Wanneer tweede kindje?

Hallo allemaal!

Ik zit ergens mee… Mijn man en ik willen graag een tweede kindje, en onze Luka is nu 8 maanden. Mijn man wil het nu al weer gaan proberen voor de tweede, maar ik ben bang dat ik dan teveel van Luka ga missen omdat ik zo bezig ben met een tweede zwangerschap, als dat meteen mocht lukken.
Bij Luka was het binnen 3 maanden raak, dat zou kunnen betekenen dat als we nu gaan proberen dat ik op Luka’s eerste verjaardag al weer zwanger ben…
Mijn zwangerschap van Luka was verder fantastisch! Weinig kwaaltjes en zo gehad, maar iedere zwangerschap is weer anders…

Wanneer zijn jullie voor een tweede gegaan? En stond je er verder bij stil wat het voor je eerste kindje zou betekenen?

Groetjes, Marloes

[/url]

Hoi hoi,

door een hoop omstandigheden zit er bij onze meiden ongeveer 6,5 jaar tussen. Ik wilde ze eigenlijk ook dicht op elkaar, maar met wat ik nu weet over peuterpuberteit e.d. ben ik zo blij dat ze qua leeftijd ver uit elkaar zitten!! Is ieder voor zich… als jij denkt dat je er klaar voor bent, gewoon doen!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Hoi Marloes,
Ik lees even met je mee want ik zit met precies hetzelfde! Mijn dochter is bijna 6 maanden en aan de ene kant wil ik niet te veel tijd ertussen hebben. Ik ben een tweeling en heb het altijd heerlijk gevonden een zusje net zo oud als ik waarmee ik veel kon delen (ok even oud gaat niet meer lukken ) maar aan de andere kant ben ik heel bang te veel te missen van mijn dochtertje als je er nog een baby bij hebt en ook van die baby wil ik weer zoveel mogelijk genieten. Het is zoooo lastig. Ik ben erg benieuwd wat de andere meiden te zeggen hebben!
groetjes,
Wendy

Zoals je aan mijn tickers ziet was ik ook weer redelijk snel zwanger na de geboorte van Minke. Ik vind het hartstikke leuk met twee van die kleine meiden, al is het best druk met twee kindjes in de luiers. Aan de andere kant, ze schelen zo weinig dat ze ( hopelijk) straks leuk met elkaar kunnen spelen. Maar ik had gewoon echt de "drang"om weer zwanger te worden toen Minke een maand of 8,9 was, dus toen mijn vriend dat ook had was het duidelijk dat wij graag snel een tweede wilden. Dat ik meteen weer zwanger werd was wel heel snel, maar we zijn erg blij met hoe het allemaal is gegaan en gaat . Het is gewoon heel persoonlijk en alles heeft voor- en nadelen. Succes met je beslissing!

Bij ons was het eerste idee om er weer voor te gaan als Morgan 2 jaar was. Maar gezien mijn herstel heel lang duurde (bijna 18 maanden mede door ziekte) en wij nu eerst trouwplannen hebben gaan we nu pas voor een tweede na de bruiloft (augustus 2011) ik heb zelf nooit twee kinderen zo kort op elkaar gewild. Ik wil een bepaalde mate van zelfstandigheid bij de oudste hebben en ik denk dat als morgan 3 is als we voor de tweede gaan dit er wel is.

Groetjes,

Michèle

Ik heb altijd graag 2 kinderen kort opelkaar gewild hoewel je eigenlijk weinig te willen hebt he ze zijn niet op bestelling. Tussen Marijn en Dion zit 18 maand en het bevalt super. Ik heb niet het idee dat Dion veel minder aandacht krijgt dan Marijn tuurlijk moet je je aandacht verdelen maar je kunt de oudste bij de jongste betrekken en andersom ook. Dion vindt het prachtig als hij aandacht van Marijn krijgt.
Druk … valt mee ja tuurlijk moet er een meer in de kleren en eten hebben maar vaak ga ik dit combineren. Dion de fles en Marijn een broodje en mama ook een broodje zo eten we tegelijk en kunnen ze tegelijk op bed en kan mama aan de poets (als ze zin heeft haha). Marijn is best een druk mannetje maar zolang jezelf rustig blijft en niet teveel van jezelf vraagt of wil want de ramen zijn morgen ook niet vies. Ik heb zoiets van zoalg de keuken/badkamer/wc maar schoon zijn ben ik rustig in mijn hoofd en kan ik mijn aandacht op de kinderen spitsen. Ik doe veel dingen als ze op bed liggen dus tussen de middag en in de avond. Tot half 7 's avonds sta ik er door de week alleen voor omdat mijn man pas laat thuis is maar ach alles wend en zo rol je ook in deze rol.
Mijn idee is je bent snel uit de luiers anders moet je na een paar jaar weer met de luiers beginnen en ze zitten redelijk gelijk in de zelfde fase.
Maar volg je eigen gevoel en kijk zelf of je het echt ziet zitten en of je er lichamlijk aan toe bent.

