Wanneer uit de reiswieg

ik vroeg me af wanneer een goed moment is om van reisiweg naar wandelwagen over te gaan ik heb er wel een die helemaal plat kan en een verdikte rug zodat je kindje wel lekker plat ligt.
voorlopig is dat nog niet aan de orde want onze lars is nu 10 wken maar we zijn al aan het kijken voor een urban jungle
iemand ervaring mee toevallig?

Ik denk dat het van je kindje af hangt wanneer je overstapt naar de “gewone” kinderwagen. Charlotte gilde na 3 maanden de hele boel bij elkaar als ze in de reiswieg lag. Toen hebben we haar in het zitgedeelte gezet en deze wel helemaal plat naar achteren gedaan en sindsdien was het probleem opgelost. Zo kan ze veel meer zien en was het wel goed.
Je kunt dus overstappen als je kindje niet meer in de reiswieg past, maar ook als jouw kindje aangeeft toe te zijn aan het "zit"gedeelte.
Een normale buggy zou ik echt mee wachten tot ze goed kunnen zitten. Dit is toch echt een stuk minder comfortabel.

Groetjes, Sandra

mijn dochter is nu bijna 6 maanden , en het is lekker weer ,dus ga ik van de week het wandel gedeelte opzetten
kan ze ook lekker wat meer zien
maar net wat sandra zegt , als ze er aan toe zijn , of erg groot en niet meer passen (dat heb je bij die nieuwe kinderwagens best sneller , ik heb nog een ouderwetse grote bak)
en jij gaat de zomer in , en dan kan je het misschien ook wat sneller doen
als hij maar wel plat kan natuurlijk die wagen

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd

Ik kan me herinneren dat er in de beschrijving van de wandelwagen staat dat ze met 6 mnd in de wandelwagen mogen. Nou hebben wij geen super-lang kind, dus dat was geen probleem. En hij vondt het zelf ook niet erg om zo lang in de reiswieg te liggen. Maar je hebt natuurlijk altijd ‘uitzonderingen’, als ze niet meer passen of willen. Het is dan wel belangrijk om ze plat te laten liggen ivm het rugje.

Gr Sandra

Hallo,

Ishando van mij is nu 4 mnd en ik heb hem nu in een 5 standen buggy zitten want hij wou ook niet meer liggen. Wil steeds rechtop al moet ik zeggen dat ik hem ook niet rechtop zet maar op de 4 de stand dus een beetje hoger dan de ligstand zodat hij veel kan zien om zich heen. En hij vind het geweldig nu nog trekt hij zich omhoog omdat hij meer wil zitten maar ja daar wacht ik nog maar even mee voor zijn ruggetje.

gr. Debora

Mama van Ingairo en Ishando!

delano is vier maanden en heb hem sinds vorige week in het buggy gedeelte liggen
ik heb een x adventure swivel en die bak isnogal klein,en ik vnd dat delano nogal krap erbij lag met zijn 7 kilo
dus nu kan lekker mee genieten en vind hij het echt heerlijk,zet hem wel niet helemaal recht dat durf ik nog niet

anouk nelissen

Ik heb een urban jungle duo en we hebben net dit weekend de reiswiegjes omgeruild voor de buggyzitjes. Jesse en Jamai zijn 8 maanden en als ik naar andere mensen met kindjes van dezelfde leeftijd kijk zaten hun kinderen al veel eerder in de buggyzitjes. Maar Jesse en Jamai vonden het nog heerlijk in de reiswiegjes. En ik stiekem ook wel . Nog zo lekker klein, zo lekker baby.
Nu met 8 maanden zitten ze in de buggyzitjes van de urban jungle duo. Want ze lagen niet echt meer lekker in de wiegjes. Wij hebben hem op de platste stand staan. Je hebt voor de urban jungle ook speciale verkleiners maar die hebben wij er niet bij. En ga die ook niet gebruiken want zo werkt het prima.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij hebben Senna nog in de reiswieg liggen, meestal wandel ik ook als ze moe is en dan slaapt ze toch het grootste deel van de wandeling.
Als ze echt wakker is dan open ik de kap zodat ze toch iets meer ziet, kijkt graag naar de bomen en in de winkels naar de schappen.
Ik ga binnenkort de wandelwagen erop monteren, dan kan ze ook lekker kijken.
Het gevaar hiervan is dat ze dan veel rechtop wil gaan zitten.
Ze ligt niet echt graag meer, bij ons op schoot en in het wippertje spant ze ook steeds alle buikspieren om te gaan zitten.
Ze zit dan ook al wel redelijk stevig en kan zelfs al een kleine beejte los zitten, maar ik laat het haar niet te veel doen vanwege haar ruggetje.

Groet Vanessa mama van Senna.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoihoi,
Mijn zoontje paste met 3,5 maand al niet meer in de dreamy van de quinny wandelwagen. Sindsdien ligt hij in de buggy (platte stand).

Sinds 2 week past hij ook niet meer in de maxi cosi, hij is inmiddels bijna 6 maand ongeveer 74cm en 9 kg, dus hebben we de maxi cosi tobi gekocht en deze in slaapstand gezet omdat hij nog niet zelfstandig kan zitten. Hij vindt het geweldig dat hij naar buiten kan kijken en de ruimte heeft.

Groetjes Brenda