Wanneer naar 5 (fles) voedingen?

Mijn zoontje is morgen 4 weken en krijgt sinds afgelopen zondag om de vier uur (7-11-15-19-22.30) een fles van 150cc (met 5 schepjes voeding). Hij geeft zelf prima aan wanneer hij honger heeft en hij slaapt de nachten al sinds de tweede week door. Hij doet het er dus prima op, buiten krampjes om. (krampjes had hij ook bij 6 voedingen).
Mijn vraag is eigelijk of 5 voedingen niet te weinig zijn voor zo’n jonge baby, het consultatiebureau doet hier nogal moeilijk over namelijk (maar waarover niet… zucht). Moet er wel bij vermelden dat hij nu al 5750gram weegt…
Wat vinden jullie?
Groetjes Nancy

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 10 May 2011 14:30:00

5 voedingen is prima! Onze meid krijgt vanaf een week of 4 ook om de 4 uur haar voeding, 5 voedingen per dag.

Weet niet welke voeding je geeft…ik geef Nutrilon. Op de zijkant van het pak staat dat als je 150 water met 5 schepjes voeding geeft, je kindje 5 voedingen op een dag mag hebben.

Niks van het C.buro aan trekken. Je kindje is tevreden toch en hij groeit goed. Lekker van genieten zou ik zeggen.

Ik heb even het groeiboekje van Merel erbij gepakt en daarin staat dat ze bij 5,5 kg 5x 175-180 cc voeding mag. Dus volgens mij doe je het helemaal prima. Waar doen ze precies moeilijk over dan? Dat er geen nachtvoeding meer bij zit? Ze mogen nu toch al 6-8 uur doorslapen?? Gewoon door blijven gaan zoals je nu doet en je gevoel volgen.

Groetjes Natasja

Wij gaven volgens mij na 2 maanden pas 5 voedingen, omdat Jordan nog naar een 6e bleef vragen. Maar als jouw kleine gewoon tevreden is met 5 flesjes, waarom dan niet?

Jordan Pharrell is geboren op 25.10.2010

Hoi mijn jongste is nu bijna 6 maanden en zit nu op 4 voedingen van 200cc een fruithapje en avondhapje (groente) en daarna om 20.00 uur krijgt ze de laatste fles wat een papfles is en gaat ze naar bed, vervolgens slaapt mevrouw tot 08.00 de volgende ochtend… het CB roept altijd vanalles en overal om het gemiddelde… maar geen kind is het gemiddelde… als ik zou vertellen daar dat ik met 6 wk al begon met proeven van fruithapjes ed… en met 6 weken al papflessen aan het geven was omdat mijn dametje het allemaal wel erg graag lust dan had ik vast flink op m’n kop gehad, maar ja… mevrouw heeft nergens last van gekregen, geen krampjes en alleenmaar een goede eetlust… dus… als jou kleine het prima doet op 5 flessen en je hebt het idee dat hij daar voldoende aan heeft… blijf er lekker dan 5 geven… Daarnaast, je kunt altijd nog mocht het nodig zijn of je hebt het idee dat hij wat honger heeft een halve fles als nacht voeding geven voor een keer als hij daar om vraagt… wij hebben dat hier ook gedaan, je gevoel zegt vaak het goede, en baby’s kunnen heeel goed aangeven waar ze behoefte aan hebben…

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

ik zou zeggen, lekker zou houden. Als de kleine het er goed op doet en goed groeit is er niets aan de hand. Mijn ukkie krijgt volgens mij ook al vanaf een week of 4 a 5 om de 4 uur, dus 5 voedingen, nachten slaapt hij door.
Het ene kind heeft meer nodig dan het ander, maar als de kleine er niet om vraagt is het goed lijkt mij. En het CB, lekker laten kletsen en op je eigen gevoel af gaan!!

Lfs

Bedankt voor de reacties! Stom eigelijk want ik weet dat ik het goed doe, maar dan toch onzeker worden van dat CB…