog te jong om al over te gaan naar 3 en ook al zegt het cb dat doen waar jouw kind behoefte aanheeft