Hier verwachten we op de verjaardag van onze 1e … de 2e …

Het is een keuze die ieder voor zich moet maken. Hierbij spelen natuurlijk heel veel dingen een rol. Maar bij mij is het wel zo dat ik het heerlijk vind dat ik nu een kleine krijg omdat ik zelf nog beetje in de baby/peuter fase ritme zit met de 1e… De overgang is niet zo groot hoop ik. Vond het nl van 0 naar 1 wel…

Lilypie In verwachting Ticker

Ja voor iedereen anders wanneer ze een tweede willen.
Onze dochter is net een jaar en wij zijn alweer 3 maand bezig voor de 2de.
Bij mij wel ff ander verhaal omdat ik niet zwanger kan worden zonder ziekenhuishulp.
Maar toch was de wens voor een tweede er wel heel snel.

Toch ben ik wel van mening om je lichaam eerst goed te laten ontzwangeren.
9 maand zwanger en 9 maand ontzwangeren.

Gr

Hoi hoi,

@mini-boy: Ik dacht ook dat de overgang van 1 naar 2 wel mee zou vallen, maar je moet er alles op aanpassen en de 1e moet zich maar mee aanpassen… wat dat betreft viel het mij erg tegen! Als je er nog maar 1 hebt, moeten alleen de ouders zich aanpassen, van een ouder kind dit vragen is moeilijker. Ik wil je niet bang maken, maar onderschat het niet!

Grtz Von

Lilypie Kids Birthday tickers

bij de eerste twee zat 2 jaar de derde kwam toe de middelst 4 was nou kan je vertellen dat die overgang wel erg groot was omdat je dan lekker uit de luiers enzo bent en dan een flinke stap terug moet zetten
dus ik kan me voorstellen dat twee kindjes vlak na elkaar wel wat fases betreft fijn is maar lijkt me ook onwijs druk teminste als je er twee van mijn jongste zou hebben had je mij kunnen opbergen hahahaha

nee hoor vind het heerlijk zoals het nu is twee grote knullen en een kleintje maar het is ook genoeg zo

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Allemaal bedankt voor jullie reactie en advies!
Na er goed over nagedacht te hebben en jullie reacties gelezen te hebben, hebben we besloten om eerst lekker met z’n drieën op vakantie te gaan en het daarna te gaan proberen voor een tweede. En we zien wel hoe snel of hoe lang het duurt!

Groetjes, Marloes

[/url]

Wij hebben van tevoren nooit gedacht aan zolang willen we ertussen hebben. We hadden zoiets van we zien wel wanneer we weer willen proberen voor een 2e te gaan. Dit kwam toen Tim 11 maanden was. Net als bij de zwangerschap van Tim was het beide keren in 1 keer raak. Helaas is die zwangerschap in een miskraam geeindigt en heb ik daarna nog 2 miskramen gehad.

Doe wat je gevoel zegt en ga er voor als jullie er beide echt achterstaan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Toen de gynaecoloog me vertelde dat ik het eerste half jaar niet zwanger mocht worden schoot ik in de lach…alsof ik daar zo snel al behoefte aan zou hebben!
Maar het begon na een half jaar echt al wel weer te kriebelen! En wat heb ik het gemist om zwanger te zijn, zo bijzonder!
Onze zoon is nu 10 maanden. Voorlopig genieten we volop van hem alleen, maar we hopen zeker hem volgend jaar een broertje of zusje te kunnen geven.

