Wanneer nieuwe schoenen?

Ik vroeg me af hoe je kunt zien of je kindje een nieuw paar schoenen nodig is. Onze jongens hadden maat 23 maar nu krijgt Dion zijn schoenen steeds wat moeilijker aan en Niek heeft daar nog niet last van.
nu hebben we vandaag toch voor elk maat 24 gekocht en ja die gaan zonder problemen aan. Maar hoeveel ruimte mag er in zitten en is het erg als de teentjes helemaal voorin zitten? Zelf vind ik het lastig om te voelen hoe ver ze in de schoen zitten, maar het lijkt mij vervelend als hun teentjes er wat krom in zitten. En is het goed als de schoen iets te ruim is, zoals nu waarschijnlijk bij hen het geval is? vanaf 18 maanden tot nu bijna 26 maanden, hebben ze al hun 3e schoen( buiten de slofjes,sportschoenen en laarsjes om) is dat normaal? Dat zou betekenen dat ze om de 3,4 of 5 maanden nieuwe schoenen nodig zijn?, wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes danielle

Ruben zijn schoenen waren dus ook veeeelllll te klein.
met als gevolg dat hij gewoon niet wou lopen met de schoenen aan.
nu heb ik van de week gehoord dat er een vinger tussenruimte tussen de teen en de punt van de schoen hoort te zitten.
dus ik heb dat advies maar eens opgevolgt en nu loopt hij buiten wat af, er is geen houden meer aan
dus je kan ze beter een maatje groter kopen.

Groetjes Marianne mama vanRuben

1 vinger ruimte is inderdaad de maat voor kinderschoentjes , wel lastig te meten aangezien ze ook soms de teentjes krullen als je er door zo te meten aandacht aan besteed. Wat je kunt doen is de omtrek van de voetjes tekenen ( allebei de voetjes ) en deze uitknippen en in de schoen leggen. Zo kun je ook bv zonder je kindjes erbij schoentjes gaan kopen of meten of deze schoentjes te klein zijn. Houd dan bij aankoop in de winter bv wel rekening met dikkere sokken en teken de voetjes af met de sokken aan. Als je de papieren voetjes in de schoen legt hou dan bij aankoop van nieuwe schoenen rekening ermee dat je ongeveer 1 cm ruimte over hebt tussen de hiel van de schoen en je plaatje.

je kunt het ook merken als de schoenen niet meer aan kunnen
dat heb ik met mijn jongens erg gemerkt

quote:
Wat je kunt doen is de omtrek van de voetjes tekenen

Dat ik daar nou niet ben opgekomen?!
waar ikkeben wel niet goed voor is.
bedankt Asje

Groetjes Marianne mama vanRuben

Hihihi een paar jaar in de schoenwinkel gewerkt ooit

Astrid wat een supertip!

Tessie

Inderdaad een supertip.
Maar ik ben benieuwt of die kleine dreumessen wel stil blijven zitten zodat je het voetje op papier kan zetten en eromheen kan tekenen.

Ik ga het straks eens proberen.

Jullie allemaal bedankt voor de tips!
en inderdaad met die afdruk maken voor in de schoen is wel een hele goeie tip vind ik zelf hoewel onze jongens niet stil blijven zitten, dus maar een afdruk maken als ze tussen de middag slapen… tja je moet wat. (ze worden niet snel wakker hoor dus ik kan het wel doen bij ze) groetjes danielle

Joel struikelde gisteren de hele tijd. Ik dacht meteen aan dit topic en ja hoor, schoenen te klein.
Hij heeft ze nog maar 6 weken en een uurtje per dag aan ofzo!
Wel erg balen hoor! E 40,-- voor betaald bij Ziengs.
Gelukkig komt er nog een kindje aan…
Vanmiddag gaan we maar weer voor andere schoenen kijken, 'k ben benieuwd.
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

zie nieuwe topic

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=7977

hoi

Wat ik een goede tip vond van de schoenenzaak hier

het zooltje in de schoen ( kan eruit ) daar kun je de afdruk van de tenen zien en dan zie je ook of ze helemaal vooraan zetten.
ook de voet aan de onderkant van de schoen ( zool) meten met eigen voetje daarmoet dan zeker 1 a 2 cm overblijven voor bewegen.