Wanneer komt de 2e

dames, ik wil ff advies, wat ik het beste kan antwoorden…want er gaan nog een keer koppe rolle

bedoel onze kleine is nu over een jaar, maar ik denk dat ik de vraag al TE vaak kreeg met 6 maanden , wanneer komt de tweede…???
(echt soms kan ik mensen wel op dr …** rossuh… ) weet dat ze het niet verkeerd bedoelen, maar je hebt net een ei gelegt, komen ze daar mee !

ik weet nog helemaal niet of ik ooit een tweede wil, bovendien hebben we zeer veel gezeik gehad, financieel met kdv omdat ik geen werk kon vinden,waar iedereen toch redelijk met zijn neus bovenop gezeten heeft, en dan nog ‘wil je geen tweede ?’ waarvan denk ik dan?

wat is nu een gepakt / gevat antwoord, waardoor ik eens ff 1-0 score… want ik word er echt pislink om ! (ookal weet ik dus dat het niet fout bedoelt is)
als ik op kraamvisite ga bij iemand anders, krijg ik hem gemiddeld 3x naar me kop geslingert!
toen me moeder het vroeg en ik zei 'word aan gewerkt, kreeg ze bijna een beroerte hahaha,dus dat is hem ook niet ! (zij ziet namelijk wel meteen de praktische kant en die dacht,; ow jee hoe gaan ze dat bolwerken dan …)

Meid, Als jij er nog niet aan toe bent om opnieuw zwanger te raken, moeten hun dat gewoon accepteren… dat zelfde geldt ook als je het financieel niet redt.
Gewoon zeggen, dat ze zich er niet mee moeten bemoeien, ze horen en zien het vanzelf wel…

Liefs, Melanie

zeg gewoon dat je hebt proberen te bestellen maar dat het nog niet op voorraad is?? hahaha grapje natuurlijk maar vreselijk he ik hoor het nou ook steeds om me heen en dan zeg ik ok prima deal zorg jij dan jij dan voor mijn huur, gas, electra etc.? wat denken ze wel niet! kind kost geld hihihihi

dit is nog niet erg ik vind het helemaal erg als mijn schoonmoeder steeds herhaalt dat ze mijn kleine wil groot brengen! en dat ik maar een tweede moet maken zodat ik Meric niet ga missen???en dan mag ik Meric weer terug als hij groot is geworden! gatverdamme dat je zo iets kan zeggen zeg ik dan wie ben jij dan dat je mijn kleine van me afpakt het is geen koffer die je kunt lenen we hebben het over een kind!

gewoon niets van aantrekken zo weet ik dat mijn schoonzus nog geen kinderen heeft en sinds Meric is geboren heeft zij het erg zwaar want nu vraagt iedereen haar om de haverklap wanneer zij dan gaat beginnen aan kindjes maar dat wil ze helemaal niet dus tja het blijft lastig ze kletsen je oren van je kop af wat je ook verzint dus stop maar met verzinnen van goede antwoorden want als de tweede er is dan zeggen ze ho maar niet aan een derde beginnen hoor dat wordt te veel hahahaha dat hoor ik ook nog wel eens…tja mensen zijn irritant niets aan te doen gewoon ene oor in ene oor uit…

nou zeg, hahahahahaa wat een opmerking van je schoonmoeder !
ja inderdaad heb je een tweede beginnen ze over de derde… mijn schoonvader had ik vorige keer al wel goed tuk toen ze bij hem kwam logeren,want hij was kei kapot, dus ik zeg ’ over een jaar zijn het er 2 van die patjakkers waar je op moet passen… hahaha eindelijk was hij er stil van !

ik vind het zo raar dat mensen daar zo gefocust op zijn, kom je bij de dertig is het ‘wil je geen kinderen’ heb je net een baby beginnen ze over een 2e!
pfffhhhhhhhh !
wil misschien wel een tweede, maar dan wel als mama een dik vet contract heeft, zodat ik na 6 weken weer kan gaan werken…want met 2 kinderen thuisblijven (5dagen want dan opvang zelf betalen voor 2 dagen en 2 kinderen da zit er dan nie in ) dan spring ik tegen de muren omhoog !

nou zeg, hahahahahaa wat een opmerking van je schoonmoeder !
ja inderdaad heb je een tweede beginnen ze over de derde… mijn schoonvader had ik vorige keer al wel goed tuk toen ze bij hem kwam logeren,want hij was kei kapot, dus ik zeg ’ over een jaar zijn het er 2 van die patjakkers waar je op moet passen… hahaha eindelijk was hij er stil van !

ik vind het zo raar dat mensen daar zo gefocust op zijn, kom je bij de dertig is het ‘wil je geen kinderen’ heb je net een baby beginnen ze over een 2e!
pfffhhhhhhhh !
wil misschien wel een tweede, maar dan wel als mama een dik vet contract heeft, zodat ik na 6 weken weer kan gaan werken…want met 2 kinderen thuisblijven (5dagen want dan opvang zelf betalen voor 2 dagen en 2 kinderen da zit er dan nie in ) dan spring ik tegen de muren omhoog !

Irritant! Als je goed kunt huilen kunt faken, zou ik heel hard gaan brullen. Laat ze maar denken dat ze een ontzettend beladen vraag hebben gesteld, alsof jullie al heel lang proberen en het niet lukt. Misschien niet helemaal netjes, maar laat ze maar beseffen wat een rotvraag het is.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik was koud bevallen (lees 24 uur) en mijn schoonmoeder begon over een broertje of zusje. Ze had mazzel dat ik met een keizersnee niet zo mobiel was. En dat heeft ze tot een paar maanden geleden volgehouden. Ik zit zelf nog in twijfel mede ook door mijn gezondheid en ik werd er zo moe en onzeker van. Ik kreeg een soort druk op me gelegd. Mijn ma begon ook steeds van ja maar als ze alleen blijft kijk naar je vader, jong zijn ouders verloren en geen broers en zussen bla bla bla. Ik heb zelf een broertje die meer in inrichtingen zit dan er buiten waar ik niks aan heb, mijn vriend kan alleen goed opschieten met zijn 13 jaar jongere broertje en daar zit toch best een generatie tussen. Mijn moeder kan haar zussen wel schieten en vice versa dus daatr hoef ik het ook niet voor te doen. Tuurlijk zijn er broers/ zussen die wel door een deur kunnen hoor maar ik ken ze niet

Maar ik heb gewoon gezegd tot de bruiloft gebeurd er niks en daarna zien we wel verder. Het is tot nu toe stil bij ons.

Groetjes,

Michèle

Ohhhh ja mijn schoonmoeder zegthet ook al vanaf dat J 6 maanden is! Tja wie gaat dat betalen??? Maare nee hoor, gewoon zeggen; als de tijd daar rijp voor is! Ja als het aan mijn schoonmoeder ligt dan hadden we er eens tuk of 10 rondlopen!!! Maar mijn moeder heeft er zelf 6 en zegt; Meid weet waar je aan begint!! Nee voor nu is 1 wel voldoende, en aan nummer 2 ben ik echt nog niet toe!

haha vreselijk ik weet het ^^ en hier wordt het verwacht dat ik er een uit het niets pluk

maar was er niet laatst een topic over dat als je zwanger bent van de tweede dat je dan weer opmerkingen naar je hoofd krijgt geslingerd van ehh zoo jullie laten er ook geen gras overheen groeien ofzo

Het is gewoon nooit goed, maar goed gevatte opmerkingen, ehm, als er een in me opkomt zou ik hem zeker posten ik zeg meestal van: ik ben de heilige maagd maria niet maar ja ik ben dan ook alleen…

Ja, dat was mijn topic… Zoho… jullie lusten erw el pap van! Pfff wat een onzin he!?

Tis iets met kinderen en zwangerschappen dat mensen alles maar denken te kunnen zeggen. Ik heb het er met vriendinnen wel over: Meer in de trant van en willen jullie uiteindelijk nog een tweede of vinden jullie het wel mooi zo? Maar das anders.

Mn ouders, schoonmoeder of collega’s hebben nooit gevraagd waar de tweede blijft. Vind ik ook weer zo’n vraag die niet kan, net als of het gepland was als je zwanger bent. Waar bemoeit iedereen zich mee?

Ik zou zoiets zeggen als: Hoezo, zoek je nog oppaskinderen? Offeh… Nou, als het zover is, ben je de eerste die het hoort hoor! Je hoeft ze inderdaad niet af te zeiken, want het zal vast niet rot bedoeld zijn, maar ze mogen zich wel realiseren dat het eigenlijk een rare en nogal persoonlijke vraag is.

Of je kijkt op je horloge en zegt: Over 20 minuten. Dan zijn ze ook wel even stil denk ik. En als je het echt zat bent kun je gewoon vragen waar ze zich mee bemoeien.

