Wanneer slapen? voor of na de fles

Hallo allemaal,heb even een vraagje wanneer jullie je kindjes naar bed brengen.
Of dat dus meteen na de fles is??
Ik heb een kleinteje van 4 weken en die leg ik na de fles meteen in bed(vaak slaapt hij dan al) maar na 3 uur word hij wakker en moet hem dan een uur bezig zien te houden voor de nieuwe fles…
Ik vind dit heel zielig voor hem want zie dat hij dan echt weer trek heeft in een nieuwe fles…
Is het nu beter om hem na de fles een halfuurtje wakker te houden???
En hem dan naar bed brengen in de hoop dat hij pas wakker word op het tijdstip dat hij weer een flesje krijgt.
Ik merk trouwens ook dat als hij weer in bed ligt weer wakker word en dan zo weer een uurtje wakker ligt.

Alvast bedankt voor de reactie’s

Groetjes Lies.

Ik gaf Jeske altijd de fles nadat ze wakker werd. Hierna had ze lekker de tijd om even te spelen en zodra ik haar moe zag worden ging ze naar bed.
Ze werd zelf weer wakker voor de volgende fles… Soms wel eerder, maar dan rekte ik het door haar af te leiden…

wij gaven lieke ook de fles nadat ze wakker werd. soms was ze eerder wakker en dan rekte we wat.
ik zie dat je kindje pas 4 weken is en voed je dan al om de 4 uur?? wij gaven de fles toen nog om 3 uur en op verzoek. Of als je om de 4 uur wilt voeden en je ziet dat je kindje honger heeft wat meer in het flesje doen zodat hij het ook 4 uur vol kan houden.

en voor dat wakker in bed liggen, kun je misschien een speentje geven als hij die wil. lieke was niet voor de speen dat was in het beging wel moeilijk, nu duimt ze en heeft haar rust gevonden.

succes

groetjes gytha

Hoi gytha,

Ja hij krijgt 6 voedingen om de 4 uur,in de nacht word hij ook nog een keer wakker.
Hij krijgt nu 130 cc per keer.
En heb vandaag voeding voor hongerige baby’s gehaald en mix dat met de standaard voeding(op advies van het consultatie buro).
Maar ik probeer het wel uit als ik hem wat meer wakker hou na de voeding…
Meer advieven altijd welkom!!!

Groetjes Lies.

ja 130 cc is al best veel kun je niet veel aan verhogen.
maar misschien helpt de voeding voor honerige baby’s.
Ik had ook zo’n hongerlapje in het begin maar ons cb zei dat ik geen voeding voor honerige baby’s moet halen en lieke zat toen ook aan haar maximale.
Zo zie je maar weer ieder cb is anders.

suc 6 en geniet van je kleine mop

groetjes gytha

Hoi Lies,

De hoeveelheid voeding is ook afhankelijk van het gewicht van je kindje. Een kindje moet minimaal 150 ml en maximaal 180 ml per kilogram lichaamsgewicht per dag krijgen (volgens ons CB). Dus als je kindje bijvoorbeeld 5 kilo weegt ‘moet’ hij 150 x5=750ml en mag hij maximaal 900 ml per dag hebben. Ik bedoel hiermee dat het best zou kunnen dat die 130 ml niet toereikend is om dat ie meer weegt. Maar goed ik neem aan dat het CB dit ook wel in de gaten houdt.
Misschien heeft ie erge zuigbehoefte en lijkt het of ie honger heeft? Een fopspeentje kan dan idd helpen.
Persoonlijk vind ik het niet slim om een kindje koste wat kost te laten wachten tot het tijd is om te voeden. Hoe voelt hij zich na die 130 cc? Ziet ie er bevredigd uit of zit ie wel erg vol en heeft er last van? Als je een kindje steeds grote hoeveelheden voeding in 1 x aanbiedt gaat z’n maagje daar aan wennen (rekt uit) en dan zal hij sneller meer voeding willen om z’n hongergevoel te stillen. Mss kun je hem vaker voeden met wat minder per fles? Daarmee los je zijn evt. ‘hongergevoel’ niet op maar wel dat je hem een uur bezig moet houden voor z’n nieuwe fles. En uiteindelijk zal ie mss toch aan die hoeveelheid wennen en wat minder vragen mocht je al aan het maximale zitten?
Oh ja wij voedden onze zoon rond vier weken elke drie uur zo’n 110 ml. Dat kwam uit op 6 voedingen per dag. Rond 6 weken zaten we op 6 voedingen van 135 ml.
Succes er mee in ieder geval! Blijf in ieder geval je gevoel volgen. Wat bij het ene kindje werkt hoeft niet bij het andere te werken. Groetjes, Lynn

Hoi lynn,

Hij is een heel tevreden kereltje als hij z’n flesje op heeft dus het is niet teveel.
Hij weegt nu bijna 4/5 kilo en 130 is maximaal zeggen ze bij het cb.
Ben gisteravond met voeding voor hongerige baby’s begonnen maar zie nog geen verschil…
Nog even geduld…
Groetjes Lies.

Gewijzigd door - lies 26 op 02 Oct 2007 11:37:08

Toen Tom zo oud was viel hij vaak tijdens de fles al in slaap. Maar als ik hem dan in bed legde werdt hij weer wakker en ging niet slapen. Ik heb hem toen beneden gehouden en gekeken wanneer hij slaap kreeg. Meestal 30.45 min en dan naar bed en dan sliep hij meestal nog drie uur. Succes ermee!
Groetjes Bibi

Hoi,

Ik lees dat je al heel wat tips hebt gehad.
Op die leeftijd moeten ze inderdaad om de drie uur een fles melk van
110 cc.
Op de leeftijd van 0 tot 3 maand zijn babys vaak half uur/3 kwartier op.
Onze dochter is 12 week en is al enkele weken 1 1/2 uur op.
Is dan pas echt moe.
Het zijn richtlijnen.
Je kan je zoontje ook na de fles in de box leggen en wachten tot hij
gaat jengelen/oogjes wrijven of gapen.
Soms slaapt een baby maar heel kort (bijv. een uur) en dan zijn ze
met een half uur al weer moe.
Dan kan je nog een tweede slaapje doen en daarna de fles geven.
Wij geven ook nutrilon voor de hongerige baby en bij ons werkt dit
wel.
Anne had al snel weer honger en nou is haar maagje wat meer gevuld.
Je hoeft je kindje trouwens niet wakker te maken snachts.
Gewoon wachten tot ie komt.
Of doe je dat ook?
Laat je nog horen hoe het nu gaat!

Groeten Heleen. Mamma van Elke 2 1/2 j en Anne 12 week oud

Hoi Heleen,

Bij het cb zeiden ze dat hij 130 cc mag en dan 6 x.
Maar dat is dan ook het max.
In de nacht halen we hem er niet uit maar hij meld zich zelf altijd na 4 uur.
Vannacht na 5 uur!!!
Ik houd hem nu ook wakker na het flesje en heb het idee dat het nu beter gaat.
Alleen vanochtend kreeg hij om kwart voor 8 het flesje en heb hem daarna wel weer in bed gelegd zonder met hem te spelen,na 2 uur werd hij wakker en ben even met hem beneden gaan zitten ,toen in bad en heb hem na het badje weer in bed gelegd…
Maar ik hoor hem u alweer dus haal hem er uit en geef hem nu z’n flesje.
En hou hem straks wel een half uurtje wakker,denk je dat ik het zo goed doe of moet ik in de ochtend ook met hem spelen(na het flesje van half 8)??
Mix jij de nutrilon forte ook met de standaard of geef je hem voledig forte??

Groetjes Lies.

Laat je kindje slapen wanneer hij dat aangeeft de een is eerder moe dan een ander. Ik denk als je hem wakker houd voor de fles dat hij misschoen over zn slaap heen is of al in slaap valt en dat weer niet eet.

Hoi Lies,

Was de baby om kwart voor 8 pas wakker? En kreeg ie toen de fles?
Als je de fles geeft ben je ong. 20 min. bezig.
Je zou hem dan nog even in de box kunnen leggen en wachten tot hij
jengelt/oogjes wrijft of gaapt.
Dan kun je voor het slapen de luier nog even verschonen.
Half uur/75 min. op zijn richtlijnen en de een is sneller moe dan de
ander.
Niet te lang ophouden want dan raken ze over hun slaap heen en dan
willen ze niet meer op bed.
Wij geven de nutrilon voor hongerige babys gewoon zo en het werkt heel
goed bij Anne.
Het is nu een vrolijke blije baby terwijl ze de eerste paar weken
regelmatig huilde omdat ze alweer trek had en nu is haar maagje
echt goed gevuld.
Ik denk dat je een goed moedertje bent hoor!
Het is allemaal wennen he in het begin, dat hadden wij ook bij Elke.
Met een tweede kindje gaat het allemaal makkelijker.

Groetjes Heleen

Hoi Heleen,

Ja hij was vanochtend om kwart voor 8 wakker en vannacht om 04:00 uur,zijn laatste flesje van gisteren was om 23:00.
Dus hij heeft daarna 5 uur geslapen!!
Gaat de goede kant op!!

Groetjes Lies.

Hoi,

Je moet op die leeftijd nog 6 flesjes geven om de drie uur maar
de nachtvoeding moet je niet meerekenen die is extra.
Want op een gegeven moment slapen ze door en dan krijgen ze 5 of
4 voedingen ( hoeveel maanden ze zijn)
Anne is nou 3 mnd en krijgt haar flesvoeding haast nooit gelijk
na t slaapje.
Soms nog een half uur wachten en een andere keer heeft ze 2 slaapjes
voordat ze weer melk mag.
Is geen dag gelijk.
Gisteren had ze van 5 tot 9 uur geslapen en daarna steeds een uur op
en een uur slapen.
Nu was ze vanmorgen half 6 wakker (fles) en nog geslapen tot 8 uur.
cb geweest en slaapt nu al van kwart over 11. (dus haast al 3 uur)
Soms is ze al met 3 kwartier weer moe, maar heeft dan een kort slaapje.
Trekt ze het echt tot 1 1/2 uur dan slaapt ze ook wel 2 uur achter elkaar.

Groetjes Heleen. mamma van elke en Anne

Hoi heleen,
Op het cb zeiden ze dat hij 5 voedingen overdag moet hebben en die in de nacht is dan extra.
Hij weegt ook 5 kilo en is de laatste week 2 cm gegroeid!!
Dus het was ook geen wonder dat hij zo’n honger had.
Ik gebruik nu nutriton,ervaring mee???
Ben eigenlijk wel benieuwd of het gelijk effect heeft of dat het een paar daagjes duurd.
Dus reacties van wie dan ook zijn welkom!!!

Groetjes Lies.

bij m ijn jongste, was ik ook zo bezig met hoeveel en wanneer.
toen we lars kregen nu 8 maanden hebben we het gewoon op gevoel gedaan, ja wel ong 5 a6 voedingen maar als het er een keer 7 waren dan was dat zo.
kijk naar je kind, jij hebt ook de ene dag meer honger als een andere dag.
Ik zou aanraden wakker lekker een fles even op en naar bed etc etc, die voorspelbaarheid hebben kindjes nodig.
succes