Wanneer naar 1 slaapje overdag?

Hallo allemaal!

Ik ben Maaike en ik ben sinds 8 maart moeder van onze prachtige dochter Isis. Ze is nu dus ruim 9,5 maand.
Ik zit een beetje in de knoei met haar slaapjes overdag. Sinds een week laat ik haar 1 keer slapen 'smiddags, omdat ik dacht dat ze daar aan toe was. Toen ze 2 slaapjes deed sliep ze 'sochtends een uurtje en 'smiddags hooguit een half uurtje, maar vaker gewoon niet. Dan lag ze maar wat te babbelen en te spelen in haar bedje. Dus ja, ik dacht die is wel toe aan 1 grote dut 'smiddags. De eerste 2 keer ging t goed en sliep ze zo’n 2,5 uur achter elkaar. Maar de laatste dagen slaapt ze steeds maar weer een uurtje en niet meer dan dat. Met het gevolg dat ze later die middag weer erg moe is… Nu heb ik haar er ook weer even terug in gelegd.
Dus wat is nou wijsheid? Moet ik ff doorzetten, of toch maar weer terug naar twee keer slapen per dag?
Groetjes!!

Tijs is nu tien maanden en een week en hij sliep 2x per dagongeveer twee en een half uur. Vorige week sliep hij ineens 4x per dag een uurtje of anderhalf en deze week maar weer 1x twee uurtjes. Ik leg hem op bed wanneer hij moe is, de vraag is altijd of hij wil slapen, maar ik hou me aan zijn ritme. Hij zal vanzelf een slaapje laten vallen…

Als haar nachtslapen niet veranderd waarom niet, dan heeft ze haar slaapjes nodig. Ik let wel op dat het slaapje niet te dicht bij de avonduren komt want dan wil mijn klein meneertje echt niet meer slapen voor 23.00. Boris die heeft vandaag ook geslapen van 11.15 tot 14.00 uur en dan is ook wel bijzonder want normaal slaapt hij uurtje tot anderhalf uurtje, dus hebben ze blijkbaar toch behoefte aan meer slaap. Hij heeft verder ook zijn hele nacht geslapen tot deze ochtend 08.30 en hij ging om 20.00 naar bed. Maar ik merk zelf ook dat ik wel wat extra slaap kan gebruiken.

Is het weer he dat ze meer slapen. Ik heb zo ie zo al een slaapkop, maar Morgan slaapt ook meer nu.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik zou zeggen, laten slapen als het nodig is. Als ik één ding heb geleerd de afgelopen maanden is dat de natuur zichzelf regelt. Die kleine geeft zelf aan wanneer hij toe is aan één groter slaapje op een dag.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja dat is waar ze geven zelf aan hoe en wat ze nodig hebben overdag aan slaap. Zou ze alleen niet laten slapen naar de avonduren toe. Hier was om 17 uur nog dutje doen bekopen met wakker meneertje tot 23.00 uur. Dat hebben wij dus niet meer gedaan na paar keer voorgevallen. Prima dat hij slaapt maar dan wel tussen 14.00 en 16.00 niet later. Hij sliep dan ook te weinig want om 6 uur/06.30 was hij weer klaarwakker en overdag sliep hij dan maar twee keer een uurtje. Daarom hebben wij er toen voor gekozen voor 20.00 naar bed en niet meer slapen om 17 uur en hij sliep goed door dan.
Maar is anders per kind.

Ja, ik kijk t nog ff aan. We hebben eigenlijk altijd een soort vast slaap-waak ritme gehad, dus Isis gaat eigenlijk op vaste tijden naar bed. En dat is altijd goed gegaan. Ik luister wel naar signalen natuurlijk, dus soms gaat ze iets vroeger of later naar bed. Ze slaapt snachts ook erg goed. Om half 8 gaat ze erin en slaapt meestal tot half 9 sochtends zonder wakker te zijn. Dus een slechte slaper is het niet… Bedankt voor jullie advies iig! Ik ga hier een beetje kijken en puzzelen de komende dagen!
Groetjes.