Wanneer van 2 naar 1 slaapje?

Mijn dochtertje sliep tot op heden altijd nog 2 keer. meestal van 10 tot 11 of 11.30 en dan van 14 of 14.30 tot ongeveer 15.30of 16 uur. Nu begin ik te merken dat ze s morgens niet meer wil gaan slapen. Het is dan huilen geblazen. Ze is alleen wel heel moe want wrijft steeds in haar ogen, maar slapen wil ze echt niet. Zou het kunnen dat ze aan 1 slaapje toe is?? Hoe merk je dit?

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ging hier vanzelf.
ze sliepen nog maar een uurtje en toen heb ik het zonder geprobeert en smiddag’s eerder te bed.
mirte sliep met het jaar nog 2x
lieke volgens mij ook

Groetjes Gytha

Hier ook pas gaan proberen met het jaar dat hij naar 1 slaapje kon… maar dat heeft wel even geduurd. Denk dat Jurian 1 jaar en 4 maanden was dat hij dit pas kon.

Ieder kind is verschillend en … ze geven het zelf aan. Kijk gewoon eens. Of doe het om de dag. Ene dag wel 2x andere dag 1x…

Hoi hoi,

Hier juist opeens geen drie slaapjes meer maar twee terwijl ze dat derde slaapje aan het einde van de middag wel heel goed kan gebruiken. Nu ligt ze dus tussen 18:00 en 18:30 uur voor de nacht in bed en ze heeft behoorlijk moeite om het vol te houden van 14:00/15:00 uur tot 18:00/18:30 uur…
Ik leg haar nog wel in bed maar ze ligt dan een half uurtje lekker te kletsen en tja dat kan natuurlijk ook gewoon gezellig beneden bij mama dus dan haal ik haar er maar weer uit

groetjes,
Wendy

@moppiesmama, ik ken dat probleem nog van toen mijn dochter nog 3 slaapjes deed ( tot 7 maanden ofzo) wat ik toen heb gedaan is haar smorgens wat langer wakker gehouden, zodat ze smiddags weer later naar bed kon. zo waren de slaapjes dus beter verdeeld. ze sliep toen (tot nu toe dus) meestal van 10 tot 11/ 11.30 en dan van 14/14.30 tot 15.30/1600. ze gaat dan rond 19/19.30 de nacht in en dat gaat (ging haha) prima

mama1980

Ahah. Nou is het zo dat ze tot voor kort 4 slaapjes deed…hihi. Nadat ze 's ochtends wakker werd ging ze nog lekker een uurtje terug. Maar dat gaat nu niet meer. Ze gaat lekker liggen kletsen! Maar ze is dan wel heel moe als ik haar rond 09:00 terug doe…

Bedankt voor de tip ik ga het uitproberen!
Enneh…jij sterkte he!
groetjes,
Wendy

Vaak een beetje gepuzzel met die slaapjes. Hier sliep meneertje 3 uur achter elkaar in de cohtend en dan 's middags niet meer! Tja dan is het lang tot 19.00 's avonds. Nu haal ik hem 's ochtends eerder uit bed en stop ik hem tegen 14.00 uur weer in. In de middag kan hij dan zolang slapen als hij wil maar in de ochtend wat korter. Zo probeer ik in ieder geval dat de middag slaap belangrijker wordt. Want ja, uiteindelijk zit je toch op 1 middagslaap en valt die van de ochtend weg. Ik weet dat het afkloppen is maar volgens mij is 10 maanden nog een beetje vroeg. Maar ja, hier de nachten soms nog wat rommelig dan heb je overdag ook wel wat slaap nodig haha! Succes ermee, lastig soms pfffffffff.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Fijn topic, dank U.
Hier gaat Sarah ook om 19:00/19:30 de nacht in. En nu hoorde ik wel eens dat dat errug vroeg is???
Maar ze doet het er goed op. Tot kwart voor zeven de dag erna, als ik haar wakker MOET maken. Anders kan het wel eens 8 worden.

Toevallig heeft ze vrijdag voor het eerst 1 keer overdag geslapen.
Ik had maar een paar uurtjes les, en haalde haar om 11 uur weer op. De gastouder heeft haar die ochtend niet op bed gelegd. Tja, als mevrouwtje daar is, wil ze eerst spelen. Er zijn daar ook altijd leuke speelvriendjes. En toen ze moe begon te worden kwam ik al bijna.

Ze heeft thuis van half 12 tot half 3 geslapen. Daarna dus pas brood gekregen. Moet nog een beetje kijken HOE ik dat moet doen als het da’lijk echt wordt ingevoerd. Maar ze kán het wel.

Lilypie First Birthday tickers

hier slaapt hij meestal alleen nog in de ochtend een urr of anderhalf en 's middags soms maar een half uurtje soms iets langer maar hij slaapt 's nachts nu wel meestal van 19.30 tot 8.00. Dat vind ik eigenlijk ook het belangrijkste. Dan ben ik overdag ook fitter. Overdag kijk ik hoe het loopt.

22-12-2009 colin geboren

@Bouje &Sarah, ik vind het helemaal niet vroeg hoor. Hele normale bedtijd voor die kleintjes! Hier bij de buren loopt een kleintje van 18 maanden ofzo vaak om half 10 s avonds nog rond, dat vind ik pas abnormaal die slaapt ook nogsteeds niet in zijn eigen kamer trouwens, maar bij papa en mama in bed. tja… ieder zijn manier he.
Ik denk dat ik straks als hier 1 slaapjes echt wordt ingevoerd het brood gewoon wat eeder ga geven idd. Overigens slaapt ze vandaag wel weer gewoon haar ochtendslaapje. Ik bekijk het maar van dag tot dag .

mama1980

Ik vind het ook een hele normale tijd. Meestal gaat ze hier ook om 19:30 op bed soms om 19 uur al als ze heel moe is.

Overdag zitten we nog op 2 slaapjes. Alleen sinds een week slaapt ze het ochtend slaapje nog maar een half uur. Dus misschien dat hij er binnenkort af kan. Maar zo lang ze nog wel slaapt leg ik haar nog wel op bed.

Ja, ikzelf vond het ook niet raar.
Voorheen ging ze om 20:00 naar bed, en sliep tot 9:00. Dat heb ik gewoon een stuk verplaatst. Komt mij beter uit.
En ze slaapt dan ook gewoon door, dus zal ze het ook wel nodig hebben.

Lilypie First Birthday tickers