Wanneer naar 1 slaapje?

Max is een enorme slaapkop! Hij slaapt in de ochtend 1,5 uur en in de middag en dan ’ s nachts 12 uur. Hij komt dus aan 15 uur per dag. Nu merk ik dat hij ’ s avonds wat moeilijker in slaap komt en langer huilt. Deed hij eerst nooit. Als we hem dan even naar beneden halen, leeft hij helemaal op en lacht hij en beetje vals, zo van: gelukt! Als hij weer naar bed moet, huilt hij zichzelf in slaap.

Zou hij te veel slaap hebben? Op het kdv zei een leidster die in viel vorige week, dat het bijna niet voorkwam dat kinderen nu nog 2x slapen??? Als ze 1 zijn geweest? Is dat echt zo raar? Kan me dat van Eef niet meer herinneren?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Nou, wat ze op het KDV zeggen is natuurlijk onzin.
Ik ken genoeg 1 jarige en ook bijna twee jarige die nog en s ochtends ens middags slapen. Dat hangt natuurlijk ook echt van het kindje af.

Hier begon ze met 11 maanden over te gaan naar 1 slaapje.
Eerst een paar weken heel rommelig. De ene keer wel nog `s ochtends en dan weer niet…

Dat hebben we nu ook met de middagslaap.

Als hij het nodig heeft, gewoon lekker erin leggen.
Maar je kunt kijken hoe hij het doet op 1 slaapje natuurlijk.

Ik vind het helemaal niet vreemd hoor dat Max op die leeftijd nog 2 slaapjes doet. Tim ging rond de 14 maanden naar 1 slaap. Maar die slaap werd dan wel erg lang. Hij heeft lange tijd gewoon de hele middag geslapen. Dan moest ik hem echt om 17.00 uur wakker maken en dan sliep hij vanaf half 8 s’avonds weer klokje rond. Sommige kindjes hebben dit gewoon nodig.

Je merkt vanzelf wel of hij nog 2 slaapjes nodig heeft. Hier naar 1 slaap gegaan toen hij s’ochtends steeds later ging slapen als ik hem in bed lag. En als hij s’ochtends wel sliep dan sliep hij s’middags niet. Je kunt dus proberen om het te rekken en dan wat eerder zijn brood te geven. En dit zo steeds meer te verschuiven. Lukt het niet, gewoon nog lekker 2 slaapjes aanhouden.

Groetjes,
Sandra

Ligt er natuurlijk ook aan hoe laat hij 's morgens wakker is (als je 'm bijvoorbeeld weg brengt naar het kdv). Onze zoon ging pas 1 keer slapen toen hij 14 mnd oud was. Daarvoor moest ik hem 's morgens rond 6.15 uur wakker maken om hem naar de oppas te brengen en had hij zeker nog 2 slaapjes nodig. Daarna kon ik hem laten liggen en kwam de oppas bij ons thuis en ging het wel goed.
Ieder kind is anders natuurlijk, maar je zou kunnen proberen om hem naar 1 slaapjes te “leiden”, vb als hij een beetje moe wordt, stukje wandelen of zo!?!

Lilypie First Birthday tickers

Onze Dion was ongeveer 1 jaar en 8 maanden dat over was naar 1 slaapje.
Ik heb het vaak geprobeerd maar hij redde het gewoon niet op 1 slaapje.
Hij was een vroege vogel 6.30 wakker en dan om 9.00-9,30 weer effe tukken zo’n 1,5 uur en dan ging hij s’middags weer om 14.00-14.30 en s’avonds om 19.30 naar bed.
Klokje rond slaapt hij nog steeds niet, het is altijd z’n 11 uur en nu slaapt hij tussen de middag nog 2 uur.
Toen hij nog 3 slaapjes deed was het 2x 1 uur en 1x 30-45 min. (was van de hazeslaapjes) en toen bij 2 slaapjes eerst 2x 1 uur en later werd dat 2x 1,5 uur en nu dus 1x 2 uur.

Volgens mij is 15 uur slapen heel normaal op die leeftijd en ook noodzakelijk.
Het ligt er idd aan hoe laat of vroeg hij s’morgens wakker is en of het een druk kind is zoals Dion want dan gebruiken ze zoveel energie dat ze effe een powernappie nodig hebben om vervolgens weer verder te rossen hahahahaha

Dion was dus 20 maanden dat hij over was op 1 slaapje.

Dion geboren op 26 maart 2009

Onze zoon slaapt ook 15 uur. 12 uur 's nachts en meestal van 12 tot 3 uur 's middags. Zeker nu hij (zo’n 8 weken) loopt slaapt hij 's middags minimaal 3 uur.

Lilypie First Birthday tickers

nou wat die leidster zegt is dus echt dikke onzin!! Bo was bijna 2 toen hij van 2 naar 1 slaapje ging, en hij was niet de enige in zijn omgeving, dus dat klopt echt niet. Kan het niet zijn dat hij in een sprong zit en daarom moeilijk doet met slapen?

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers