Wanneer naar 3 flessen op een dag?

Vraagje nog, zat even door de andere topics te zoeken… En nu rijst bij mij de vraag: Wanneer haal je een fles eraf, en welke dan? Danique is nu bijna een half jaar en ze krijgt nog steeds 4 flessen. Daarnaast verschillende fruithapjes, diksap en warme hap.

En dan, wanneer begin je met een broodje eten? En wat doe je daarop… Boter en verder niks? En nemen jullie bruin brood? En ik lees regelmatig dat mensen hun kindje liga’s geven, wanneer is dat? En rijstwafels… Want Danique heeft nog geen tandjes, ben bang dat ze er dan helemaal niks mee kan en zich erin verslikt…

(Voel me weer errug blond, met al die vragen…)

Groetjes!

Bij dylano is er nu sinds ene week de vierde fles af omdat hij een hele boterham eet. Ze zeggen dat als ze een hele boterham eten dat dat een fles vervangt. HIj krijgt nu 's middags liga met dikksap.
Baby’s eten ook zonder tandjes brood en liga
de liga eerste stap smelt in de mond dus kunnen ze naderhand zo door slikken. Bij dylano heb ik hem in het begin fijn gemaakt en door aangemaakte dikssap gedaan en dan met een lepeltje gegeven. Nu eet hij hem gewoon zo.
Op het brood doe je in het begin alleen boter maar moet zeggen dat ik dat maar 1 dag gedaan heb. nu smeerworst en smeerkaas. In het begin kunnen ze zich inderdaad verslikken en kokhalzen maar dat verschilt per kind

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Morgan zit op drie maar gaat naar 2.5 toe. Alleen bij Morgan gaat het een beetje anders. Zij geeft zelf aan welke flessen ze niet meer wil. Dat deed ze bij de 5e. Die ging ze van de een op de andere dag weigeren en de 4e heeft ze zelf gesplits in 11.00 100cc en 19.30 100cc. Ze heeft vandaag voor het eerst een hele boterham gegeteb dus als dat goed blijft gaan gaat die van 11.00 er ook helemaal af. Die van 19.30 hou ik nog even tot ze iets meer eet 's avonds en het ook beter red om wat later te eten.

enne Michelle over vreten gesproken. Morgan had vandaag een nieuwe leidster op de creche. Ze heeft een hele bam op en 160 cc fles. Ze had me verkeerd begrepen. Ik had gezegd als ze een hele bam eet mag de fles eraf en dan wat diksap of rooibosthee. En anders de fles na het brood. Maar ja ik heb gister haar schema daar omgegooid dus denk niet goed gecommuniceerd dus ze heeft toch een fles gehad en nog even 160cc daarvan gedronken en de hele dag bijna geslapen. Ze slaapt nu weer. Dus ik denk dat ze zich aan het voorbereiden is op de groei of het sprongetje…

Groetjes,

Michèle

Dylano drinkt na zijn boterham ook hele fles nog leeg had hem vandaag later geven dus een uur na zijn brood omdat hij 's mioddags maar half uur meer sliep dus dacht hij heeft misschien al wel weer honger maar daar lag het dus niet aan vandaag weer maar half uur en dan is het echt gewoon krijssen!!! pfffffffffff dus die is op van 2 tot 7 hoop maar dat het een sprong is hahahaha

@mamadanique bij mij is de fles van 15.00 uur eraf en die van 11.00 uur doorgeschoven naar 12.00 uur. Dus iets anders dan bij Michèle.

Groetjes Michelle

Ha ha ha ja maar jij kan het volgens het boekje doen Michelle, morgan is zo’n muts die alles anders wil dan andere

Groetjes,

Michèle

meiden zijn eigenwijs

Groetjes Michelle

Als ze met 6 à 7 maanden een boterham gaan eten tussen de middag, dan gaat er een fles af (van 4 naar 3). Bij 9 maanden (wanneer ze een toetje krijgen na het groente eten) ga je dan van 3 naar 2.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik sluit me helemaal bij Mriek aan, zo hebben wij het ook gedaan. Meteen toen hij brood ging eten hebben we de fles van 15.00 uur laten vallen. Hiervoor in de plaats krijgt hij diksap, water of thee met een liga of soepstengel. Na 9 maanden zijn we een toetje gaan geven en verviel de fles van na het avondeten.

