Wanneer slaapzak lange of korte mouw

ik had een vraagje, hopelijk kan iemand me helpen.
Onze dochter Luna is 11 maanden oud.
Wanneer doen jullie de mouwen aan de slaapzak, en wanneer halen jullie deze eraf???
Ik vind dat zo moeilijk te beslissen.

Graag zie ik een reactie,

groetjes looyske.

Groetjes van Aloys

Hoi,

Dit is eigenlijk niet zo moeilijk.
Is haast het zelfde als bij ons.
In de zomer shirtjes met korte mouw en in de winter een trui aan.
Dus nu in de winter slaapzak met lange mouw en in de zomer een
zomerslaapzakje aan doen.
Er overheen een dun dekentje is voldoende.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 25 week.

Wij hebben Madelief alleen in een slaapzakje met korte mouwen met een pyamaatje eronder. En dan stop ik haar lekker in onder de dekens… Als ik ga voelen 's nachts heeft ze het lekker warm… Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat onze dochter het razend snel te warm heeft. Gewoon doen wat jou het fijnste lijkt!
Succes!

Ik heb nooit slaapzakken met lange mouwen gebruikt voor onze dametjes. Gewoon in de winter rompertje lange mouwen, pyjama lange mouwen en een mouwloze winterslaapzak. Altijd warm genoeg geweest.

Groetekes, Sje

Aangezien Fréderique zich om hoog werkt in bed, hebben wij een slaapzakje gekocht met lange mouwen. Helemaal in de winter, anders krijgt ze het te koud.

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Nanik slaapt ook zonder de mouwen eraan en inderdaad gewoon een pyamatje en rompertje eronder.
Toen het een paar weken geleden zou koud was heb ik die mouwen eraan geritst maar dan heeft ze het veel te warm. Ze was helemaal zweterig.

Dus gewoon zonder mouwen vindt ze fijner

Hoi,

Wij doen onze dochter alleen met vriesweer in een slaapzak met mouwen. Voor de rest alleen zonder mouwen en pyama en dunne deken met lakentje.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat wij op de slaapkamers nog enkele beglazing hebben.

groetjes

lon106

hier ook altijd een mouwloze slaapzak.
gewoon rompertje en pyama erin aan en is echt voldoende.

groetjes Gytha

Anna slaapt in een dikke slaapzak zonder mouwtjes. Deze zijn te groot en haar handjes komen dan niet uit de mouwtjes. Als ik ze oprol, kan ze weer niet bij haar duimpje en aangezien het voor onze nachtrust en die van haar beter is dat ze kan duimen, heb ik de mouwtjes eraf geritst.

Ze slaapt nu dus zonder mouwtjes, maar met pyjama en dekentje. Ik denk dat je gewoon op de gevoel moet afgaan en in de gaten moet houden hoe warm het is in het kamertje. Ook het nekje voelen als je het niet vertrouwd. Anna hier heeft erge koude handen en voeten (van mama geerfd), maar haar nekje is gewoon warm, dus heeft zij het zelf ook warm.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Bedankt allemaal voor de reacties, ik kan er zeker wat mee.

groetjes aloys

Groetjes van Aloys