Eva had gisteren ook zitten vreten! Papa was verstooid en had een groentehap in haar tas gedaan. Die hadden ze toen 's middags gegeven, want ja, ze dachten dat dat moest. En ze at 'm gewoon GULZIG op, terwijl ze om 16.00 uur thuis niet vraagt om iets! Het is maar net wat je haar voor houdt! ![]()
Eva wil nog steeds geen tussendoortjes. Ze eet een Liga niet op, ze likt er alleen aan en dat geldt ook voor soepstengels, rijstwafels, startkoekjes e.d. Ze eet alleen graag fruit tussendoor. Normaal at ze dat na haar papfles, rond 10.30uur. Ze eet dan een kwart boterham zoiets om 12.30 uur en een volle fles en dan dus niks meer tot 18.00 uur (warme hap). Ik vind die tijd echt heel lang, ben bang dat haar suikerspiegel te veel daalt dan. Zal ik haar anders 's ochtends een half potje fruit geven en de rest s middags???
Ik snap ook even iets niet met die melkflessen. Eva eet pap om 07.30 uur, drinkt een volle fles na haar boterham om 12.30 uur en dan voor het slapengaan in (we zitten nu ‘al’ op 21.30 uur, was 23.00 uur). Maar als ze dan brood eet, vervalt die fles. Ze heeft dan alleen nog maar een fles in de pap en voor het slapen gaan? Is dat niet weinig? Bij ons cb zeiden ze dat de middagfles bij het brood hoort en dat die van 16.00 uur dan kan vervallen. Ik ben echt niet blond, maar ik snap er de ballen van!
Ik wil graag ‘voorgekauwde’ schema’s…Eva is komende week 8 maanden…Heb dit al eens gevraagd, maar ik kom er niet goed uit en om nou niet helemaal dom over te komen vraag ik het liever hier dan bij het cb (waar ik het ook al wel gevraagd heb, maar vage antwoorden krijg)!
Groetjes Rainbow, trotse mama