Groetjes,
Sandra

Okidoki, dus dan ga ik eerst nog wel even lekker door met 4 flessen en alle tussendoortjes die daarbij horen. Ze is tenslotte ook nog geen half jaar. Alhoewel dat niet lang meer duurt. Binnenkort maar eens een stukje brood proberen, ben benieuwd hoe dat gaat. Bedankt voor jullie reacties, hier kan je tenminste wat mee! Dat consultatiebureau wordt ik af en toe helemaal gestoord van… De 1 zegt zo, de ander weer zo…

Gewijzigd door - MamaDanique op 23 Apr 2009 08:26:50

Yep, heeeeeel herkenbaar. Fijn dat we van dienst konden zijn…

Groetjes!

Eva had gisteren ook zitten vreten! Papa was verstooid en had een groentehap in haar tas gedaan. Die hadden ze toen 's middags gegeven, want ja, ze dachten dat dat moest. En ze at 'm gewoon GULZIG op, terwijl ze om 16.00 uur thuis niet vraagt om iets! Het is maar net wat je haar voor houdt!

Eva wil nog steeds geen tussendoortjes. Ze eet een Liga niet op, ze likt er alleen aan en dat geldt ook voor soepstengels, rijstwafels, startkoekjes e.d. Ze eet alleen graag fruit tussendoor. Normaal at ze dat na haar papfles, rond 10.30uur. Ze eet dan een kwart boterham zoiets om 12.30 uur en een volle fles en dan dus niks meer tot 18.00 uur (warme hap). Ik vind die tijd echt heel lang, ben bang dat haar suikerspiegel te veel daalt dan. Zal ik haar anders 's ochtends een half potje fruit geven en de rest s middags???

Ik snap ook even iets niet met die melkflessen. Eva eet pap om 07.30 uur, drinkt een volle fles na haar boterham om 12.30 uur en dan voor het slapengaan in (we zitten nu ‘al’ op 21.30 uur, was 23.00 uur). Maar als ze dan brood eet, vervalt die fles. Ze heeft dan alleen nog maar een fles in de pap en voor het slapen gaan? Is dat niet weinig? Bij ons cb zeiden ze dat de middagfles bij het brood hoort en dat die van 16.00 uur dan kan vervallen. Ik ben echt niet blond, maar ik snap er de ballen van! Ik wil graag ‘voorgekauwde’ schema’s…Eva is komende week 8 maanden…Heb dit al eens gevraagd, maar ik kom er niet goed uit en om nou niet helemaal dom over te komen vraag ik het liever hier dan bij het cb (waar ik het ook al wel gevraagd heb, maar vage antwoorden krijg)!

Groetjes Rainbow, trotse mama

en Jurian sluit zich ook weer bij Tim en Erik aan… haha leuk!!

quote:
Eva wil nog steeds geen tussendoortjes. Ze eet een Liga niet op, ze likt er alleen aan en dat geldt ook voor soepstengels, rijstwafels, startkoekjes e.d. Ze eet alleen graag fruit tussendoor. Normaal at ze dat na haar papfles, rond 10.30uur. Ze eet dan een kwart boterham zoiets om 12.30 uur en een volle fles en dan dus niks meer tot 18.00 uur (warme hap). Ik vind die tijd echt heel lang, ben bang dat haar suikerspiegel te veel daalt dan. Zal ik haar anders 's ochtends een half potje fruit geven en de rest s middags???

Groetjes Rainbow, trotse mama

Jurian eet vaak ook geen tussendoortje… dus dan om 12.00 uur brood en fv 120cc … dan ook tot 18.00 uur niks… wel roosvicee…

@Rainbow: 's ochtends pap, bij het brood een flesje en dan de laatste fles. Tussendoor sapje of thee. En ik zou gerust een half potje fruit 's middags geven, toen Erik de tussendoortjes nog niet zo kon waarderen hebben wij dat ook gedaan. 's Ochtends een halve en 's middags.

Groetjes!