Wanneer kaas/vleeswaren op brood

Jurian eet volop brood maar nu krijgt hij altijd slankie of iets smeerbaars op brood… maar wanneer mogen ze iets van vleeswaren oid op brood??

Wist ik ook nooit precies moet ik zeggen. ALs ze goed kunnen kauwen denk ik. Let wel op met zoute etenswaren onder 1 jaar!!

Groetjes van Christa

Hier kregen ze al vrij snel gewone jonge kaas en bijv. boterhamworst op brood (als je van die figuurworst neemt dan valt het mee met het zout. Vergelijkbaar met zoutgehalte in smeerworst). Dat is makkelijk te kauwen beleg.

Leverkaas zou ook gewoon al kunnen. Wel dat witte randje eraf halen want dat kan vervelend gaan doen bij het doorslikken als hij dat niet goed genoeg kan kauwen.

Dingen als ham, kipfilet enzo zou ik langer mee wachten. Dat is draderiger en dan moeten ze echt al wel wat meer gebit hebben. Anders kan het zo blijven hangen in het keeltje en da’s niet tof.

Maar als-ie verder gewoon goed brood eet zou ik lekker creatief zijn hoor.

Groetekes, Sje

welke leeftijd dan?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bij 7 maanden kregen ze brood, ik denk dat ik uiterlijk tegen de 9 maanden ook jonge kaas en boterhamworst gaf. Maar het is heel afhankelijk van het kindje. Als ze heel handig zijn met brood wegwerken, ze kauwen goed en ze verslikken zich zelden, ben je al sneller geneigd om een stapje verder te gaan met beleg dan wanneer een kindje een hele toestand maakt van het eten van een boterham.

Dus gewoon wat op gevoel afgaan. De 8-maandenpotjes zitten ook grotere brokjes in, ze eten op die leeftijd ook rijstwafeltjes, rozijntjes etc. En daar is goed kauwen ook voor nodig. Dus als rozijntjes lukken, moet jonge kaas op een boterham zeker lukken.

Groetekes, Sje

vanaf wanneer mogen ze rozijntjes dan, dat lijkt me ook grappig. beleg is eigenlijk ook “gewoon” eten (lijkt op wat er in een potje zit) alleen met kruiden denk ik

Rozijntjes zaten ze hier met 8 maanden al te eten. Die gingen hier door voor snoepjes!

Groetekes, Sje

dan wachten we nog even, ze heeft al genoeg te ontdekken nu. we gaan over twee weken beginnen met iedere dag een boterham.

Wij geven Tim al ruim een maand ook af en toe jonge kaas en dat gaat heel goed. Iedere keer alleen maar smeerkaas en smeerworst vond ik ook maar weinig afwisselend. Afgelopen weekend heb ik van die figuurtjes boterhamworst gekocht en ook dat vond hij erg lekker. Andere vleeswaren heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik dacht dat er misschien te veel zout in zit.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Goeie vraag mini-boy; ik vroeg het me laatst ook al af. Dan gaan we dus ook binnenkort maar eens voor de boterhamworst en kaas. Leuk!

Groetjes!

Ik dacht ik kan het wel gaan doen maar was ook bang voor het zoutgehalte in kaas etc. Maar jonge kaas kan geen kwaad denk… en beetje afwisseling is wel leuk… in het begin heb je zoveel wat je elke keer weer probeer maar nu was het al poosje standaart dus dacht eigenlijk wil mama dat jij andere vleeswaren oid krijg… zullen we het de mama’s eens gaan vragen. Dus hier vanmi ff naar supermarkt voor jonge kaas… en figuurtjesworst hahaha… ben benieuwd wat hij ervan vindt!!

Bedankt voor het antwoorden!!

Laat je ons het nog even weten wat de kleine Jurian ervan vond?

Groetjes!

@Mini-boy, vergeet niet dat in smeerkaas en smeerworst ook gewoon zout zit, dus zoveel verschil is het niet met jonge kaas en boterhamworst.

Groetekes, Sje

ik zeg het net tegen papa…zegt hij… oh dat heb ik vanmiddag al gedaan… leverworst op brood. Jurian vond het erg lekker…! Was zo klaar met eten. Doen jullie kindjes er lang over? Soms zit hij wel een half uur met 1 boterham… (niet dat het erg is hoor maar we blijven dan zelf ook verplicht half uur aan tafel hahaha)

sorry Sje dat is waar… eigenlijk zit in heel veel dingen zout… maar goed ik zal er niet een extra laagje zout overheen strooien

Hier konden onze meiden ook best lang over een boterham doen hoor. Maar ooit gaat het sneller, ik kan je geruststellen!

Goed plan om er geen extra zout op te strooien. Haha!

Groetekes, Sje

Tim doet meestal 15 a 20 minuten over zijn boterham. Maar een half uur is ook prima hoor en helemaal niet extreem langzaam. Tim eet vrij snel, maar soms zitten er ook dagen tussen dat hij wat langzamer eet en er ook een half uur over kan doen en soms nog langer.

Groetjes,
Sandra

Echt? Ik ben verbaasd. Erik heeft z’n boterham in minder dan 10 minuten op, soms in 5 minuten. Goh, is 'ie toch in iets sneller dan z’n broertjes…

Groetjes!

Haha ze moeten het ook allemaal wel eerlijk verdelen. Ieder hun eigen onderdeel waar ze sneller in zijn

Pap, groente en fruit gaat er hier binnen 10 minuten in maar brood echt niet. Vind een kwartier al snel, maar 5 a 10 minuten helemaal. Knap hoor van Erik.

Groetjes,
Sandra

Heel knap van Erik. Of gewoon een dikke schrokkerd zonder tafelmanieren die zonder kauwen de boel doorslikt…

Groetjes!

hahaha … heerlijk binnen 10 minuten! dat lukt mezelf nog maar net