Wanneer over van vijf naar vier flessen?

Nora is nu ruim drie maanden en ik vroeg mij af wanneer er een fles af kan. Ze krijgt nu vijf flessen van 180.

Omdat Nora al 12 uur doorslaapt, moet ik soms echt er een fles inproppen. Over dag slaapt ze ook lekker en moet ik haar gewoon wakker maken. Moet je met deze leeftijd persé vijf flessen geven? Of kan het ook dat de ene dag wel vijf flessen is en de andere vier?

Gek is dat eigenlijk! Met Anna hebben we dit natuurlijk ook meegemaakt, maar ik zou niet meer weten wanneer we naar vier flessen zijn gegaan. Ik heb het wel opgeschreven, maar misschien kunnen jullie mij helpen!

Hoi,

Ik heb het even nagekeken. Dani was ongeveer 3,5 maand toen wij overgegaan zijn van 5 naar 4 flessen. Hij kreeg wel 4 x 210 + 7 scheppen. Wij zijn overgegaan omdat hij zo lekker sliep altijd dat we het gewoon zielig vonden om hem wakker te maken. Hij sliep toen ook gewoon tot de volgende ochtend. Ik weet dat ik toen wel reacties kreeg (paar maar hoor) dat het erg vroeg was om naar 4 flessen te gaan. Maar hij pakte het goed en groeide genoeg, dus het is gewoon een prima beslissing geweest.

Ik weet niet of je de flessen van Nora wilt verhogen. Je moet maar even aankijken waar ze behoefte aan heeft.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi hoi

Mirte ging resten. en als ik alle restjes over de dag optelde kwam ik op een volle fles.
ook moest ik ze altijd wakker maken voor de laatste fles van 23.00.
Nooit een probleem geweest, maar toen ze 3,5 maand was was het huilen en dronk ze de laatste gewoon niet leeg. toen fles weggelaten en fles van 19.00 om 20.00 gegeven en ze sliep gewoon heerlijk door! ze had hem dus niet nodig!
Van cb mocht het ook zie zeiden als ze het niet opdrinkt heeft ze hem niet nodig!
Ik ben niet zo van die regeltjes van 6 maanden pas naar 4 etc. ze geven het zelf wel aan.

Gewoon proberen zou ik zeggen judith

Groetjes Gytha

Je zou de andere indd kunnen ophogen als ze verder goed groeit en goed aan gewicht zit. Bij Dylano mocht hij er pas laat af omdat hij niet zwaar was, had hem echt nog nodig en ook hem moest ik 's avonds wakker maken.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Denk dat ik het toch maar ga proberen. Bij de fles van 180 geeft ze ook al aan dat ze wel iets meer wil, al geeft ze de laatste tijd meer terug dan anders.

Heb haar net de fles gegeven en moest haar echt wakker maken, lag nog zo heerlijk te slapen! Maar ja, ze moest nog twee flessen hebben, dus dan moet het wel. Ze krijgt de laatste fles er met moeite in, dan lijkt mij vier flessen beter ook voor haar!

Morgen denk ik maar over naar 210 en vier flessen. Het duurt ook weer drie weken dat we naar het cb gaan, en om tot die tijd te wachten vind ik net iets te lang.

Wij hebben Tim altijd wakker moeten maken voor zijn fles van 23.00 uur. Gelukkig dronk hij zijn fles wel altijd op als we hem wakker maakte en daarna viel hij ook meteen weer in slaap. Op eigen initiatief zijn we met 4 maanden gestopt met de laatste fles. Hij sliep gewoon op 4 flessen door tot de volgende ochtend. En hij zat al boven gemiddeld met gewicht, dus dachten we dat het geen kwaad kon. Toch vonden ze op het CB dat we hem moesten blijven wakker maken tot de 5 maanden. Dus dat hebben we toen gedaan en met 5 maanden gestopt met de 5e fles en dat ging goed.

Hier was dus het advies pas met 5 maanden te stoppen met de 5e fles.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Hier op 11 weken al vier flessen van 210 + 7 scheppen… Cb maakte er geen probleem van. Noa heeft dit zelf zo geregeld en heb haar nooit wakker gemaakt voor een voeding.

Ja inderdaad, wanneer je baby vast voedsel krijgt gaan ze meestal vanzelf over van 5 naar 4 voedingen. Hier was het ietsje eerder, met 5 en een halve maand zonder vast voedsel.

ik heb de 4 flessen nooit opgehoogd! ze groeide verder goed! en 200 kan ze met moeite op!
zou gewoon kijken wat Nora op kan als je denkt dat ze er niet genoeg aan heeft dan zou ik hem ophogen. Maar mirte had er genoeg aan

Groetjes Gytha

Hmm… ik denk dat wij die 6 mnd die Wil omschrijft wel gaan halen. Femke is nu zo’n 7 kilo en bijna 5mnd en zit nog heel graag op 5 flessen. Die 5e altijd midden in de nacht (grrr…).
Dus wij wachten het ook maar af.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Nora is sinds gisteren een beetje van slag en heeft niet zo goed geslapen. Begin nog maar even niet met vier flessen.

Denk dat ze een beetje last heeft van het harde groeien. Had geen koorts en ook geen last van de darmen of zo. Met een pcm ging het beter en heeft ze nog even lekker kunnen slapen. Gaat hopelijk vanavond weer beter.