Wanneer s'morgens brood ipv pap?

De titel zegt t al!
Reza is nu 9 maanden en vindt de ochtendpap niet meer lekker. Ik wil haar graag brood gaan geven in de ochtend en een klein flesje melk. Maar ik vraag me af of dit wel mag omdat ze dan minder opvolgmelk krijgt (ze zit nu op gemiddeld 400cc opvolgmelk per dag).
Ik hoor graag jullie mening / ervaring.
Groetjes Nancy

Lilypie First Birthday tickers

Geen probleem!
Je kunt gewoon een boterham geven, inderdaad met een beetje melk.
Volgens mij is het prima, als ze nog 300 ml per dag binnen krijgt.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

oh? zo zie je maar dat dat flink kan verschillen. Hier in Belgie zeggen ze op CB dat ze op die leeftijd nog minstens een halve liter opvolgmelk per dag moeten drinken. Of je dat over 2 of 3 flessen verdeeld maakt daarbij niet zoveel uit

mama1980

Het gaat dan meer om zuivel in het algemeen dan
om per se opvolgmelk.
Je mag het toetje na het warm eten (of tussendoor) ook meetellen.

M.

500 ml, over 2 flessen?? Hoe krijgen die kinderen dat weg? (vraag ik mij nu even af!)

Maarre, inderdaad het toetje telt ook mee, dus die 300 ml zit je zo aan!
Wij deden 's ochtend 120 ml, en in de middag ook. Dan in de avond nog een schaaltje yoghurt (125 ml), en dan zit je er al ruim aan.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wat krijgt ze om 12.00 uur? Je zou ook in de ochtend een fles kunnen geven en dan rond de middag brood en wat melk.
Maar het zijn inderdaad erg grote verschillen. Onze dochter krijgt nog steeds 800 cc flesvoeding bij 7 1/2 maand, maar ze drinkt die 4 flessen ook nog helemaal leeg dus durf eigenlijk nog niet af te bouwen.

Reza krijgt om 12.00u al 2 boterhammen met een flesje melk ( ± 120cc). Maar als ik alle zuivel mee mag tellen dan komt ze gemakkelijk aan 300cc per dag.