Wanneer naar 2 flessen?

Onze zoon van bijna 8 maanden drinkt de laatste dagen zijn fles van 19.00 amper meer op (gisteren maar 45 ml gedronken). Betekent dit dat hij er gewoon geen behoefte meer aan heeft en ik naar 2 flessen overkan? Hij krijgt nu:
Ochtend: fles, 210 (gaat niet altijd helemaal op)
Tussendoor: fruit, 200 gram, vaak helemaal op
Lunch: brood met fles, 180 (gaat niet altijd helemaal op)
Tussendoor: sap en liga
Avondeten: groenten, 200 gram, vaak helemaal op
19.00 uur: fles, 210 (gaat dus niet op!)

Ik hoor van het CB dat een kind nog 500 ml op een dag moet drinken, maar op deze manier komt hij daar echt niet aan. Zijn fruit en groenten nu belangrijker dan de melk? Ik maak me dan weer zorgen dat hij te weinig melk binnenkrijgt. Of moet ik dan een toetje geven, zodat hij toch nog zuivel binnenkrijgt?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Ik lees even mee, hier hetzelfde. Over die 500 cc melk maak ik me niet zo’n zorgen, met 10 maanden gaan ze ook over op 300 dus 500 is misschien ideaal, maar ik denk dat een kind zelf aangeeft hoeveel voeding het nodig heeft. Iedere volwassene eet ook niet even veel ondanks dat ook daar richtlijnen voor zijn.
Waar ik me echter dan wel weer druk om maak, is de hoeveelheid vocht die ze binnen moeten krijgen om niet uit te drogen. Of dit nu melk is of ander vocht, vaak red ik hier in totaal ook geen 500, Of het nu om melk gaat, thee, sap of water, heb alles geprobeerd, maar het is gewoon niet zo’n drinker.

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

Iris1977 ik had hier hetzelfde probleem…nu zijn we overgestapt van 3 naar 2 flessen van 200cc en nu gaan ze wel leeg daarnaast geef ik hem 100cc melk uit beker na brood dus zo kom ik wel aan die 500.

Misschien kun je dit proberen?

Mama1980: waarom bied je je kind geen sap in een fles aan waaruit hij zijn melk drinkt? of een bibifles met een kersenspeen (non-spil heet dat geloof ik) hieruit drinkt Meric nu opeens wel sap en wel 180cc!

En anders uit een beker? En let vooral op de plas en poepluiers als die goed zijn dan krijgt je kind voldoende vocht binnen en vergeet niet dat er in groente en fruit ook vocht zit…

Ik ben op deze leeftijd ook van de laatste fles overgegaan op een toetje na het eten. Is ook zuivel en telt dus ook bij die 500 cc

Groetjes van Sascha en Senne

Hoi,

Die 500 cc is flessen incl. sapjes water toeotjes en vocht uit fruit en groente hap.

Als hij de fles niet wil zou ik de fles of minder maken of weglaten.

Je zou evt. s’morgens nog wat water of diksap in flesje kunnen doen. en kijken wat ie doet.

lon106

Ik begreep dat het 500 ml melk moet zijn en daarnaast dan nog ander vocht! Dat andere vocht is geen probleem, hij drinkt zijn sap verder goed!

Vanmorgen naar de infolijn van het CB gebeld en ik mag nu ook toetje gaan geven, yoghurt. Dit kan dan ook bij die 500 ml melk/zuivel gerekend worden. Hij bepaalt uiteindelijk zelf wat hij wel en niet wil eten.

Bij mijn CB is het vanaf 7 maanden 2x 200 ml dus totaal 400 ml op een dag en dat heb ik ook gewoon gedaan, gaat hier prima. Het enige is dat als ze onder de 500 ml pd komen ze 10 druppels vitamine D moeten hebben en dit tot de leeftijd van 4 jaar. Nou mijn druppels smaken naar dropjes dus dat gaat er bij hem wel in ^^.

Haha, ik gebruik ook die druppeltjes, uit voorzorg (mocht hij te weinig binnenkrijgen). Gaan er zeker makkelijk in!

@mama selma, Ik heb alle bekers en flessen al gehad. Ook alle sapjes, theetjes en water geprobeerd zowel warm als koud. Uit de fles gaat nog het beste,maar ze is gewoon niet zo’n drinker.

mama1980

mama1980 hier hetzelfde probleem gehad vanaf 6 maanden altijd aangeboden maar ging er niet in…ik moet eerlijk zeggen dat hij sinds een week echt drinkt! dus een hele fles ik schrok er van…dus het komt echt wel goed meid! gewoon aanbieden en kijken wat er van komt…

Ondanks dat de fles van 19.30 uur er nog helemaal inging hebben wij deze op advies van het CB met 9 maanden vervangen voor een toetje. Dit is prima gegaan.

Groetjes,
Sandra