Ik probeer voor mezelf op dit moment juist wat milder te reageren, want ik kom nu de fase van mn zwangerschap dat iedereen me verkeerd begrijpt of dat ik veel te bot ben… (dusseh… dames als ik hier ook al iemand heb beledigd, sorry… )

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Bij mij vroegen ze het ook om de havenklap!! Vanaf toen Nikki 1,5 jaar was, daarvoor ben ik ziek geweest… maar ja, ze dachten ziekte weg en huppa, ze zullen wel weer gaan! Nou mooi niet, want ik mocht na mijn kuren sowieso 1,5 jaar niet zwanger worden. Daarna wel een half jaar geprobeerd, maar ik was elke keer zo gefrustreerd dat ik niet zwanger was dat we zijn gestopt en er eigenlijk over uit waren dat er geen meer kwam… Alles gaan verkopen via MP en zo… nog geen half jaar later kwamen toch die klepperende eierstokken, wat zijn die vervelend!! Dus ja, toch maar voor een 2e gegaan, want ik was 5 jaar genezen… Bij ons heeft het dus heel lang op zich laten wachten en dan wordt je idd horendol van die opmerking/vraag!!! En nu is er eindelijk de 2e en vragen ze: Wil je geen derde??? Nou ja, dolgraag, maar manlief is geholpen… bijna iedereen weet dit, dus de vragen ebben nu eindelijk een beetje weg na 6 jaar!!

@ liske, ja ik kom dus altijd al wat bot uit de hoek, of sarcastisch meestal niet bedoelt, maar ja zo ben ik (moet je nagaan toen ik zwanger was hahaha)

maar die van , hoezo zoek je oppaskinderen, die ga ik zeker onthouden want dat vind ik een hele goeie !!! hahaha kan me die koppen al voorstellen geweldig !

ik vind die opmerkingen dus ook heel gevaarlijk, uberhaubt al 'wil je kinderen’want weet jij veel of iemand al een jaar bezig is of whatever… en aangezien ik ook iemand niet meteen wil afslachten met woorden als ik zo’n vraag krijg… hahaha
maar die oppas gooi ik er volgende keer tegenaan !

Maar meid, jij lijkt me toch geen typje dat niet weet hoe ze op zulke k-opmerkingen moeten reageren? Op mij kom je altijd juist heel gevat over, dat is juist waarom ik vaak zo moet lachen om jouw verhalen! Haha, lekker hoppa…gooi het er maar uit, lekker direct!

Maar het IS natuurlijk dodelijk, hoe mensen zijn! Ik was 34 toen ik Eva kreeg. Eerder had ik gewoon geen man en ja, dan wordt het moeilijk. Toen was het: ‘Ja, je wordt ook ouder en het wordt allemaal moeilijker als je zo lang wacht!’ Ik dacht toen: ik zal wel kinderloos blijven? Toen hád ik een leuke man en vond iedereen het leuk dat ik zwanger was. Maar toen was ik wel weer erg dik! En ooo, hoe kwam ik nou toch aan een 8-ponder? Toen ik zwanger was van nummer 2, was het: ‘Dat is snel!’ Ja, er zit ook MAAR 2 jaar tussen…is natuurlijk belachelijk snel! GRR. En ja, ik ben alwéér zooo dik. Daar heb ik hier flink wat over geklaagd! Wat een zeikerds allemaal! Mensen bemoeien zich overal mee, omdat ze gewoon niks beters te doen hebben. Het is echt nooit goed: je bent te snel/te laat/niet zwanger, je bent te dik/te dun tijdens je zwangerschap, je hebt te veel/te weinig kinderen…Allemaal je kop houden en lekker accepteren wat een ander beslist! Het is jouw lijf, het zijn jullie centjes en alleen jullie kunnen een keuze maken! Dus…laat je van je ‘hoppa-hier-komt-mijn-opmerking’-kant zien zoals ik je ‘ken’ en dan zijn ze zooo uitgeluld denk ik! Slijp je messen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ach mijn schoonzus kwam bij mij ooit met de opmerking dat ik pas kinderen mocht krijgen als zij er 1 had want zij en mijn zwager waren al 10 jaar samen. Ik was toen 27 dus mijn reactie was meteen als ik 10 jaar moet wachten hoef ik er niet meer aan te beginnen. En nu is ze steeds aan het pijlen of wij al voor de tweede bezig zijn en moet ik steeds horen dat als hun zogenaamde verbouwing gedaan is zij zeker voor nummer 2 gaan. 1 Ik hoop dat zij geen tweede krijgen. Intimie op ikkeben weten wat ik bedoel en 2 als wij voor de tweede gaan zijn zij de laatste die het horen.

