Hoi,
Ik heb ruim 4 maand borstvoeding gegeven en ben nu ruim een week gestopt. Nu ben ik wel benieuwd wanneer ik ongesteld zou gaan worden. Heetf iemand hier ervaring mee.
Groetjes Spruit
Hoi,
Ik heb ruim 4 maand borstvoeding gegeven en ben nu ruim een week gestopt. Nu ben ik wel benieuwd wanneer ik ongesteld zou gaan worden. Heetf iemand hier ervaring mee.
Groetjes Spruit
ik werd binnen 3 weken ongesteld na het stoppen met bv.
maar ik weet niet of dat na 4 mnd nog zo is ik was na 7 weken gestopt.
het kan heel snel gaan! hou er rekening mee dat de eerste keer extreem veel kan zijn (zelfs dan kun je nog een zogemaamde kraam opruiming krijgen. dan verlies je een hoop stolsels enzo. wat je normaal in het kraambed verliest maargoed ik was ook pas na die tijd weer ongesteld geworden)
het kan ook gewoon normaal zijn, maar niet schrikken als dit niet t geval is
Tjonge, dit is al het 3e topic in een week tijd met deze vraag volgens mij.
Geen peil op te trekken wanneer je menstruatie weer begint. Ik ben zelfs gewoon in de borstvoedingsperiode weer ongesteld geweest.
Groetekes, Sje
Hoi,
Ik heb ook 4 maand borstvoeding gegeven en ben 4 weken geleden gestopt. Ik ben nog niet ongesteld. Ik had deze vraag hier ook al gesteld haha.
Ik ben ook erg nieuwsgierig wanneer het weer op gang komt, zodat ik weer met de pil kan beginnen. Wil eerste menstruatie graag afwachten zodat ik zeker weet dat het allemaal weer functioneert. Ik heb sinds 1.5 week wel steeds een beginnend menstruatie gevoel, maar tot op heden dus nog steeds niks.
Heb al wel gelezen hier dat het heel verschillend is. De een wordt zelfs tijdens het borstvoeden ongesteld, terwijl de ander nog 10-20 weken moet wachten op de eerste menstruatie.
Doegie
Hoi,
Bedankt voor de reacties.
Ik ben al wel begonnen met de pil, kan dat kwaad dan, moet ik wachten tot ik ongesteld ben geworden?
Groetjes Spruit
nee ik had eerst de minipil terwijl ik bv gaf dat mag ook gewoon, en toen ik stopte met bv en de minipil nog slikte werd ik ook ongesteld, dus gelijk overgegaan op diana 35 (mn oude pil) die bevalt me totn u toe echt het beste
Ik heb na 4 maanden 1 voeding ertussenuit gehaald, omdat het heel moeilijk te combineren was met mn werk. 3 weken daarna werd ik ongesteld, terwijl ik de andere voedingen allemaal nog zelf gaf… Ik ben vrij snel met Cerazette begonnen, die kan ik combinatie met bv. (LET OP, DEZE PIL HEEFT GEEN STOPWEEK!!! wist ik niet…) Toen ik na 6,5 maand helemaal stopte ben ik snel weer overgegaan op mn oude pil, want ik was door cerazette om de week ongesteld! Samen met borstvoeding vergt dan wel heel veel van je lijf…
Even afwachten dus, het verschilt per vrouw. Geniet er nog maar even dat het nog niet terug is, rotzooi…
Ook ik werd na 8 weken alweer ongesteld, terwijl ik nog fulltime bv gaf, dus dat kan samen gaan… Maar bij een vriendin van mij duurde het ruim een half jaar terwijl zij fv gaf?? Nogal een verschil! Het is denk ik per vrouw verschillend.
groetjes!
He spruit, ben vandaag ongesteld geworden (met een witte broek op visite ). Precies 4 weken geleden met de borstvoeding gestopt. Kan ik toeminste weer met de pil beginnen haha, die c… zijn toch maar niks!
Doegie.
Hoi,
Nou bij blijft het nog steed uit. En daar ben ik ook wel blij mee. Alleen heb ik gevoel gehad weer zwanger te zijn, maar twee testen waren negatief. Vandaar ook mijn vraag was er toch nog wel een beetje onzeker over.
Maar die testen zouden wel kloppen.
Heb wel 1 x een paar dagen bloed verlies al gehad maar toen gaf ik nog wel bv. En heb dat dus nog niet weer gedad, vandaar mijn onzekerheid.
We genieten nog maar van deze niet ongestelde periode!
Groetjes SPruit
Als je in de borstvoedingsperiode gemeenschap hebt zonder anticonceptie loop je kans om zwanger te worden.
Er wordt weleens gezegd dat je in de borstvoedingsperiode niet zwanger kunt raken maar dat is een fabeltje. Je kunt wel degelijks ovulaties hebben tijdens de borstvoedingsperiode.
En er wordt ook weleens gezegd dat je eerst een keer ongesteld moet zijn geweest om weer zwanger te kunnen raken. Ook fabeltje. Een menstruatie volgt altijd op een ovulatie, dus als je onbeschermde gemeenschap hebt tot je weer voor het eerst ongesteld wordt, kan het al te laat zijn.
Groetekes, Sje
dat is waar Sje, ik had de minipil cerazette ofzoiets.
en die zou zonder borstvoeding niet betrouwbaar zijn maar in combi met borstvoeding EN die minipil was het wel betrouwbaar…maargoed ik had het zelfs toen inet eens aangedurft…moet je nagaan net 'n maand bevallen en weer zwanger nee dank je feestelijk
Hoi,
Ja ik weet het, er wordt inderdaad gezegt dat je dan niet zwanger zou kunnen raken. Maar daar geloofde ik eigenlijk niet in. We hebben het niet veilig gedaan en was toen ook nog niet aan de pil. Maar voor het zingen de kerk uit, ja mmm veilig nee dus eigenlijk niet.
Maar ik heb al 2 testen gedaan en wel met een aantal weken er tussen. En die waren beide negatief. Ik ga er dus ook vanuit dat dat zo is.
Maar omdat ik al 1 x een beetje ongesteld ben geweest had ik dus ook de vraag hoe lang er tussen kan zitten voor dat ik weer ongesteld zou worden. Is dat normaal dat het zo lang duurt??
Groetjes spruit
Als die menstruatie weer op gang komt is er geen peil op te trekken regelmatig die weer terugkomt. Als je ongerust bent of je zwanger zou kunnen zijn, gewoon even langs de huisarts.
Groetekes, Sje
Hoi,
Ik moet morgen bloedprikken, dit is wel voor andere klachten maar moet daar voor ook naar de huisarts. En als ik er dan toch ben zou ik het wel eens kunnen vragen.
Jullie horen van mij,
Groetjes SPruit
Ik zou me er niet te druk om maken, die testen zijn zo nauwkeurig! Zeker als je er twee heb gedaaan na die onveilige keer, beiden negatief, dan zal het wel niet hoor!
Over dat zwanger voelen, dat heb ik ook gehad, heb toen inderdaad ook een testje gedaan. Ik was onbewust onveilig geweest, omdat ik dus die cerazettepil mét een stopweek had genomen… Echt… bijsluiters moet je lezen! Niks aan de hand, maar je hormonen liggen natuurlijk helemaal overhoop, zwangerschap gehad, borstvoeding, je moet op een gegevan moment je oude balans weer terug zien te vinden…
Nou, secces verder!
Groetjes, Liske