Ons dametje heeft vanaf baby af aan bijna altijd dunne brei ontlasting. Inmiddels zijn we er achter dat zij heel gevoelig reageert op fruit, melk, vezels, suikers, krenten en rozijnen en te veel vocht. (peuterdiarree) Alles is bij haar echt met mate anders wordt haar ontlasting waterig. Vorig jaar zomer hat ik langdurig 13 poepbroeken per dag … Zodra het dun is ga ik over op roosvicee stop en wit brood, dat normaliseert de boel. Vorig jaar zijn we tevens bij de kinderarts geweest, niets mis met haar, allerlei testen gedaan. Nu ze bijna 3 jaar is, vraag ik mij af wanneer haar ontlasting wat normaler gaat worden zodat ook zindelijk maken makkelijker gaat. En ook voor ons zou het makkelijker zijn … vaak moet ik haar extra verkleden, vieze rompers, auw aan de billen, hoe snel ik er ook bij ben!
Wanneer normale ontlasting (leeftijd)
lalala
Vanaf een jar of 4 ongeveer moet er wel ‘normale’ ontlasting zijn.
Maar ook hier een jongetje wat erg kwakkelt.
Nu lijkt het beter te gaan, en de boosdoener is sowieso appel, maar dan alleen appelsap. Hij eet wel gewoon appels, maar krijgt nu even niets met appelsap erin. En het werkt! Hij heeft nu gewoon lekkere drollen (voor hoever dat lekker kan zijn, haha).
En ook ik maakte me zorgen ivm het zindelijk krijgen, maar nu gaat dat dus een stuk beter. En wij zijn dus ook vorige week begonnen. Hopelijk heeft jullie dame ook snel ‘normale’ ontlasting!
Liefs, Anne