Hallo.
Misschien een hele rare vraag, maar toch.
Ik ben eigenlijk benieuwd wanneer jullie je baby een pyjama aan doen.
Ik heb hem eigenlijk altijd in zijn kleertjes laten slapen. Pas sinds kort (hij is nu bijna 3 maanden) leg ik hem in een slaapzak. Alleen 's avonds doe ik hem voor de nacht een pyjama aan. Overdag gewoon in zijn kleertjes.
Nu heb ik gehoord dat je hem altijd in bed in een pyjama moet leggen. Maar volgens mij ben je dan meer bezig met je baby aan en uit te kleden dan wat anders.
Wat doen jullie?
heeft iemand tips voor mij?
Wanneer pyjama aan
Nou, hier gingen ze s middags ook in hun kleren hoor. Mits deze niet vies waren uiteraard, ennnnuhmmmm broekje ( of jurkje ) uit en zo lekker huppakee het slaapzakje in. Anders ben je inderdaad steeds bezig met aan en uit kleden en dat vinden de hummeltjes zelf ook niet fijn.
O en rare vragen zijn er hier niet gauw hoor.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Gewijzigd door - Asje op 13 Jun 2008 13:33:07
hier slaapt ze overdag ook met kleerdjes aan hoor.
Alleen het broekje uit en zo in de slaapzak.
Savond’s doen we wel lekker pyamatje aan. Dit doe ik al sinds ze een maand of 3 is denk ik.
groetjes GYtha

vanaf dag 1 deed ik ze savonds in pyama zo 1 geheel pakje zeg maar
overdag in shirt en had de kleinste maat voetenzag/slaapzak
Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn
hoi natascha,
Ik deed net als biance vanaf dag 1 pyjamas aan. Overdag had mijn zoon meerendeels een body plus een broekje aan. Op dat moment was het best warm hiero qua weer dus kon ik hem lekker gewoon in zijn body plus broekje laten.
Groetekes!

thije heeft voor de nacht een pyjama. Overdag gewoon in zijn t-shirt. Soms doe ik wel een pyjamabroek aan, maar dat komt omdat ik zelf zo’n koukleum ben. Dennis heeft t tegenovergestelde en doet dat dus niet!

Onze dochter slaapt nog steeds gewoon in haar t-shirtje (ook 's nachts) met daaronder een rompertje en in een slaapzakje en op zich gaat dat prima.
Omdat ze zich nu voor mijn gevoel wat meer bewust wordt van het avondritueel/ bedtijdritueel, wil ik voor haar nu het aandoen van een pyjamaatje gaan introduceren. Maar de eerste vijf maanden van haar leven heeft ze amper een pyjamaatje aangehad. Alleen als ze zichzelf had ondergespuugd rond bedtijd, kreeg ze een pyjama aan omdat ik haar dan toch moest omkleden.
Maar ik zal haar inderdaad niet snel elke keer haar pyjama aantrekken als ze slaapt, maar alleen 's avonds.

Gewijzigd door - Claartje op 25 Jun 2008 18:45:02
Een vast ritueel voor het slapen gaan bevalt hier prima. Vooral in het begin moest Anna echt bijkomen van de dag. Nu is het nog steeds hetzelfde ritueel en soms ligt ze al met de ogen dicht als ik klaar ben.
Pyjama heeft ze al erg lang, maar dan aan alleen 's avonds hoor!! Dat hoort ook bij het ritueel.