Fijne vakantie!
Groetjes Carolien.

hoi mijn jongens schelen 3 jaar en 9 maanden.

ik wilde niet zo snel een 2e kindje ik wilde echt eerst van Daan genieten en nu gaat Daan naar school en heb ik alle tijd voor Liam en het lijkt mij ook makkelijker dan 2 in de luiers.

wat wel lastig is ik moet liam zijn slaap en eetritme op Daan zijn school tijden afstemmen en dat is wel eens zielig dat ik hem soms uit zijn slaap moet halen omdat zijn broer gehaald moet worden van school.

Maar meid als jij er aan toe bent gewoon doen, alles heeft zijn voor en nadelen.

Na een waardeloze 1 zwangerschap die na 33 weken eindigde in een spoedkeizersnede en een hele kleine (1400g) maar gelukkig kerngezonde dochter verklaarde iedereen ons voor gek dat we überhaupt over een 2e nadachten! Maar ik wilde zó graag! Van de gynaecoloog moest er 18 maanden tussen de 2 geboortes zitten. Dit zijn er 19 geworden De zwangerschap ging weer helemaal niet over rozen, maar ik kan eerlijk zeggen dat ik geen moment minder van onze oudste genoten heb! Het is eerder zo dat je naar mijn idee veel minder met je zwangerschap bezig bent dan de 1e keer en dat dat wel eens vervelend voelt naar de 2e toe. Inmiddels is onze zoon 4 maanden en het gaat super. Is het druk? Ja tuurlijk! Maar is het dat niet altijd als je net een baby hebt? Onze dochter is nog net te jong om erg jaloers te zijn en is helemaal verliefd op haar broertje. Ik merk nu al dat ze echt wat aan elkaar hebben en vind het nu al ontzettend gezellig om er 2 zo vlak op elkaar te hebben. Het perfecte moment om zwanger te zijn is er volgens mij nooit…

Wij gaan volgend jaar op naar de 2e. Nikki kwam ‘onverwachts’.
Het was dus al een hel omschakeling. Maar volgend jaar (dan is ze 1,5) Gaan we voor de 2e. Zit dus wel een hele tijd tussen maar ik gun mijn lijf ook even rust tussendoor.

Groetjes, MamaMartine

http://lb1f.lilypie.com/jQRQp1.png

ik vind dit wel een boeiend onderwerp. damian is nu namelijk 6 maanden (ok morgen pas) en bij mij begint het ook een klein beetje te kriebelen maar aan de andere kant wil ik het ook gewoon nog even zo houden omdat ik onwijs van hem geniet. damian kwam bij ons ook onverwacht en was dus wel een schok maar hij is ook gehaald met een keizersnede. daar moet volgens mij ook een bepaalde tijd tussen zitten toch omdat het voor 90 % zeker is dat de 2e ook zo gehaald wordt

Hi Mellanie, dat ligt volgens mij helemaal aan waarom je een keizersnede gehad hebt. In principe gaan ze de volgende keer, volgens mijn gynaecoloog, altijd voor een natuurlijke bevalling omdat dat voor moeder en kind veel beter is. Ook worden met iedere keizersnede de risico’s op een heftige bloeding groter. Het verschilt per ziekenhuis een beetje wat ze voor termijn hanteren, maar bij mij zeiden ze dat er 18 maanden tussen de geboortes moest zitten. (mijn gyn. vond dat trouwens voor iedere vrouw beter, of er nu een ks geweest was of niet, gewoon om je hormonen een beetje de kans te geven tot rust te komen en een beetje te wennen aan het moeder zijn)

damian is met een keizersnede gehaald omdat mijn bekken te smal was (en hij ook nog eens op zijn rug lag) mijn verhaal is nog steeds niet goed gekeurd anders had je dat kunnen lezen maar de volgende wordt waarschijnlijk een geplande keizersnede omdat ik zelf heel smal ben en damian 2 weken te vroen kwam en echt niet paste

Je moet 6 maanden wachten met zwanger worden als je een keizersnee gehad hebt, dat is minimaal, aangeraden wordt een jaar te wachten omdat dat alles echt goed genezen is en omdat een keizersnee een operatie is (dit wordt zoveel onderschat) en het dus voor je lichaam zwaarder is. Ik heb zelf na 96 uur zelf een spoedkeizersnee gekregen dus ik was de uitputting zo ie zo al nabij maar ik heb echt mijn tijd moeten nemen met herstellen.

Groetjes,

Michèle