Wanneer pap uit een bordje geven?

Onze dochter is nu 6 maanden (en een week). Volgens CB moet ze s morgens pap en wel uit een bordje. Nou ja… een keer geprobeerd. Drama. Huilen want ze heeft honger en het gaat niet snel genoeg. De pap is dun en loopt van t lepeltje. Dus toen maar gewoon de fles. Eerst halve fles en dan bordje pap werkt ook niet. Dan is t 3 hapjes pap en bekijk t maar.
Dus nu krijgt ze s morgens gewoon de fles met 2 scheppen pap erin. Dan laat ze alleen t onderste beetje staan, want dat is te dik.
Op welke leeftijd gaven jullie je kindjes pap uit een bordje??
En avondeten, de warme prak/potje, hoeveel aten jullie kindjes toen met 6 maand? Bij ons weigert ze ineens elke warme prak (nou ja ineens… al een week of 3-4 dus beetje lang voor een sprong. En normaal merk ik ook niks van een sprong bij haar). Wel wil ze dan t toetje. Danoontje/yoghurt. Dat eet ze wel. Maar warm eten… ho maar… geen zin! En ik weet dat ze dingen die ze krijgt wel lust, want eerder at ze t ook. Daarom vind ik t zo raar… Maar mondje gaat gewoon niet open voor een hapje. En maar huilen dan… ik snap t niet. Ze moet toch ook wat eten zou je denken…
Benieuwd naar jullie reacties!

Hier ook zo rond 6 maanden overgestapt naar bordje pap, maar dat ging eigenlijk zonder problemen. Ik zou het gewoon elke dag proberen en als het niet lukt, niet over inzitten en de volgende dag weer proberen. Het komt vanzelf goed! Wat avondeten betreft hetzelfde, aanbieden maar niet opdringen. Werkt averechts is mijn ervaring. Hier duurde het best lang voordat Neeltje goed at ( eerste weken was ik blij als ze twee muizehapjes at) en nu eet ze een vol bord leeg en wil dan nog meer . Ze moest er gewoon heel erg aan wennen, dat vaste eten.
groetjes!

ik heb het een paar keer geprobeerd, maar hij wil het niet. Ik geef dus nog steeds de fles. Ik ben er wel blij om, want ik geef de fles in bed bij ons en daarna slaapt hij vaak nog wel eventjes. Hij heeft hier alleen een tijdje een papfles 's avonds gekregen, maar dat nu ook al een paar maanden niet meer.

22-12-2009 colin geboren

Hier borstvoeding tot 1,5. Wij begonnen met pap rond de 8 maanden, maar wel meteen uit een bord, nooit een fles gegeven. Mijn pap was ook best dik, en daarbij kreeg ze dan slokjes water uit een beker. Succes iig want kan me voorstellen dat het niet fijn is zo.

Rond de 6 maanden begon ze hier pas met eten van vast voedsel, wij zijn begonnen met een fruit/ groente hap (banaan, zoete aardappel, etc)

Ik kan je verder helaas niet helpen, ze kan misschien in een fase zitten, of ze vind het gewoon niet lekker, en heeft liever een danoontje! Misschien dat andere mama’s je met de rest van de vragen meer antwoorden kunnen geven.

Haha hier precies hetzelfde. We zijn met 6 maanden ('s middags, want 's ochtends hebben we geen tijd) gaan oefenen met een bordje pap: fles van 200 cc melk maken, de helft in een bordje schenken en 3 1/2 schep rijstebloem/pap erbij. Alex vindt t ook niet echt leuk. Soms krijst ie de hele boel bij elkaar omdat het idd te langzaam gaat…
Ik geef ipv rijstebloem nu een echt papje, of vanille rijstebloem (dus pyjamapapje/bambix… iets in die geest) dat is wat steviger en vindt ie wel lekker. Als dat op is, wordt ie wel even helemaal gek, want dan weet ie dat ie nog een halve fles krijgt
Avondhapje kan hij nu eindelijk accepteren. Maar als er wat nieuws op tafel staat moet hij even wennen (ofja… volgens mij moeten zijn darmpjes dan even wennen).
Blijven aanbieden. Ik geef ook geen toetje… eerst dat avondeten. Over een tijdje pas een toetje.

Lauren & Alex (05-05-2010)

Ohja, “Domino” ik stuur je nog een berichtje terug van de week Groetjes aan de kat!

Lauren & Alex (05-05-2010)

Als je pap fruithap-dik maakt, zit het er binnen 10 minuten in.
Liefst zo snel mogelijk pap met een lepel gaan geven i.v.m. de mondmotoriek en de spraakontwikkeling.

