Hoi
Mijn dochtertje van 2 heeft al al haar melktantjes. Zou het verstandig zijn nu al eens langs te gaan bij een tandarts , zodat ze al wat kan wennen enzo.
Hoe oud waren jullie kindjes bij hun eerste tandartsbezoek?
grtjs Joke
Wanneer tandarts
hier gaan ze al vanaf jongs af aan in de stoel en kijk de tandarts met een spiegeltje in de mond, niet dat ie wat doet , maar gewoon puur om te wennen dat het iets is om niet bang voor te zijn.
Vanf 4 jaar doet ie daadwerkelijke controles, maar als er een gaatje gevuld moet worden dan is er een speciale kindertandarts in de praktijk.
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!
hier gingen ze vanaf baby afaan al mee,gewoon dat ze er aan konden wennen van 2x per jaar gaan we daar heen,vanaf 2 jaar gingen ze ook in de stoel zitten en dan legde ze uit wat er dan gebeurd,stoel gaat bewegen reuze intresant allemaal
en dan spiegeltje en kijkt ze en gaat ze tellen hoeveel tandjes en kiezen erzijn
en dan grapjes maken dus echt op hun gemak
met 3 jaar voor zichtig met het tangetje en spiegeltje laat ze alleen op een kiesje voelen wat het is,en met 4 jaar dan krijgen ze de echte contole
Hier gingen ze ook als baby al mee in de stoel. Laat ze er maar kennis mee maken, dan weten ze niet beter of het hoort erbij. Mogen ze hun eigen pasje van de zorgverzekering aan de tandarts geven. Nergens voor nodig natuurlijk maar die kinderen vinden dat prachtig. En we lieten ze hun tandenborstel meenemen om te laten zien en de tube tandpasta. We maken er gewoon een hele show van en die meiden vinden het gewoon genieten heel dat circus!
Vanaf 2 jaar moesten ze hier sowieso in de stoel trouwens.
Groetekes, Sje
Hoi,
Wij hebben netzo al velen lees ik onze dochter van baby zijnde af aan meegenomen. Deels uit het feit dat het niet anders kon maar ook dat ik vind ze kan niet vroeg genoeg wennen dat we daar twee keer per jaar heen moeten/gaan. Mijn tandarst geeft aan dat ze inderdaad van af drie jaar echt willen gaan controleren maar willen ze zelf eerder in de stoel zitten dan mag dat ook. Zo vond mijn dochter het heel spannend om ook eens in die stoel te zitten de tandarts heeft toen even snel in d’r mond gekeken.
Dus ik zou zeggen neem haar gewoon mee en kijk wat ze doet/ wil en wat jou tandarts ervan zegt.
Groetjes
lon106
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden.Ik ga dan nog een jaartje wachten om met haar eens naar de tandarts te gaan.
grtjs Joke
Hoi,
Toen Elke bijna 2 jaar werd moesten wij zelf voor controlle en toen
vroeg ik aan onze tandarts of hij ook even in haar mondje wou kijken.
Hij keek even hoeveel tandjes ze toen had en dat het er goed uit zag
Tandanpoetsen vond ze toen en nu nog steeds niet echt leuk.
Toch 2 maal daags blijven poetsen raadde hij ons aan.
Nog niet met een spiegeltje erin geweest hoor.
Ze wilde alleen bij mij op schoot toen de tandarts erin keek.
Vond het wel een beetje eng.
Mocht uit een mandje nog een speeltje uitzoeken. Helemaal blij
natuurlijk.
Groetjes Heleen. Mamma van elke 2 1-2 en Anne 19 week