Wanneer komt de ommekeer?

Tja beetje wazige titel misschien maar … elke dag denk ik weer zou het nu overgaan dan?

Hier is Jurian super lief voor zijn broertje Levi. Echt niemand mag hem wat aan doen want dan springt Jurian in de bress. Hij knuffelt hem op zijn eigen manier plat, en geeft hem zijn speelgoed zijn snoepjes ALLES.

Iedereen die vraagt hoe gaat het met 2 van die kindjes. Prima zeg ik dan. Jurian is zo trots op zijn broertje. Dan krijg je gelijk een koude douche van de mensen over je heen. Wacht maar … dat slaat nog wel om. Hij is toch 2 jaar!

Elke dag denk ik dus … genieten want er komt een ommekeer. Maar op die manier geniet je niet en loop je juist op je tenen of het wel goed blijft gaan. Niet dat ik eraan onderdoor ga … maar ik denk wel regelmatig wanneer wordt hij nu jaloers? Wanneer komt die ommekeer?

lang niet alle kinderen worden jaloers op hun kleine baby broertje of zusje
als dat wel zo is is dat meestal vrij snel na de geboorte.
ik denk als ik jou verhaal zo lees dat je je nergens druk om moet maken want ik denk niet dat hij nu nog ineens jaloers gaat worden.

before you judge me, try hard to love me

Ik denk dat jij je geen zorgen over hoeft te maken, want dan had jurian dat al lang laten zien. Ik kan mij nog wel een verhaal herinneren, die mijn moeder weleens vertelde ove mij en mijn zus. Mijn zus is 4 jaar ouder dan ik, en toen ik geboren was vond ze het eerst helemaal geweldig, maar na een goede week vroeg ze wel even wanneer de baby nou wegging!! hahahahahahaha, niet leuk voor mijn moeder natuurlijk, maar goed, punt is dat Jurian dat allang had moeten laten zien denk ik, dus ik denk dt je er vanuit mag gaan dat het wel goed blijft gaan!

liefs woezel

Heerlijk dat Jurian zo goed reageert op zijn broertje!
Ik ben het met Woezel eens. Hij zal niet zomaar ineens heel anders met Levi omgaan anders had hij dat allang gedaan.
Natuurlijk kan Jurian anders worden omdat hij bijvoorbeeld gaat puberen etc, maar de verandering doordat er een baby in huis is gekomen niet meer lijkt me.
En ik denk als Levi straks bijvoorbeeld kan tijgeren of kruipen, dan zal hij ineens wel even een “bedreiging” voor Jurian gaan worden, want dan kan zijn speelgoed zomaar afgepakt worden, haha. Maar dat duurt allemaal nog wel even.
Ik zou me er niet druk om maken hoor en lekker genieten.

Trouwens ik heb 2 voorbeelden in mijn omgeving. 1 vriendin heeft net een zoontje gekregen en haar dochter van 3 jaar vind het allemaal heel schattig en is ook erg lief. Natuurlijk vraagt ze wel eens duidelijk even de aandacht, maar verder helemaal super. Gelijk vanaf het begin al. Bij een andere vriendin is zus van 2 ook super lief voor haar zusje, maar vraagt vanaf het begin van de geboorte al wel extra aandacht en moeten ze er 's nachts vaker uit voor de oudste dan de jongste. Maar beide dus vanaf het begin.

dat komt niet meer hoor! tuurlijk zullen er trekmomentjes komen later als Jurian iets moois gebouwd heeftvan lego ofzo en kleine broertje trek het uit elkaar maar dat gebeurt je 1 keer en daarna zorgt de oudste er wel voor dat die kleine er niet meer bij kan

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Oh echt … wat fijn!! Dan ga ik nu nog meer genieten van de MANNEN!

Gister moest Levi na het middagslaapje bij Jurian in bed komen… en kroelen dat hij deed

Denk ook wel dat het met leeftijd te maken heeft. Vind het persoonlijk ook logisch dat een kindje van 4 dat enigst kind is en er dan een broertje of zusje bij krijgt er veel meer moeite mee zou hebben dan als ze nog klein zijn. Wel weet ik dat bij mijn 2 vriendinnen het wel drama is met hun oudste zoontjes. Die hebben dus ook beide 2 kindjes / 2 zoontjes (net zo oud als Jurian en Levi) en die zijn wel heel moeilijk. Doen alles wat niet mag… … vooral tijdens het geven van fv.

Anna is ook heel lief op haar kleine zusje. Af en toe is het wel een beetje ruw, maar dat hoort er ook een beetje bij.