Wanneer slaapje overslaan?

hoi hoi…
wanneer kan een baby een slaapje overslaan? nu moet hij nog tussen elke voeding naar bed… maar tot wanneer is dit nodig? hij huilt nl zoveel… ligt dan wel te geeuwen in de box maar… eenmaal op bed grote ogen en dikke tranen!! tot de volgende voeding houdt hij dit vol… hij is nu 9 weken (maar 1 week overtijd dus volgens het 'oei ik groei boekje’moet hij nu beetje in rustiger vaarwater zitten toch??

De kleine mop zelf zijn ritme laten bepalen. Dus laten slapen wanneer hij dat wil en laten spelen wanneer hij dat wil. Niet gaan forceren dat-ie slaapjes overslaat ofzo want dat werkt alleen maar averechts. Zeker op de leeftijd van 9 weken is er nog geen peil op te trekken en hebben ze vaak nog veel slaap nodig.

Groetekes, Sje

Ik kan ernaast zitten, maar het gevoel bekruipt me dat alles volgens een schema gaat. huilen, box, eten slapen last ik ergens ? Als dit zo is, weet ik niet waar het vandaan komt, maar zo werkt het vaak( meestal zelfs ) niet. Ik wacht even je antwoord af, want ik kan de plank ook totaal misslaan natuurlijk.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

hoi asje…

volgens mij zit jij altijd online… super!

wij zijn begonnen met inbakeren en daar heb ik een schema meegekregen wat ik op moet volgen… dit is drinken-box-slapen-drinken-box-slapen… als hij huilt troosten of evt een wandelingetje buiten… maar niet eerder als om de 4 uur voeding en de regelmaat aanhouden…

Nou whahaha ik zit de hele dag zo nu en dan achter de pc ( nu is effe reclame op tv bv). Ik heb echt geen tijd om er de hele dag achter te zitten, maar kan me wel voorstellen dat dit soms zo lijkt hihihihi.

Ik ben niet bekend met inbakeren, maar vind het schema erg heftig. Ik ben altijd persoonlijk een voorstander geweest dat me kindjes het zelf aangaven. Natuurlijk lette ik wel op de bedtijden ed, als ook op de voedingstijden. Maar sliep mijn hummeltje nog, ging ik deze echt niet wakker maken omdat het tijd was voor een voeding. Ik kan me voorstellen dat als je kleintje overdag al veel slaapt dat deze s`nachts wakker is om ook eens even de wereld te kunnen bekijken. Als je dan weer in je bedje word gelegd is dit natuurlijk erg frustrerend als je niet meer slaperig bent. Het lijkt mij een nadeel dat je nu zelf niet kunt zien of je een slaapkoppie hebt of een wakker manneke wat al veel wil meekrijgen. Want je houd je immers aan een schema.
Ik kan dit natuurlijk niet goed inschatten vanuit mijn pc-tje hier en er zal ook een reden zijn voor dit advies. Ik weet ook verder niet waarom en van wie dit advies aan je gegeven is dus zal het verder niet meteen in twijfel trekken ( tja want wie ben ik dan ook ?). Het viel mij gewoon op dat alles strak volgens een schema leek te gaan.

nou ik vind het super hoor dat je regelmatig online ben… door al dat gedoe ben ik zo’n onzeker moedertje geworden… dat dalijk alweer moet gaan werken en nog steeds denkt … is dit het nu? wat doe ik verkeerd? ik geniet niet!

één heel groot voordeel is dat ons zoontje al wel vanaf week 5 ongeveer is gaan doorslapen de nacht!! van 23.00 - 7.00 uur…!! dus dan kunnen we effe bijtanken!!

maar overdag moet ik me volgens inbakerverpleegkundige echt aan dit schema houden… (wie heeft er ervaring mee?) waarschijnlijk is dit omdat hij heel zijn ritme omgooide en hierdoor altijd overdag heel de dag huilde … ik kon hem ook nooit wakker in zijn bed leggen… als hij op mijn arm sliep kroop ik naar zijn bedje legde ik hem erin en hup was hij wakker en krijsen weer…!! dus … je weet het soms zelf niet … de ene zegt dit de ander dat… maar ik zit ermee!

ik wil hem ook echt niet meer missen hoor!! hij is onze lieve vent en hij kan er ook niks aan doen… vind het voor hem ook echt heel sneu… wil hem zó graag helpen…

morgen moet ik weer naar het buro … denk wel dat hij gegroeid is … en wie weet mag hij dan meer voeding is hij misschien ook weer rustiger door?!

