Wanneer uit zichzelf gaan zitten?

Hoihoi,

alweer een vraagje
Sarah zit nu al ruim een maand zelfstandig, maar alleen als je haar neerzet.
Ze kan wel van zitten naar liggen, bewust, dus niet door te vallen.
Ik leg haar ook meestal gewoon neer zodat ze zelf moet gaan zitten maar dat doet ze dus niet.
Iemand tips hoe ik dit kan stimuleren? Moet ik me zorgen gaan maken? Of komt het vanzelf?

Lfs Maaike

hier ging hij gewoon ineens zitten. Heb hem eigenlijk bijna nooit neergezet. Hij zit nu zo’n 2 weken. Hier heeft denk ik de loopauto met activityboard wel geholpen, want dat vindt hij leuk om voor te zitten. Misschien wat speelgoed aanschaffen waar ze wel voor moet gaan zitten om er bij te kunnen? Of gaat ze dan staan?

22-12-2009 colin geboren

Komt vanzelf! Minke kon pas zelf gaan zitten met 10 maanden en Neeltje kan het net twee weken. Dus die is veel sneller dan haar grote zus . Ze hebben allemaal hun eigen tempo.

Hoi hoi,

Hier ook sinds een week of twee,drie uit haar zelf, daarvoor alleen als we haar neerzetten. Komt goed!
groetjes,
Wendy

Hier kon ze met ongeveer 9 maanden zelf gaan zitten. Daarentegen is het kindje van een vriendin al 10,5 maanden en die blijft nog gewoon op haar rug liggen als je haar zo weg legt. Kan ook wel zitten, maar weer als je haar weg zet. Beweegt dus maar amper uit zichzelf. Geen zorgen maken dus!

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker