Wanneer lopen?

Hallo,

Luna is 13 maanden oud.
Ze kruipt ontzettend snel, gaat ook zelf staan, en voorzichtig maakt ze staand een rondje rond de tafel…
Wanneer gaan kindjes zelfstandig lopen, en kan je ze daarmee helpen??
Ik denk dat ze het wel makkelijk vind zo… hahaha

groetjes

Groetjes van Aloys

Niks forceren. Het ene kindje loopt met 11 maanden los (zoals onze jongste) en het andere kindje doet pas bij 2 jaar de eerste stappen los. Het is maar net waar de interesses van een kind liggen.

Het enige wat je zou kunnen doen is oefenen met aan de hand lopen. En als ze dat niet wil, gewoon niks doen. Afwachten tot ze er zelf aan toe is. Het is namelijk niet niks om los te leren lopen en dan is het voor een kindje niet tof als ze dat opgedrongen wordt.

Groetekes, Sje

Bedankt Sje.
Aan de hand ( vind=gers ) lopen vond ze wel leuk, maar ook niet altijd…
Ze is verder overal vroeg mee…
Als je vraagt hoe doe het poesje, paard, schaap enz dan weet ze het precies…
Ze moeten ergens laat mee zijn he…
we w88 af.

thx.

Groetjes van Aloys

Ze is helemaal nergens laat mee hoor en wat ze al kan is toch al heel veel.
Komt allemaal vanzelf hoor.

Nanik is ook bijna 13 maanden maar kruipt niet maar schuift al maanden op haar billen rond. Ze loopt wel rond de tafel maar niet los. Vandaag voor het eerst achter haar loopautotje. Grappig gezicht aan de ene kant angstig maar aan de andere kant ook super trots hahaha.
Zelf staan en zitten kan ze alleen als ze spijlen heeft (zoals in haar bedje) maar niet aan de tafel optrekken nog. Dit komt denk ik ook omdat ze niet kruipt.

Ze babbelt wel en kan ook al wat woordjes. Ik zie het allemaal wel hoor wanneer ze wat gaat doen.

Groet
Bianca

lucas loopt pas sinds 18 feb. dit jaar dus het komt vanzelf.
Ik heb hem gestimuleerd (vooral die dag!) door zijn loopwagen steeds een stukje weg te duwen en dan te zeggen ga hem halen dan! en zo is hij steeds meer stapjes los gaan zetten. Hij durfde nl niet om de stap te zetten naar het loslopen! maar nu loopt hij alleen nog maar en kruipt amper nog!

Je kan tegenover elkaar gaan staan met de kleine in het midden. Dan zeggen van kom dan bij mama/papa en zo steeds naar ieder toe laten lopen. Dus lokken om stapjes los te zetten.

Het komt vanzelf hoor!
Succes!
gr,bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

Die van mij is bijna 13 maanden en loopt rondjes om de tafel,trekt zich overal aan op kruipt etc maar staat nog niet alleen!
Ik vind het op zich prima en laat hem gewoon zijn eigen weg volgen en push hem niet zover ik weet loopt hij gewoon normaal met de rest mee!

wij hebben ook niks anders gedaan dan haar helpen, maar hielp het…nee!
ze zette haar eerste losse stapjes pas oktober vorig jaar en liep goed los in november, ze wordt deze maand 2 jaar. Dus ze loopt nog maar 5 maandjes.
ZE gaan op een gegeven moment wel heeel erg snel kruipen, als je je omdraait zit ze aan de andere kant van de kamer.
Als ze verder goed ontwikkelt hoef je je niet zoveel zorgen te maken.

gr Aram

quote:
Hallo,

Luna is 13 maanden oud.
Ze kruipt ontzettend snel, gaat ook zelf staan, en voorzichtig maakt ze staand een rondje rond de tafel…
Wanneer gaan kindjes zelfstandig lopen, en kan je ze daarmee helpen??
Ik denk dat ze het wel makkelijk vind zo… hahaha

groetjes

Groetjes van Aloys

kinderne lopen vanzelf de meeste met 18 maanden de andere wat eerder

als ze laterder lopen is ook nog niet zo erg de ene kind is wat sneller als het andere

Hallo,

Bedankt voor de reacties…
Ik wacht geduldig af, we doen nu weleens inderdaad tegenover elkaar zitten en dan naar de een of ander laten lopen.
Na 1 pasje zakt ze weer door der knieen, en wij reageren dan erg enthousiast als ze dat stapje zet… ( ze klapt dan ook voor zichzelf!!)
Heet komt zeker goed… ik moet gewoon geduld hebben…hihi

groetjes

Groetjes van Aloys

hi,

Milo staat ook los, stapt rond de tafel en achter zn loopkar/rollator. durft net 1 a 2stappen te zetten en dan is het klaar. Ik ben beretrots op m, en laat m lekker gaan. af en toe stapt ie aan het handje. enig. weet je waar ik alleen gek va w ordt, en dat herkennen jullie vast. als je op een feestje of verjaardag komt en je 15x moet horen> loopt ie nog niet los??? nee zucht…hij is nog geen 15mnd, kom op zeg, hij kan zn hele leven nog lopen…pffff…vandaag had ik ook zo’n feestje, en ik erger me dan kapot aan dat soort opmerkingen. Ik heb een fantastisch joch, wat heel bijdehand is, alleen ja, hij loopt nog niet los. BOEIEN!

vast herkenbaar dit…

x

x Floss

floss

inderdaad boeien mijn schonmoeder zei altijd komt vanzelf wel
nergens druk om maken als ze er weer over zouden beginnen ging ik in de tegenaanval hoor

Ons zoontje is ook 13 maanden en loopt ook nog niet los.
Loopt wel om de tafel en met een burostoel en aan de hand enzo.
Hij heb geen hulp nodig met opstaan midden in de kamer gaat hij ook wel eens zomaar ff staan en vaak laat hij ook ze henden los en staat hij dus helemaal los.
Maar durft nog net niet om stapjes te zetten.
Wachten het gewoon lekker af komt allemaal vanzelf wel.

Groetjesss Bengeltje