Wanneer toetje?

Ik heb maar een hele korte vraag:

Vanaf welke leeftijd mag je je kind wat yoghurt geven?

ALs we aan tafel zitten en wij ons toetje eten is het zo verlijdelijk om Iris ook een paar hapjes te geven. Maar heb geen idee of dat al mag of dat het nog te scherp o.i.d. is voor het maagje…

Groetjes

Pas als ze gewone melkproducten mogen kun je ze ook een toetje gaan geven. Hiervoor niet doen ivm met een koemelkallergie die kan ontwikkelen.

Groetjes,

Michèle

cb vertelde mij vanaf 9 maanden yogurt gaan geven.
staat hier ook zo in cb folder.

Groetjes Gytha

Wij begonnen inderdaad met 9 maanden met een toetje. Eerder is niet verstandig ivm allergische reacties. Hoe verleidelijk het voor papa en mama ook is om dat toetje te geven, het is nog niet heel wijs om Iris dat al te geven dus…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ook bij ons bij het CB vertelden ze dat je vanaf 9 maanden met een toetje mag beginnen. Wij zijn met yoghurt begonnen met een heel klein beetje diksap er doorheen. Pure yoghurt vond ze niet lekker, is ook erg zuur.
Ook krijgt ze nu vla, je kan ook vla met yoghurt mengen.

Groetjes Danielle

G[img]http://b1.lilypie.com/bVvbp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ik heb hier nooit iets van gehoord bij het CB. Onze dochter krijgt toetje vanaf het moment dat ze ook warm eten kreeg. 6 maand.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hier ook vanaf 6 maanden. Begonnen met 1 schepje, steeds meer tot nu zo’n 100 ml (mijn dochter is ca 10 maanden oud).

Ze vindt het heerlijk, en kan zo ook een beetje leren drinken uit een beker (soms lepel ik het er in, andere keer zet ze de beker aan de mond/kin -> heerlijke troep!)…

Ze krijgt meestal magere yoghurt, met een klein beetje diksap.

Hier ook pas met 9 maanden.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Je hebt ook speciale danoontjes met opvolgmelk, die is vanaf 6 maanden meen ik.

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Dank je! 9 maanden wordt het dus!!!

Hier ook met 6 maanden begonnen met joghurt. Dat ging prima. Met 4 maanden is echt nog te jong. Adviezen van het cb verschillen nogal, de een zegt 6 maanden en de ander 9 maanden. Persoonlijk vind ik het ook er van afhangen wanneer je met bijvoeding start. Op het cb hier gaven ze het advies beginnen met 6 maanden. Alleen Rens zat met 3,5 maand al zo erg op z’n handjes te kluiven dat je gewoon zag dat hij wel aan wat anders toe was. Hij was toen ook niet te genieten en meer bv wilde hij ook niet. Toen hij aan de bijvoeding ging was het gelijk een heel ander kind. Die at dus met 6 maanden al een heel 6 maanden potje en was op een gegeven moment wel toe aan een toetje erbij. Verschilt dus behoorlijk per kind vind ik. Je hebt ook kindjes van 6 maanden die net een half 4 maanden potje eten. Zou zeggen start straks eerst met fruit en groente en pas daarna joghurt.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ons CB geeft aan dat je met 4 maanden kunt starten met bijvoeding, maar met 9 maanden pas beginnen met toetjes. Tim heeft altijd goed gegeten, maar op advies van het CB zijn we dus pas met 9 maanden begonnen met toetjes. Toen we begonnen met toetje hebben we de fles van na het eten laten vallen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker