Wanneer moet ik wat geven met de voedingen

Hoi allemaal,

Wie kan mij even helpen met het volgende:
Mij dochtertje is nu 7 maanden oud.
We geven al een tijdje fruit en groenten en ook nog eens 4 x de fles.
Nu zeiden ze bij het consultatiebureau dat ik ook nog eens met brood moet gaan beginnen, maar het past allemaal niet meer in dat kleine buikje van haar zo vaak ze dan moet eten.
Nu heb ik twee dagen met dit tijdschema gewerkt:
8:30 fles van 210ml
10:30 fruithapje van 100 gram ongeveer
11:30 proberen die boterham
12:00 fles 180ml
14:30groentenhapje
16:30 fles 180 ml
20:00 laatste fles avondpapje 210 ml
(tussendoor slapen of spelen)

zoals je kan zien vindt ik dat alles zo op elkaar zit nu heeft ze ook minder zin om die extra groenten, fruit en brood te eten het is enkel een paar hapjes, maar de fles drinkt ze wel weer vlot op.
Alleen moet die straks een keer komen ter vervallen toch en die hapjes moeten meer worden?
Wie heeft hier tips op?

groetjes Cindy

Gewijzigd door - cindy-sterre op 18 Jan 2010 23:17:46

Met 7 maanden begin je idd met brood, maar daarmee komt ook 1 fles te vervallen. Je kunt dus vanaf nu 3 flessen gaan geven. Ook kun je het ontbijt beginnen met een bord pap in plaats van een fles. Ik zou persoonlijk de groente gewoon s’avonds doen. Tenslotte eten wij ook niet al om half 3 groente. Kan me voorstellen dat ze daar dan geen trek in heeft. Het schema van Tim op die leeftijd was:

08.00 uur: Bord pap van 180 cc melk met Bambix
10.00 uur: Fruit
12.30 uur: 1 boterham en een fles van 180 cc+6
15.30 uur: diksap en liga
17.30 uur: Groentehap
19.30 uur: fles van 180 cc+6

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

hoi Cindy

Ben het met sandra eens dat misschien het groente hapje iets te vroeg is. Mijn zoontje is ook 7mnd en zijn schema ziet er zo uit;

6.30u bv en eventueel een boterhammetje
9.30u fruit
11.30 bv meestal wil ie maar een borst dus de helft
12.00u komt mijn andere zoontje thuis van school en eten we samen boterhammetje en rond 1.00u krijgt ie de andere borst
15.00u koekje met een sapje
16.00u groentjes en bv
20.00u bv
22.00ubv maar deze ben ik nu met beetjes aan het vervroegen

Groetjes mama van Kevin(6) en Roan(7mnd)

hoi,

bedankt voor jullie reactie ik ga vandaag dan maar proberen met drie flessen te werken. in de ochtend zal geen probleem zijn alleen ben ik benieuwd als ik die fles van 16:30 niet geef hoe ze dan reageert. Want voor hun is dat toch een verandering waardoor de ritme veranderd.
Hoeveel gram groenten eten jullie kinderen al op met 7 maanden?
Als je kijkt dat ze in die potjes van 6 maanden 200 gram doen dat gaat er hier nu nog niet in. ik maak zelf alles vers en weeg 100 gram af en de 1 keer gaat dat wel op en de andere keer nog niet.
hoop dat ze nu meer trek krijgt als ik dan overstap op 3 flessen.

nou bedankt,
groetjes cindy

hoi cindy,

Je kunt ook ipv het groentehapje wat je geeft om 14.30u een sapje en een koekje doen en dan zal je dochtertje om rond 16.00u of 16.30u wel erge trek hebben dus dan vervang je de fles van 16.30u voor een groentehapje. Bij mij heeft mn zoontje dan altijd erge honger en eet alles op wat ik maak. ik kook ook zelf voor hem maar ik weeg nix af vol is vol en de ene dag is het meer dan de andere.
Geef je ook een toetje?

