Wanneer knuffel mee in bed?

Hallo,

ik heb een vraag,vanaf wanneer is het veilig om een knuffeltje mee in bed te geven?
Djayden sabbelt graag op zijn tutpopje of klein knuffelhondje,hiervan kan hij alle pootje en oortjes en staartje in zijn mondje steken en heerlijk op sabbelen totdat de hele knuf doorweekt is haha de schat.
maar welke leeftijd is raadzaam?
hij houdt het knuffie net zo lang vast tot hij in bed ligt en als ik hem dan weg pak kijkt hij zo zielig!
ik ben benieuwd

gr diana

Hoi Diana!

Joran slaapt ook met een knuffel. Sterker nog:
Hij wil absoluut niet slapen zónder!
Hij legt hem zelf altijd op z’n hoofd en gaat er
vervolgens op sabbelen. Eerst vond ik dit doodeng
en was ik bang dat hij zou stikken, ging ook telkens
kijken of het goed ging. Hij vind het zelf prettig en
zorgt wel dat hij nog adem krijgt. Ik denk dat hij zich
zo veilig voelt en vind het lekker om op te sabbelen
aangezien hij ook geen speentje wil. Ik laat het dus maar…

Ik denk dat het geen kwaad kan en dat de natuur zijn werk wel doet!

Groetjes!

lieke slaapt ook al vanaf 3 maanden met tutdoekje en kan niet meer zonder.
Lekker laten doen joh

groetjes gytha

In het begin hebben we Anna nooit met een knuffel of wat dan ook laten slapen, maar nu wil ze er lekker even mee spelen. Ik doe het leifste geen tutdoekje omdat ik dat een beetje eng vind. Die koopjes die zijn best klein, kunnen ze daar niet in stikken?

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

nee die van ons kunnen ze cht niet in stikken.
Is een lapje met 1 grote knoop maar als ze die op kan eten sta ik heel raar te kijken !!!
Nee dat doekje zie ik geen onveilige dingen aan.

gr gytha

Anna heeft er een gekregen van de buurvrouw en deze heeft als ‘armpjes’ een knoopje. Deze schat ik zo op een 1,5 cm, dit kunnen ze toch zo in de mond steken? Die grote van het ‘hoofd’ is inderdaad wel zo groot dat die echt geen gevaar opleverd.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

een klein knuffelhondje zou ook geen probleem zijn?

gr diana

je mag ervan uitgaan dat de knuffels en tutlapjes die je bij bv prenatal of elke andere babyzaak kan kopen geschikt zijn voor baby’s en goedgekeurd dus zonder gisftige kleurstoffen enzovoorts.
lars slaapt vanaf dag 1 met een muis en een giraffie aan de andere kant heel schattig.

thije heeft ook een knuffel, twee zelfs, voor als er eentje kwiijt raakt. We wisselen een beetje af. Hij speelt er ook mee of sabbelt eraan. Ik ga er vanuit dat die knuffels babyproof zijn! Lekker laten sabbelen!

Hoi, Jelle slaapt ook met een knuffel in bed, hij wil geen speentje, maar een knuffel in zijn mondje vind hij heerlijk hoor. Ivm het krabbelen op zijn hoofdje, slaapt hij nu met sokjes over zijn handjes, dan doe ik het niet, vind het dan toch een beetje eng.
Groetjes mama van jelle (6 maanden)

Hoi,

Anne heeft ook een knuffeltje in bed en daar speelt ze heel even mee
en valt al snel in slaap.
Die heeft ze al vanaf dag 1 in bed. Sinds een paar weken speelt ze er mee.
De oudste dochter Elke heeft een muis (al haast 3 jaar) en die moet altijd
mee in bed en naar beneden.
Het was een muis met muziek, maar helaas doet de muziek het niet meer.
Hij is al erg vaak gewassen en in de droger geweest dat de muziek het
begaf.

Groetjes Heleen. mamma van Elke en Anne

quote:
Hallo,

ik heb een vraag,vanaf wanneer is het veilig om een knuffeltje mee in bed te geven?
Djayden sabbelt graag op zijn tutpopje of klein knuffelhondje,hiervan kan hij alle pootje en oortjes en staartje in zijn mondje steken en heerlijk op sabbelen totdat de hele knuf doorweekt is haha de schat.
maar welke leeftijd is raadzaam?
hij houdt het knuffie net zo lang vast tot hij in bed ligt en als ik hem dan weg pak kijkt hij zo zielig!
ik ben benieuwd

gr diana

hoi hoi

ik heb al heel snel de knuffel bij mijn dochter gedaan. wel een zachte (knorretje) en tot voor kort (ze is nu net 1) haalde ik hem 's avonds bij haar weg als we nog even keken, want ik vond het wel eng, maar inmiddels wordt ze 's nachts wakker en zoekt ze hem. maar ik heb haar gewoon in laten slapen met knuffel.

groetjes angela