Hallo Allemaal,
Mijn dochter is nu 5 maanden en een week oud. Ze heeft het volgende schema:
7.30 maak ik haar WAKKER fles 200 CC
10.00 half fruithapje
11.00 Fles 200 CC
14.30/15.00 Fles 200 CC
18.00 Bad en 18.30 Fles 200 CC
21.30 Fles 165 CC
Ik moet haar dus 's morgens wakker maken en voor de laatste fles ook.
Nu vraag ik me af hoe ik een nieuw schema kan pakken, want volgens CB mag ze over naar 4 flessen, maar hoog ik die dan op of blijf ik hetzelfde geven van 200 CC ?
De laatste fles durf ik er niet af te halen, want ben bang dat ze in de nacht komt ! De afgelopen 2 weken slaapt ze ook niet helemaal door, maar zit waarschijnlijk in een sprongetje. Gelukkig heeft ze gisternacht weer wel doorgeslapen, maar vannacht kwam ze om 5.30 en heb de tut erin gedaan. Dan slaapt ze weer gelijk verder en moet ik haar 's morgens wakker maken.
Hoe zijn jullie schema’s en hoe heb je dat aangepakt ?
Groetjes Natasja
Wanneer nieuw schema
Hoi Natasja,
Senna dronk eigenlijk al heel snel de laatste fles niet meer, dus dat was bij mij het probleem niet zo.
Toen wij op 5 flessen zaten was het schema als volgt:
730 fles 200cc
1100 fles 240cc
1400 fles 200cc
1730 fles 200cc
2100 fles 240cc
We gaven toen ze fruit mocht iedere dag kleine beetje fruit, meestal 's morgens rond 10.00u.
Toen we terug gingen naar 4 flessen zijn we de tijd tussen de flessen groter gaan maken. Schema toen als volgt:
7.30 à 8.00 fles 200cc
10.00 fruit
12.30 fles 200cc
16.00 fles 240cc
18.00 groente
20.00 fles 240cc
Sinds 1 week ofzo zijn we terug naar 4 voedingen op een dag waarvan 1 groente prak of pot en nu ziet haar schema er zo uit:
7.30 à 8.00 fles 240cc
10.00 fruit+liga
12.30 fles 240cc
16.30 groente prak of potje
19.30 à 20.00 fles 240cc
Tussendoor nog wel eens een koekje met een beetje diksap.
Nou hoop dat het gaat lukken met Demi.
Suuces ermee,
Groet Vanessa mama van Senna.

Hoi Natasja,
Wij zijn sinds 3 weken ook teruggegaan van 5 naar 4 voedingen op aanraden van het cb (Anouk is nu ook 5 mnd en 1 week).
Wij gaven Anouk altijd de laatste fles om 23.00 uur. Omdat we haar altijd uit een hele diepe slaap moesten halen, hebben wij haar gewoon een keer niet wakker gemaakt voor deze fles. En eigenlijk ging het direct al prima. (Eerste paar dagen om 06.00/06.30 wakker, daarna om ca. 07.30 Ons schema ziet er nu zo uit:
07.30/08.00 - 240 cc, spelen, slapen van ca. 09.00 -11.00
11.00/11.30 - 240 cc, spelen, slapen van ca. 12.30 - 15.00
(soms om 10.30 uur wakker, dan lekker in bad)
15.00/15.30 - 240 cc, spelen, slapen van ca. 17.00 - 18.15
19.00 - 240 cc, spelen, naar bed om ca. 20.00 voor de nacht
Af en toe laat ze 60/70 staan van een fles, maar dat levert geen problemen op.
Sinds 2 weken krijgt ze of om 17.00 of om 18.00 een paar lepeltjes fruithapje. Mocht ze 's morgens of 's middags eerder wakker zijn, dan krijgt ze dan ook wel eens een paar lepeltjes fruit. Binnenkort wil ik het fruit helemaal naar de ochtend schuiven en dan om 17.00 een paar lepeltjes groentehap.
Jij zou dus eigenlijk de fles van 18.30 uur iets moeten verlaten naar bijv. 19.00 of 19.30 en dan maar gewoon kijken hoe ze het doet.
Veel succes. Grt, Sabine
heey hallo
je zou als eerste die avond fles moeten laten vervallen,als ze op de dag genoeg bijvoeding krijgen moeten ze door kunnen hoor (echt waar)
gewoon 1 keer gokken joh hihhi die van mij deed het ook meteen goed!!!
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 6 mnd

Ja, maar dat durf ik dus niet zo goed. Ben dan echt bang dat ze 's nachts gaat komen…en daar heb ik geen zin in.
Ik vraag me dus ook af dat jullie dat allemaal zomaar gedaan hebben !!! Ja Nancy jij hebt dat gewoon gedaan, maar gaf je toen ook al bijvoeding en hoe was jou schema ?
Gr. Natasja
hihihi lafaard
ik gaf fruithapje en savonds groente en toen heb ik gewoon die fles eraf gelaten
heb nu dit schema
smorgens 7uur fles
uurtje of 10 fruit
uurtje of 12 fles
rond half 4 fles
half 6 warm eten
19uur fles
binnen kort komt er brood bij (mag al hoor maar ik ben laks hihi)
dan begin ik ook met pap
dus dan krijg ik
smorgens pap
tussen door drinken - koekje
smiddags brood en een fles
tussendoor fruit
warm eten
en een fles voor naar bedgaan
ze mag al pap hoor maar ik wacht ff tot ze brood eet dan laat ik die fles van half 4 ook vallen en schuif ik het fruit naar smiddags
ik vind als ze smorgens pap krijgt ze daar best wel tot tussen de middag op kan teren (met een tussendoortje koekje en drinken)
maar ik wilde die vierde fles nog niet kwijt (zo schattig hahah)
dus ze is nu 7 maanden en dan kom ik straks op drie flessen en daar blijf je best een tijdje op zitten (die jongens tot een jaartje of drie hahahaha)
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd

ik heb trouwens met 6 maanden die laatste fles er pas afgehaald
dus tot die tijd heb ze op 5 flessen gezeten hoor!!!

Ja ik ben een lafaard Nancy, ik weet het, maar nu ze eindelijk weer doorslaapt na 2 helse weken durf ik het helemaal niet, maar ze krijgt nog maar een half potje fruit dus ga er eerst maar eens voor zorgen dat ze die helemaal naar binnen krijgt.
Gr. Natasja
Hoi Natasja,
Wij hebben de laatste fles (dus van 5 naar 4 voedingen) zonder bijvoeding laten vallen. Zou even een weekje wachten nu ze weer lekker doorslaapt en dan gewoon eens proberen. Ik vond het ook eng, dacht ook dat dan het nachtelijke avontuur weer zou beginnen. Wij hebben het gewoon een keer in het weekend geprobeerd en tot nu toe gaat het nog steeds goed. 19.00 uur laatste fles, 07.00 eerste fles. Gewoon proberen joh. Grt, Sabine

tuurlijk natasja ik snap het wel hoor
maak maar een geintje hihihi
gewoon lekker wachten joh 5 flessen met een beetje fruit en groente is goed hoor
als je een maandje verder ben dan is ze 6 maanden en dan probeer je het gewoon!!
en aan het cb moet je lak hebben hoor