Wanneer naar 3 flessen?

Een paar dagen geleden starte ik nog een topic dat Jessey geen fruit en groente wou… Nu heb ik toch doorgezet en met resultaat! Ze begint het lekker te vinden, haha! Ik krijg er hele potjes 4 maanden in, en ze heeft nu ook al potjes van 6 maanden gehad, met stukjes! Dit ging ook goed, al moest ze daar wel weer iets meer van kokhalsen… Ze eet daar een half potje van leeg.

Maar nu is het schema als volgt:

*Half 9 180+6 (vanaf maandag word dat pap uit bordje)
*Half 11 heel potje fruit -> slapen tot half 1 à 1 uur
*1 uur 180+6 (slapen van half 3 tot 4 uur)
*4 uur heel potje groente en een paar hapjes yoghurt na (vind ze lekker!)
*Half 5 fles 120+4
7 uur 180+6

Die fles van half 5 vind ik eigenlijk te veel, daarom heb ik die al van 180 naar 120 teruggebracht. Wanneer mag die fles er af? Verder kan ik niet zo heel veel schuiven in de rest van het schema, want ze heeft echt haar vaste slaaptijden, en word 's morgens pas om half 9 wakker!

Groetjes Anouk

Hoi,
Wat goed dat Jessey nu wel alles goed gaat eten! Ze moeten ook elke keer zo wennen als ze wat nieuws krijgen.
De fles van rond 16.30u heb ik laten vallen toen Reza met ons mee ging eten (maaltijden). Ik heb dat van de ene op de andere dag gedaan omdat Reza nooit geen problemen heeft gehad met eten, maar je kunt dit ook nog af/opbouwen. Reza was toen trouwens rond de 7 maanden.
Succes!
Groetjes Nancy

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/5VmOp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 23 Jul 2010 20:16:49

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 23 Jul 2010 20:18:25

Ik heb die fles laten vallen toen ze een volledige maaltijd at, lees heel potje van 6 maanden=200gram. Toen ze nog niet alles op at gaf ik haar nog de fles erachteraan en liet haar zelf bepalen hoeveel ze daarvan nog wilde drinken. Meestal was dit nog de helft ofzo. Ik verving haar fles dus langzaam voor de groentehap en gaf dit dus op dezelfde tijd! Niet nog een uur later de fles.
Zodra ze een volledige maaltijd eet, laat je de fles helemaal weg en geeft je haar wat ander drinken na. water/diksap of iets dergelijks

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

Als ze er aan toe is
en als ze zelf vind dat ze hem nodig heeft dan merk je het vanzelf wel, denk ik.
Kun je hem later altijd nog bij geven.

[img]http://lb1f.lilypie.com/uX6op2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Nou dan ga ik de voorraad 4 maanden potjes op maken (stuk of 6) en dan over op 6 maanden potjes. Zodra ze die helemaal op kan gata de fles er af. Ik geef hem nu ongeveer een kwartiertje na de groente, maar het gaat ook niet echt van harte. Ze laat er telkens wat van staan, dus dikke kans dat hij vanzelf ook er af gaat. Ben benieuwd! Bedankt voor jullie reacties

Groetjes Anouk

Wij hebben op advies van het CB met 7 maanden de 4e fles laten vallen. Dit omdat ze toen brood mochten gaan eten. En het brood een fles vervangt. Ook zijn we met 7 maanden begonnen met pap uit een bordje als ontbijt. Dus kreeg hij alleen nog melk bij zijn boterham en s’avonds om half 8 voor het slapen gaan. Die 3e fles hebben we met 9 maanden vervangen voor een toetje na het avondeten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker