Het onderwerp zegt het al!
Julian eet nu een half potje fruit per dag, wanneer kan ik Liga er doorheen doen? Gelijk al of wanneer kies je daarvoor?
En is dat een must of eigen keuze?
Wanneer Liga Eerste Stap?
Hoi hoi,
Volgens mij vanaf 4 maanden. Ik ben pas met 6 maanden gaan bijvoeden en mijn dochtertje krijgt tweede stap. Ik doe het nergens doorheen, deze knabbelt ze lekker uit haar knuistje. Geen idee wat de andere mama’s doen, volgens mij kun je er ook fijn pap enzo mee maken maar er zit wel suiker aan toegevoegd dus ik zou er niet te veel van geven.
groetjes,
Wendy
Ik heb liga ook nog nooit door een fruithap gedaan. Vanaf 7 maanden zijn wij begonnen met liga en dan liet ik hem gewoon zelf lekker knabbelen.
Groetjes,
Sandra

Ik heb liga 1ste stap wel gebruikt maar wel afwisselend dan wel en dan weer niet maar dat deed ik niet bewust. Maar het zijn wel dikmakers dus ik ben der mee gestopt wat mn zoontje zit met zn gewicht boven de bovenste lijn met gewicht.
Maar het is echt geen must. en wat de andere zeggen je kan je kleine der ook lekker op laten sabbelen.
Wij hadden een hongerlapje en zijn op een gegeven moment wel liga door zijn fruit gaan doen zodat zijn maagje wat meer gevuld was. Maar hebben dit niet zo heel lang gedaan, ik denk hooguit een maandje tot hij met 6 mnd brood ging eten.
Het is inderdaad geen must, zie het als tussendoortje. Het behoort niet tot de basisvoeding maar zie het als koekje dat wij bij de koffie/thee nemen. De een neemt dit wel, de ander niet.
Hallo,
mijn zoontje nu 6 mnd en krijgt ook liga 1e stap. Ik doe dit door het verse fruit. Wanneer hij een potje krijgt doe ik het er niet door. Ik gebruik maar 1/4 of de helft. Het maakt het wat zoeter en hij vindt het lekker. Ik geef het niet in het handje, hij weet zich daar nog geen raad mee en heeft nog geen tandjes. Liga 1e stap ik puur voor te verkruimelen. Ik heb het wel een keer geprobeerd om in het handje te geven maar toen brak er een stukje af en bleef hangen in zijn keeltje. Was even benauwde situatie, dus ik doe dat niet meer. Ze krijgen nog genoeg koekjes e.d. als ze ouder worden en de mijne kan nog rustig zonder. Niet zo’n hongerige baby.
Léony