Wanneer mobile in box

hoi hoi…

nou hier krijg je zoveel tips en reacties op je vraag dat ik hier alweer met een vraag kom aanzetten.

wij zijn nu ruim een week aan het inbakeren en… ik denk (maar durf het niet hardop te roepen) dat het hier resultaat heeft! Jurian slaapt nu meer en als hij soms poosje huilt kan ik er beter tegen… Maar nu heb ik het idee dat Jurian zich in de box beetje verveeld… mag de inbakerverpleegkundige mag hij maar 1 speeltje in de box hebben en geen mobile er boven… dit omdat het teveel prikkels voor hem zouden zijn! op zich zit er wel wat in … maar als ik hem nu in de box leg gaat hij al snel liggen piepen/mopperen … en geeft verder geen moeheid signaal af…

dus vraagje: vanaf wanneer deden jullie een mobile oid in de box?? mensen die ook ingebakerd hebben hoe deden / wat voor ervaring hebben jullie hiermee??

Quinty is nooit ingebakerd, dus kan ik nix over zeggen. Maar wij hadden wel meteen een mobile boven de box hangen. Inderdaad wel heel weinig speeltjes. Maar een kind moet toch ook op een gegeven moment zich kunnen gaan ontwikkelen en z’n motoriek gaan oefenen? Ik kan me voorstellen, dat zo’n kleintje zich gaat vervelen, als ie alleen maar een plafond ziet.
Wij hadden boven het bedje geen mobile. Wij hebben het idee, dat het dan duidelijker voor haar is, dat bedje voor het slapen is en de box voor het spelen. Wanneer Quinty een poos heeft liggen spelen in de box of op de grond, dan gaat ze naar bedje(als ze moe is) en dan gaat ze ook slapen. Ze heeft daar wel een knuffeltje liggen, maar meer ook niet. Ze valt ook heus wel eens in de box in slaap, daar is nix mis mee.

Is de verpleegkundige bang dat Jurian niet meer kan slapen omdat hij teveel prikkels voor de tijd zou krijgen? Ik heb er natuurlijk geen verstand van(inbakeren), maar een mobile is wel heel goed voor de ontwikkeling. Ze kijken naar de bewegende dingetjes, er komt geluid uit en op een gegeven moment gaan ze er naar reiken. Althans, dat deed Quinty wel En door te spelen, worden ze moe en gaan dan(was bij ons het geval) makkelijker slapen. Maar goed; misschien heb je meer aan reacties van ouders die hun kinderen inbakeren, daar heb ik geen ervaring mee. Het is in ieder geval al fijn dat Jurian nu minder huilt zodat het voor jou beter vol te houden is
Succes!

Gewijzigd door - Quintysmama op 20 Sep 2008 11:33:58

Wij hadden de mobile vanaf het begin in de box hangen.

Groetekes, Sje

Wij hadden ook vanaf het begin de mobile in de box hangen. Op een gegeven moment ging ze erheen grijpen. Meestal was ze dan net te laat en was het poppetje alweer langs. Was een grappig gezicht!groetjes chantal

Chantal

Wij hebben de mobile boven de box gehangen toen Jens al een paar weken was. Hij was ook snel overprikkeld, maar dit vond ie gewoon wel leuk. Je moet 't alleen niet te lang laten draaien/spelen. En je kan de meeste er ook weer makkelijk afhalen, of in ieder geval dat deel met die beestjes/dingetjes eraan. Dat hebben wij toen heel veel gedaan.
Wat ik je wel kan aanraden dan, is om 't niet aan te zetten vlak voor 't slapen gaan, maar bijv. als hij net wakker is.

Toen hij wat ouder werd stimuleerde de mobile 'm ook om te gaan grijpen, hij deed altijd zo z’n best, maar kon er nooit bij, dus raakte hij gefrustreerd en boos. Best lullig, maar dat was wel grappig om te zien, hihihi.

Jens had overigens ook maar beperkt speeltjes in z’n box en we wisselden die ook af en toe, als hij er op uitgekeken raakte.

Veel succes ermee!

Hoi,

Wij hadden vanaf het begin een mobile er boven hangen. Maar nooit aan. OOk legde we haar er niet direct onder. In de inbaker periode hebben we hen twee weken weggehaalt op advies. Maar daarna toch weer terug gehangen. Wel moet ik zeggen dat wij geen bont gekleurde hadden maar een bruin met gebroken wit. En inderdaad niet teveel speeltjes. Liefst de eerste weken rustige doe kijk boekjes of een knuffel. Of een activiteitbord maar dan z’n oudewertse dus niet met lichtje en geluiden op batterij.

Ook bij tekenen van verveling een ander speeltje erin leggen. Meer dan drie zou ik voorlopig zo wie zo niet doen.

even volhouden groetjes,

lon106

hey hey

Ik heb ook bij beiden kinderen vanaf de 1e dag een mobiel in de box hangen. In het begin heb ik het mobiel nooit aan gedaan en je hebt ze ook zonder geluid.

Ook hier nooit meer dan 2 of 3 speeltjes in de box ook niet nu milan bijna 6 mnd is zodat ze wel kunnen kiezen waar ze naar kijken. JUlia vond het altijd erg prettig om naar buiten te kunnen kijken. Wij wonen op een boven verdieping en kijken bij het raam uit op een mooie volle boom die deed en doet het nog steeds altijd goed.

IK ben geen groot voorstander van speelgoed waar veel geluid uit komt ik merkte aan julia dat ze er overprikkelt van werd en milan heeft nog geen speelgoed waar geluid uit komt.

groetjes titsia