jaja, het is zo ver! Joey zijn eerste twee tandjes zijn door, onderin. Wat staat dat schattig, hihihi!
Nou wil ik dus gaan beginnen met poetsen, maar vraag me af wanneer ik dat het beste kan doen…? Het lijkt me het handigst om het te doen als hij in bad gaat, dat is elke avond om 7 uur. Maar daarna krijgt hij nog een fles, en dan lijkt me dat poetsen ook weer zo nutteloos…
En ik weet nu al wel zeker dat als ik na zijn laatste fles nog ga poetsen, dat hij dan niet meer zo makkelijk gaat slapen. Hij is altijd al helemaal uitgeput van die laatste fles, en dan kan ik hem zo weg leggen, hij draait zijn hoofdje opzij en slaapt al voor ik de trap af ben. Als ik ook maar iets (heel kleins) verander aan zijn slaapritueel van bad tot bed, dan gaat hij niet meer slapen…
Hoe doen jullie dat?
Wanneer tandjes poetsen?
sávonds na de laatste fles, met het luier verschonen tandjes poetsen
anders heeft het idd geen zin meer.
ik poets maximaal 20 sec op 3 tandjes
anders wordt het voor hem ook vervelend
het helpt als je de tandenborstel nat maakt en dan de tandpasta erop doet want anders is het nog wat stug en voelt niet fijn voor je kleine
laat je weten hoe het is gegaan? ben benieuwd hier is het namelijk bijna altijd drama
Wij doen het elke avond voor het naar bed gaan. Hij vind het vooral in het begin erg lekker en had er geen problemen mee. Nu vind hij het minder leuk maar dat komt omdat er elke keer weer tandjes bij komen en dan is het gevoeliger.
Evt kan je het met een vingerborsteltje doen, dat maakt het wat makkelijker.
Het is juist goed om het voor het slapen te doen zodat ze weten … tandenpoetsen en dan hup slapen … ritme!
Succes…

Dankjewel voor de reacties! Ik ga het inderdaat vanaf morgen maar voor het slapen gaan doen. Dat is inderdaat een ritme, maar die hebben we nu ook Haha! Ik benieuwd hoe hij er op reageert, wel spannend hoor, ik ben zo banmg dat zijn ideale slaappatroon er af gaat, maar het is nu eenmaal iets wat moet, dus we gaan er gewoon voor!
Ik laat zeker weten wat hij er van vond!
ja dit is gewoon iets wat moet idd.
hij moet er maar aan wennen hoe rot hij het ook vind,
ik bedoel voor hem voelt het net alsof er een bezem door zn mond gaat
Niet bang zijn meid… waarom? Hij vindt het vast lekker (de teletubbies tandpasta ) en hij gaat lekker met duimpje in de mond zoet slapen…
Mocht hij er daarna echt last van hebben dan evt die druppel geven voor tandjes.

quote:
ik bedoel voor hem voelt het net alsof er een bezem door zn mond gaat
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090519/BqXx.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/2C2Tp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
hahaha… weg met die bezem… !! Moet zeggen dat Jurian er in het begin echt geen problemen mee had, dus wie weet valt het mee en wil hij straks niet anders meer. Pak hem lekker bij je op schoot… laat hem wennen aan de tandpasta… doe het evt bij jezelf en laat het hem zien… maak er spelletje van… het is nu vooral belangrijk dat hij die fluoride binnen krijgt … belangrijker dan dat je over die tanden ‘schrobt’!

Inderdaad, toch na de laatste fles doen. Even een aanvulling op het slaapritueel, daar is 'ie zo aan gewend. Erik kreeg z’n eerste tandjes pas toen de laatste fles er al af was, dus dat scheelt…
Groetjes!
Toen ik bij dylano begon viel hij bij de laatste fles vaak op het eind al in slaap maar heb toen de tandjes er waren dat toch gelijk ingevoerd, doe het wel voor ik hem omhoog hou voor zijn boertje gewoon lekker bij me op schoot. Hij vindt het heerlijk
Groetjes Michelle
@Michelle,
Geef je de laatste fles dan op zijn slaapkamertje? Of poets je zijn tandjes in de woonkamer?
Ik had gedacht om Joey op de commode te laten zitten en hem dan de tandjes te poetsen, hoe moeilijk me dit ook lijkt… Hij grijpt op de commode altidj naar alles waar hij bij kan, en zit geen seconde stil… Dus wat jij zegt, direct na de fles lijkt me wel handig, maar dan zou ik het beneden moeten doen, gewoon op de bank. Knoeit dat niet met de tandpasta?
Wij poetsen sinds een aantal dagen Dani zijn 1,5 tandje en hij vind het prima. Hij slaapt niet aan het einde van zijn laatste fles, dus nog wakker genoeg om te poetsen. Dit doen wij gewoon op de bank. De eerste keer heb ik hem eerst de borstel zelf gegeven en toen deed hij hem zelf in zijn mond (op zich niet bijzonder, want hij doet alles in zijn mond,haha). Daarna nat gemaakt en tandpasta erop. Hier hebben we de Jip en Janneke tandpasta van de Hema. Eerst zelf over zijn tandjes poetsen. Volgens mij vindt hij dat wel lekker en daarna laat ik hem zelf nog even “poetsen”.
Ik doe het altijd in de woonkamer en is nog geen knoeiboel omdat ze niet hoeven te spoelen, dit slikken ze gewoon door. En is maar een erwtje aan tandpasta
Groetjes Michelle
Grrrr wou ik vanavond voor het eerst Joey’s tandjes poetsen, kon het nog niet… Ik heb al maanden een tandenborsteltje en een klein tubetje elmex in huis, dacht ik… De tandenborstel kon ik zo pakken, maar waar ligt nu die tandpasta…? Bah! En ik was alleen met hem, dus kon niet uitgebreid gaan zoeken toen hij de fles al op had… Morgen maar even wat kopen, en dan alsnog aan de slag gaan…
hahaha zal je altijd zien!
maarre komt goed hoor, gewoon morgen proberen.
hier ook altijd voor t slapen gaan (heb ook de teletubbies) even tandjes poetjes, nou ja borsteltje kauwen, en dan zo met schone tandjes t bedje in duiken (hij staat nu helemaal laag dus dat is echt duiken)
liefs,
Rinske

Ik moet bekennen, wij hebben het ook in het badritueel opgenomen. Daarna volgt de fles inderdaad…
Vanavond ook maar is na de fles in gaan voeren. Nora is vrij makkelijk met verandering, dus zal niet zo’n probleem zijn denk ik. Zag gister dat ook haat twee boventanden in aankomst zijn, dus het wordt steeds belangrijker. Hoe is het uiteindelijk gegaan met Joey?