Wanneer losse buisjes uit oren?

Hier een vraagje omtrent buisjes in de oren. Julian heeft al sinds juni 2009 buisjes en we weten dat ze allebei al los in zijn oortjes zitten. Weet iemand hoe lang ze daar los kunnen blijven zitten voor ze eruit komen? Wij hebben nl. het idee dat hij weer last van zijn oren heeft, maar de huisarts kan zijn trommelvliesje niet zien doordat de buisjes met oorsmeer er voor zitten. Als we in zijn oortjes kijken, zien we de buisjes in de verte zitten. De kno-arts weet het van zijn rechteroortje (heeft dit zelf gezien) maar vond het niet verstandig om het buisje er uit te halen aangezien dat niet zonder pijn gaat.

Wat is wijsheid? Opnieuw afspraak maken bij kno-arts of wachten tot de buisjes eruit gaan? Van huisarts hebben we advies gekregen om 4x daags paracetamol te geven, maar dat kun je toch ook niet weken blijven doen? Maar aangezien ze geen goede diagnose kan stellen, schrijft ze ons geen antibioticum voor (wat wij ook erg prettig vinden, want het is en blijft troep).

Normaal gezien zitten buisjes ongeveer een jaar. Ze zouden er vanzelf uit moeten komen, maar…toevallig sprak ik laatst een moeder bij het zwembad en die vertelde dat 1 van de buisjes bij haar zoontje er nooit uit gekomen is. Dat zat er nog steeds in blijkbaar.

Dus het kan alle kanten op.

Ik zou de poli van de KNO bellen voor overleg wat wijsheid is.

Groetekes, Sje

Hoi Hoi,

Mijn 2 zoontjes hebben beide buisjes in de oren gekregen als baby. Bij mijn oudste zoon (net 2 geworden) met 7 mnd en de tweede keer met 19 mnd. Een buisjes lag los en vol met smeer en de ander kwam er zelf uitzetten. Gewoon effe de KNO arts bellen. Die haalt ze eruit (bij die van ons zonder pijn) en dan krijgen ze nieuwe buisjes. Bij de jongste zitten ze een half jaartje (die is net 1 geworden). Afwachten hoe lang dit duurt. Dus je moet gewoon de kno arts bellen en melden wat er gaande is. Dan mag je waarschijnlijk snel komen.

Succes ermee…

Groetjes Mamaleen

trots op mijn 3 prachtige kindjes

Gewoon bellen hoor… dat hij pijn aangeeft is toch al voldoende om toch actie te ondernemen. Nee weken lang 4x per dag pcm is ook beetje tegen mijn gevoel in… daar komen de buisjes er nl niet mee uit… en je zoontje wordt er misschien juist ook wel immuun voor …

Lilypie In verwachting Ticker

Ik zou ze er zeker uit laten halen! Ik wil je niet ongerust maken, maar bij mij hebben ze ook te lang gewacht vroeger, en dat is ontzettend gaan ontsteken! Mijn trommelvlies is daarbij zo gescheurd dat ik geopereerd moest worden waarbij ze een nieuw trommelvlies van donorweefsel hebben gemaakt. Nog steeds heb ik snel last van mijn oren bij harde wind, door druk onder tunnels etc, en bij het zwemmen! Het verwijderen kan pijnlijk zijn ja… Maar dat hoeft niet! En je kunt er een hoop ellende mee voorkomen!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Bedankt voor al jullie reacties. Hierdoor hebben we besloten dat we gaan bellen voor een afspraak. We zijn 8 maart nog voor de ‘laatste’ controle geweest. Toen zat er dus al één buisje los maar die zit er dus nog steeds… Wij vinden het nu ook wel erg lang duren voor die er uit valt.