gr georgina

Ik heb altijd alles vers klaargemaakt en Tim at rond de 100 gr groente, 50 gr rijst/aardappels/pasta en een klein beetje vlees/vis erbij. Toetje gaven wij pas vanaf 9 maanden. We hebben toen de fles van na het eten laten vervallen en ipv daarvan toetje gegeven. Die fles dronk hij nog prima leeg, maar op advies van CB vervangen voor toetje. En hij vond het geen enkel probleem die fles niet meer te krijgen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hier precies hetzelfde schema als Sandra.
Dylano at potjes en van zowel fruit als groente at hij de potjes leeg, maar daar zit natuurlijk veel meer vocht in dan als je het vers maakt. Dus denk dat ze van vers sneller vol zitten als van de potjes

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

nee toetjes geef ik nog niet, maar wil er zelf ook nog even mee wachten laten we eerst kijken hoe het zo gaat.

Je hebt gelijk sugars je kan het beste beginnen als je zelf ook fit bent en tijd hebt ervoor. hoe oud is jou dochter dan? misschien dat je anders een week moet proberen haar schema toch andersom te gooien wie weet is die week dan wel wat moelijker, maar went ze eraan om haar slaapjes te veranderen.
mijn dochter is juist het omgekeerde is heel veel wakker af en toe teveel.
dus ben nu vandaag begonnen met het tijdchema va 8:00u fles 10:00 fruit 12:30 fles 15:30 diksap en koek 17:30 groente en dan laatste fles avondpap om 19:30
tot nu toe gaat het vrij aardig als ze wakker is kan ik haar bezig houden met wandelen tot het weer tijd is voor de volgende hap.
beterschap verder

Hoi,

nou ik was vandaag begonnen met 3 voedingen, maar vanmiddag ging harstikke goed ik legde haar om kwart over 4 te bed en madam werd om kwart voor 5 wakker want ze had honger eigenlijk die fles die ze wou van half 5 nu had ik het met spelen kunnen uitstellen tot 17:30 voor dat hapje alleen nu was ze zo boos dat ze die fles niet kreeg dat ze maar een stuk of 5a6 hapjes heeft gehad met moeite. ze ligt nu net weer te slapen vanwege dat ze echt moe was van de boosheid dus de laatste fles die halen we wel zonder de 4de fles, maar nu ben ik bang dat ik haar toch te weinig geef. zou ik dat gewoon zo vol moeten houden even dan maar met een paar hapjes of wat zouden jullie doen
krijgt ze dan niet te weinig binnen? want ze is nog steeds dol op de fles als ze die ziet dan pakt ze hem met twee handen aan. En die diksap na de liga daar drinkt ze amper maar 10ml van op, maar dat zal bij iedereen toch zo zijn of niet?

Hoi Cindy,
Hier was het netzo, Hij werd erg boos met het groente hapje, ze snappen dan nog niet dat hun maagje daar ook van vult. Tot ze dat eenmaal doorhebben en dan zijn ze blij met het hapje.

gr georgina

Zou idd gewoon je schema aanhouden zo met 3 flessen. Ze krijgt echt wel genoeg binnen hoor en zal waarschijnlijk met een paar dagen al meer eten van haar groentehap. 17.30 vind ik persoonlijk wel laat. Rens redde dat vaak niet. die kreeg z’n groentehap om 16.30 dan ging hij daarna naar bed en kreeg dan om 19.00/19.30 nog een fles. nu hij met ons meeeet eten we om 17.00 langer kan hij echt nog niet aan.

groetjes Ramona

Zo de tweede dag zit erop met drie flessen en het gaat nog niet zo verkeerd, alleen afgelopen nacht is ze veel wakker geweest maar dat kan ook andere redenen hebben tenminste dat hoop ik ze is normaal 2x wakker voor de fiep en dit keer wel 10x. Heb niet het idee dat ze van de honger wakker was dus we wachten vanacht wel weer af.
Het kunnen ook tandjes zijn of verkoudheid nu ook ideaal weer voor.

Maar wil jullie allemaal bedanken voor de reacties het heeft ons goed geholpen.
Dit tijdschema is bij ons ook goed aan te passen. En ook voor onze kleine meid.

Groetjes en tot de volgende vragen,
Cindy