Wanneer mag baby Koe melk?

En dat is dan ook meteen de vraag?
Vanaf welke leeftijd mag een baby lekkere verse halfvolle melk drinken…
Groetjes Kristine

Volgens mij wordt de richtlijn van 1 jaar aangegeven. Maar ik ken mensen die er eerder mee beginnen.
ikzelf heb mn dochter tot haar eerste jaar flesvoeding 2 gegeven en toen overgestapt naar gewone halfvolle melk. Voeding 3 en verder heeft ze hier nooit gehad en mijn zoon gaat dat ook niet krijgen.

Groetjes Nancy

Ja advies is vanaf 1 jaar.

Groetekes, Sje

Oke bedankt…
Groetjes Kristine

Nieuw advies hier is tegenwoordig 9 maanden. Ik hoorde van mijn vriendin, die net weer naar het bureau is geweest, dat ze kon stoppen met de opvolgmelk.

Tsjah, het is maar advies. Ik heb altijd weinig op met die adviezen. Maar ze geven het hier dus wel. Persoonlijk heb ik er niet zoveel belang bij. Die ene fles die hij krijgt nog op een dag, kan gerust opvolgmelk blijven. Zien we met 2 maanden wel eens weer!

Mijn nichtje is helemaal niet goed wijs… die heeft haar dochter vanaf 6maanden gewone melk gegeven!
Vondt ze een stuk goedkoper dan die 9euro friso.
Kan ik zo kwaad om worden, want ze waren “bezig” om een kindje te krijgen, dan weet je toch ook dat een baby/kind geld kost???

Liefs, Melanie

Haha…
Tja nou ik heb glenn een beetje melk gegeven maar hij vind er echt geen bal aan.,. hihi… Nog maar even afwachten denk ik…
Groetjes Kristine

Maar, aan de andere kant, ik sprak van de week met een collega over hetzelfde. Haar kinderen zijn nu net allemaal basisschool af, en toen die klein waren kregen ze melk gewoon uit de koe. Haha, zij wonen op een boerderij, en hebben nooit kunstvoeding gebruikt. Dus was niet kan.
Onze dochter is na de opvolgmelk ook ‘gestopt’ met melk drinken, kreeg/krijg het er echt niet in!

Eigenlijk is dat wel jong 6/9maand maar ene kant wel logisch want ze mogen toch vanaf 6 maanden yoghurt? daar zit ook koemelk in.
Hier kreeg de kleine meid heel eventjes opvolgmelk en toen ze 10/11maanden was ook koemelk.

De kleine man krijg moedermelk tot zijn 1jaar
Dan koemelk.

Groetjes