Hallo allemaal,
Milan is nu 16 maanden en loopt al enige tijd aan de hand, langs de tafel enz…
Maar los lopen durft hij niet…
Wanneer zijn jullie kleintjes er mee begonnen?
Gr
Hallo allemaal,
Milan is nu 16 maanden en loopt al enige tijd aan de hand, langs de tafel enz…
Maar los lopen durft hij niet…
Wanneer zijn jullie kleintjes er mee begonnen?
Gr
hey meis, ja pippy was een snelle wandelaarster, maar die heeft ook best ff de stoelen, tafel en bankdans gedaan hoor… voordat ze echt los liet zeg maar…
gaat de kleine naar het kdv ? want ik heb het idee dat pippy het daar ineens op haar heupen kreeg, omdat ze al die kinders zag wandelen, en toen had ze ineens zoiets van , huh ik kan ook los, en dat begon met 3 stappen, een paar dagen later, een stuk of 10 (en tig valpartijtjes…) en toen ineens liep ze door de kamer, nog wel als een dronke katje… maar geloof me ze laten ineens los en gaan er van door, misschien kan je hem een beetje stimuleren (waarschijnlijk al geprobeerd) met een intressant speeltje, op een paar stappies afstand gaan zitten en hem lokken, dat hij naar je toeloopt…???
Het is heel verschillend wanneer kindjes los gaan lopen. De een gaat eerder lopen en de ander gaat eerder praten. Tim was 13 maanden toen hij los liep. Maar goed er zijn ook kindjes die al eerder los lopen en anderen die met 1,5 jaar los lopen. Gewoon op zijn beloop laten en dan zal je zien dat hij ineens gaat lopen. Wil je toch met hem oefenen kunnen jij en je man/vriend iets uit elkaar gaan zitten. En dan proberen om hem van de een naar de ander te laten lopen. En dan steeds verder uitelkaar gaan zitten als dit goed gaat. Maar nogmaals zet er niet te veel druk achter, want ze bepalen vaak zelf wanneer ze dit gaan doen.
Groetjes,
Sandra
Erik liep los met 19 maanden, een latertje dus. Desondanks heb ik begrepen dat los lopen met 18 maanden gemiddeld is hoor.
Je kan het oefenen door bijvoorbeeld tegenover je partner op de grond te gaan zitten en Milan staand ertussen. Kijk maar of 'ie een heel klein stukje van de een naar de ander durft te lopen. Als hij dat durft, dan de afstand tussen jullie steeds groter maken.
Maar uiteindelijk gebeurt het vanzelf hoor, als ze eraan toe zijn. Je kan het hooguit een beetje proberen te stimuleren.
Groetjes,
M
Idd net wat de andere mama’s zeggen, Heel verschillend. Mijn dochter liep met 12 maand. Nu is de 19 maand en praat ze nog niet veel. Ja ze kwekt de hele dag hoor. Maar wel in haar eigen taal.
Dus het kan best zijn dat je kindje eerst goed gaat praten en dan pas lopen.
Alles 1 voor 1.
Voordat je het weet kun je er achter aan rennen.
Ja inderdaad, Jony van ons liep met 14mnd. Het ene kindje is sneller met de grove moteriek de ander met het fijna moteriek of communicatief heel snel.
Maak je geen zorgen komt vanzelf. En rent ze de kamer rond
Damian was precies 11 maanden toen hij los ging lopen. Afgelopen donderdag is hij een jaar geworden maar praten doet hij nog niet echt. Hij zegt wel ja en bah maar daar houd het mee op. Wij weten wanneer hij papa opa mama of oma zegt maar de rest niet echt. Ze kunnen niet alles tegelijk he
quote:
Haha Sandra, had je reactie niet gelezen maar zie dat je precies hetzelfde schreef![]()
Groetjes,
M<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/15r3p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
Haha idd precies hetzelfde
Groetjes,
Sandra
Bo was precies 18 maanden toen hij ging lopen. Daaroor ook een hele tijd aan de hand of langs de tafel, zelfs af en toe 2 a 3 pasjes los als je hem heel erg stimuleerde (wat niet vaak lukte), en in 1 keer liep hij de hele achter tuin door! En nu is hij 23 maand, en lopen, wat is dat??? Rennen, dat ken ik!!! hahahahahahaha
liefs woezel
OO Bedankt allemaal voor jullie reacties…
We doen ook met em oefenen idd samen op de grond gaan zitten en dan steeds verder uit elkaar…
Maar hij laat zich gewoon vallen hahaah…Doet best zeer op zo’n houten vloer…
En als hij aan de hand loopt en ik laat em los gaat hij ineens op de rem…En zakt door zijn knieen…
Nou ja dan wachten we het nog maar af…
Hij zal heus wel lopen voor zijn 18e…
Ik ben dan altijd bang dat het niet goed is…
Praten doet hij ook niet echt ja in zijn eigen taal…
Maar wel weer Papa en Mama, kijken, Bah, Pap…
Jurian liep pas met 21 maanden en … dan nog niet zuiver ook. Vond het erg jammer … maar meneer was overal laat in. Met zitten ook, ik kon pas gaan fietsen toen hij ruim 1 jaar was … en daar keek ik wel erg naar uit!!! Ben benieuwd wat zijn broertje nu gaat doen… maar die is al veel pienterder al Jurian toen…