Groetjes,

Michèle

ik vind dat ook zo irritant. wij weten dat we inderdaad wel een 2e willen maar nog even niet. toen we hadden besloten dat we over een paar jaar wilden kijken of we kinderen konden krijgen (ivm verleden van mijn vriend) toen bleek ik de week erna 10 weken zwanger te zijn. damian kwam dus iets te vroeg maar we genieten er super van. met de 2e willen we echter toch nog wel even wachten want we zijn allebij zo jong. ik ben 24 en mijn vriend is 23. maar ben net terug van vakantie en vandaag ff langs geweest op mijn werk. krijg ik te horen dat er 2 verhalen de ronde gaan. verhaal nummer 1 is dat ik alweer zwanger ben en verhaal nummer 2 is dat ik voor oktober weer zwanger zou zijn. ik vraag me echt af hoe ze hierbij komen want voor zover ik weet zit er echt niks hihi. echt erg die mensen die zich overal mee bemoeien en alles beter weten dan jijzelf. het blijkt dus dat een bepaalde collega(weet helaas niet wie) nu al weet dat ik zwanger ben terwijl ik zelf niet eens weet dat ik zwanger ben(wat ook niet kan ivm bescherming)

Werk jij bij het zesde zintuig Mellanie of heeft jou werk omgeving zo’n zielig eigen leven dat ze dat van jou wat opleuken?

Groetjes,

Michèle

hahaha ik werk in een supermarkt. daar wordt altijd al heel veel geroddelt maar dit vond ik wel heel erg. woensdag moet ik weer werken en dan is mijn bedrijfleider er ook en ik ga dit toch echt aankaarten. als dit hogerop komt dan vraag ik me toch af wat dat te maken heeft voor mijn toekomst omdat ik bezig ben om chef te worden en als ik weer zwanger zou worden zou dat dus nog niet gaan gebeuren omdat ze wachten totdat ik dan weer ga werken na het verlof

Of je nou chef wilt worden of niet ik zou het zo ie zo aankaarten want dit kan niet hoor. Ik heb ontzettende problemen gekregen toen de roddel ging dat ik zwanger zou zijn van een collega, Zelfs de directeur kwam me feliciteren toen. Die roddel heeft me tot de dag van vandaag achtervolgd. Gelukkig ga ik nu weg daar, maar je hebt een naam die je niet wilt. Oke in dit geval is het je eigen mannetje maar dit soort roddels kunnen overal schade aanbrengen.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Hier zei ik altijd:

• dat zien of horen jullie vanzelf wel he.
  • Of ik zal even in mijn agenda moeten kijken wanneer het uitkomt.

Misschien dat je ze daarmee afschrikt of gewoon niet op reageren al wordt dat vaak al onbeleeft ervaren en dat is ook niet de bedoeling.

Verder trok ik me er vaak niets van aan. Hun kunnen niet weten wat de situatie is.
Wij hebben sinds een tijdje besloten dat er geen tweede komt.
Ik zeg dan heel hard er komt er geen een meer punt. ik heb geen zin om uit te leggen waarom niet.

groetjes

lon106

@ lon1306 me agenda erbij trekken is ook een goeie hahahahhaa die staat altijd ramvol, want da’s zowat me bijbel (ik ben niet gelovig, dus moet toch een ander boekwerk hebben om aan te hangen , *geintjuh)

@ mellani, verschrikkelijk roddelen op het werk, ik werk met 80% vrouwen en da’s een hell wat dat betreft… maar fijn dat je al weet dat je zwanger bent hahaha, ik zou woensdag met een kussen onder me blouse naar je werk gaan hahahaa

@ mama rainbow, nee ik ben absoluut niet op me snaveltje gevallen,maar ik word er zo moe van, dat de 2e die het vraagt , de volle volle laag krijgt! kan ik niks aan doen maar als de stoom eenmaal uit me oren komt word het wel heeeeeuuul gevat, en mensen bedoelen het niet vervelend, dus een paar nette gevatte opmerkingen leek me beter (dus ff advies geboden hahaha) dan meteen hakkatjakka een sugarsopmerking erachter aan ! *(maar leuk dat je altijd om me directe opmerkingen moet lache, da kan nie iedereen,dus da’s leuk om te weten !! )