Wanneer tandjes?

Jeetje, ik schrok er vanmiddag van! Mijn zoontje heeft zijn eerste tandje door…! Het kleine opdondertje is nog geen eens een half jaar
Mijn dochter had de eerste met dik 9 maanden, dus daar was ik nu weer ongeveer vanuit gegaan. Is dit heel vroeg? Of hadden die van jullie ook al zo vroeg het eerste tandje?

Groetjes

Volgens mij verschilt het nogal per kind… mijn dochter had ook net voor de 6 maand de eerste tandjes door… gemiddeld komen de eerste tandjes tussen de 6 en 10 maand…
Ze is nu 16 maand en heeft er nu 12.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Zal ik even wat leuks vertellen?
Een vriendin van mij haar dochter kreeg haar eerste tandje met 3 maand!

Enne, er zijn zelfs baby’s MET tandjes geboren Maar die wonen dan in China enzo

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik weet ook dat ze zeggen dat het tanden krijgen gelijk is aan hoe 1 van de ouders de tanden kreeg, nu hebben beide ouders van ons dat bijgehouden. Dus vond ik dit wel bijzonder, dat er toch nog zoveel verschil tussen zit!

Het wisselt idd heel erg per kindje. Sommige kindjes worden zoals goudvisje ook al zegt idd met tandjes geboren. Tim was precies 7 maanden toen zijn 1e tandje doorkwam. En 1 week later kwam zijn 2e tandje door.

Groetjes,
Sandra

Damian was 4 maanden en had toen opeens 2 tandjes. Hij is morgen 15 maanden en is nu met 1 van zijn achterste kiezen bezig. Nog 3 kiezen dus en dan heeft hij al een compleet gebit. Ze kunnen dus inderdaad heel vroeg zijn. De dochter van mijn colllega is nu 16 maanden en heeft sinds vorige week haar eerste tandje.

Jurian ook 4 maanden eerste tandjes … Levi lijkt al weken aan het rommelen met tandjes maar ik zie nog niks…

Ach ja, elk kind is anders
Ik kon en kan alleen zo genieten van zo’n compleet kaal bekje, dat met een grote brede grijns de hele dag goed maakt!

Hoi Hoi,

Ons Mandy had met 6 maanden haar eerste tandje en sindsdien komen ze steeds met 2 tegelijk. Lijkt wel of dat de spuitluiers etc. dan ook dubbelop zijn…pff… Billen tot bloedens toe kapot…Germ.
Ze is nu 11 maanden en heeft er nu 8.

Groetjes, Sandra.