O meissie, ik kan me nog zo voorstellen hoe onzeker je kunt zijn in het begin. Dit is later ook heus nog wel eens. Volg je instinct, kijk naar je hummel want een mama voelt dat, echt waar ! Onze dochter was ook zo, sliep lekker op de arm en dan stilletjes naar bedje brengen en hup, ze was wakker. Ze wilde duidelijk alleen maar bij mama zijn, iemand die ze domweg beter kende dan zichzelf. Ik kon haar geeneens even bij dr papa laten, was ik 4 uur weg, krijste ze 4 uur alles bij elkaar en hield op bij het zien van mama terwijl papa van wandelen tot weet ik wat al geprobeerd had. Dus werken bleek al snel niet meer te kunnen voor me. Wat trouwens niet meteen zegt dat dit jullie gebeurd hoor, hahaha want gelukkig zijn alle kindjes anders. Volg gewoon het schema zoals je dat gekregen hebt als je voelt en merkt dat dit jullie maar vooral ook de kleine goed doet. Sta er wel volledig achter, maar dit geld eigenlijk voor zowat alles.

Succes !

Mag ik vragen waarom je je kleine ventje inbakerd ?
Wat is de rede ervan
En ik geloof wel dat elke mama wel eens onzeker is
Maar vertrouw op je moederinstinct wat die is er niet voor niets

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Mag ik vragen waarom je je kleine ventje inbakerd ?
Wat is de rede ervan
En ik geloof wel dat elke mama wel eens onzeker is
Maar vertrouw op je moederinstinct wat die is er niet voor niets

hoi…

tuurlijk mag je dat vragen… onze zoon is een heel druk mannetje slaat zichzelf wakker waardoor hij niet aan zijn slaap toekomt en zet het heel de dag op een krijsen… soms krabte hij zichzelf in het gezicht omdat hij geen controle heeft over zijn handjes…

na bezoek aan osteopaat (wat wel iets resultaat heeft gehad, hij spuugt niet meer) zijn we iom cb overgestapt op inbakeren…

Nog een vraagje ligt hij altijd ingebakerd?
Wat een vragen weer he hahah

geef niks vraag maar op… als jullie me hiermee advies kunnen geven vind ik dat alleen maar top!!

hij ligt in bed altijd ingebakerd verder niet… als ik ga wandelen oid en tijdens de voeding en daarna (dus ongeveer uurtje totaal) ligt hij niet ingebakerd… volgens inbaker verpleegkundige moet hij met wandelen ook ingebakerd worden …

weetje ook waarom je zoon zo onrustig is?

wij zijn er destijds achtyer gekomen dat hij gewoon honger had ik vind dathet cb het wel gemakkelijk maakt door altijd maar te zeggen inbakeren

in sommige gevallen werkt het laat ze eens gaan kijken waarom een kind zo onrustig is en met zijn handjes

Hey hey
mijn zoontje was ook zo onrustig, die mepte zichzelf ook zo in 't gezicht en wakker, sliep ook ontzettend slecht.
Dit had mede te maken met z’n temperamentje (van inbakeren werd ie booooooos!! hij worstelde zich er zó uit) maar ook omdat ie een vreselijke buikpijn had van de lactose in de melk… Zo sneu. Want; dat wisten we pas een jaar later… Na 4 maanden kreeg ie een fles minder (weet niet meer precies hoor wanneer 't was, maar ongeveer), en later weer fles minder, etc… dus kreeg ie steeds minder melk binnen DUS ook minder buikpijn van de lactose.
Ook werd hij minder onrustig met de armpjes toen hij speelgoed kon grijpen (maandje of 3,5).
Weet niet of jouw kindje mogelijk ook last heeft van buikpijn o.i.d?

Liefs, Marla

Oja… bij de weg… (sorry hoor) hihi, krijg je als je alles nog weer een keer leest…

Bij jens had ik er ook geen flauw benul van wanneer zo’n baby’tje moest slapen en wanneer niet. Want overal lees je “bij de eerste tekenen van vermoeidheid…” etc, maar die zie je niet bij zo’n hele kleine ukkepuk!! Die van mij iig niet. Die zette 't op een krijsen, omdat ie dus buikpijn had, ipv geeuwen, wrijven in de oogjes kon ie nog niet, etc etc.
Dus ik ben toen ook de RRR gaan invoeren (veel te vroeg weet ik nu) dus voeden, verschonen, knuffelen (want spelen kunnen ze nog niet) en tegen kletsen en dan gewoon weer in bedje leggen. Weet niet of je kleine man op de arm in slaap kan vallen? Jens iig niet, die vond alles om zich heen veel te interessant, dus die moest voor zijn eigen rust naar z’n bedje in z’n rustige slaapkamertje. Maar met 9 weken zijn ze over 't algemeen nog heel kort wakker, maar ja, dat kan per kindje verschillen hoor. Maar 't zullen vast geen uren zijn! Hahaha.