Groetekes, Sje

hoi hoi, hier zijn we nooit begonnen aan bordjes pap, omdat ze altijd nog doorslaapt tot een uur of 10 smorgens, na haar papflesje van 07.00 uur, ga haar niet uit bed halen om een bord pap te geven, ze krijgt gewoon een fles en slaapt dan lekker verder (heb mama ook ff rust)

met fruit en avondeten zijn we met 3 maanden begonnen, vond ze prima… wel een paar happen in eerste instantie… maar ging steeds beter…

nu zit ze ook in een periode, dat ze 4 happen avondeten wil, en dan ist klaar, no way dat ik het er nog in krijg! nou ja dan niet, opdringen heeft inderdaad geen zin, en vaak gaat het vanzelf wel weer over, kan dus ff duren, vind het zelf ook vervelend, maar als ze echt honger hebben eten ze vanzelf wel weer !

groot gelijk Sugars!! Dat hebben wij dus ook. Ik heb ook echt geen zin om op te staan om pap te gaan geven. Blijf leiver nog even lekker warm in mijn nest liggen. En dat van die mondmotoriek daar zal 1 flesje ook niet op uitmaken lijkt mij. Ze eten genoeg met een lepel!!

22-12-2009 colin geboren

Dank jullie voor de reacties!
Dikte pap… tja zelfs een fruithap duurt hier nu een half uur. Terwil ze eerst veel sneller en ook meer at. Geen idee waarom nu ineens langszaam (en fruit vind ze nog lekker).
Denk dat ik pap ga geven zodra ze ook weer beter fruit eet. Dan krijg ik t er tenminste in. Ze drinkt ook slecht dus vandaar dat t wel opmoet en met fles lukt dat wel.
Groentehap. Ze krijgt vers en soms potje. En ik weet dat ze t wel gegeten heeft. Met 4 maand begonnen we met fruit en met 5 met groente. Een potje ging toen probleemloos op, ze deed gewoon dr mondje open. Maar nu niet meer. Snap t niet. maar niks geven (want niet dwingen/forceren) kan toch ook niet… dan heeft ze rond half 1 laatste fles, nog een tussendoortje van soepstengel en beetje drinken en moet ze pas met fles van 7 uur of later naar bed… nee dat vind ik ook niks. Maar ja… t blijft lastig met die kleintjes! Gekke is dus dat toetje wel gegeten wordt…

tandjes hebben wij ook aan gedacht… maar nog steeds niks te zien. Het is ook niet extra rood of wit. Maar ze heeft ineens sinds een dag of 2-3 wel spuitluiers en voorheen was t moeizaam…

Dan kan dat best een "voorbode"zijn hoor! Die luiers zijn hier vaste prik als er tandjes onderweg zijn…!
groetjes!

Mijn dochter krijgt `s avonds lekker een fles met pap.
Ik ga echt niet liggen klooien met pap in een bordje.

s Avonds moeten we haar nog wakker maken en zijn we blij dat ze de fles leeg drinkt ens ochtends idem dito.

quote:
Dan kan dat best een "voorbode"zijn hoor! Die luiers zijn hier vaste prik als er tandjes onderweg zijn...! groetjes!

hmmm okay! Dankje … hoe lang duurt t voordat eerste tandje dan echt zichtbaar is/door is?? tja… eerste kindje… allemaal zoeken he?

@ mama van colin, da’s precies wat ik zei bij het CB
ze eet genoeg met een lepel, denk toch nie dat ik om 07.00 uur met me slaapkop ga zitten friemelen met een bakpap… ben blij dat ik ff terugkan tot 10.00 uur !
anders geef ik dr overdag wel een lepel… oefend ze maar droog hahahahaha

Zullen we allemaal de reacties wat vriendelijker en netjes houden…? Vind de toon van sommigen niet zo okee voor op dit forum…

@Domino; dat verschilt volgens mij, maar hier kan het dan gerust nog een week of twee duren hoor.
groetjes

Dat was in elk geval niet mijn insteek…

nee die van mij ook niet! Ik snap ook niet hoe de opmerkingen verkeerd kunnen vallen…??? Zal wel aan mij liggen, heb het nog eens teruggelezen, maar ik zie het echt niet.

22-12-2009 colin geboren

Nou ja… in elk geval, zonet (rond 17) was t weer alleen maar huilen, huilen en nog eens huilen…
Toetje ging er wel in. Mijn man maakte de opmerking dat ze misschien al weet dat ze als ze haar eten niet eet ze toch toetje krijgt. Dat vindt ze lekker en eet ze dat alleen. Zou ze dat echt al beseffen en zo uitgekookt zijn??
ik heb verder ook wel de indruk dat ze gewoon te moe is. Ze slaapt telkens maar een uurtje ipv langer… ook niet handig. Maar lukt niet dat te veranderen (ze kon wel 2 uur slapen in de middag).
denk erover haar nu morgen tussen de middag de ‘warme hap’ te geven… eens kijken hoe dat gaat. Krijgt ze t wel binnen en went ze aan de smaak. Mits t lukt natuurlijk…