Wanneer in een slaapzak

Heb al een tijdje mee gelezen en ook op ander forums maar voelde me hier lekker thuis dus maar snel aan gemeld
Mijn vraag is wanneer ben je begonnen om je baby met een slaapzak te laten slapen? En laat je dan de deken weg of moet die er gewoon nog over heen? Leg je je baby dan ook met alle kleertjes op bed zoals nu of kan je baby dan ook wel wat uit omdat het anders te warm word? Mijn dochtertje is 13 weken oud nu. Ik leg haar gewoon met haar kleertjes aan in haar eigen bed met een dekentje er over heen. S’ nacht dan krijgt ze 2 dekentjes.

Hoi hoi,

allereerst welkom op het forum!! Hoe meer zielen hoe meer vreugd !!

Ik heb Lisa al vrij snel in een slaapzak gelegd, omdat ze zich steeds onder haar dekentje vandaan wurmde… Ze is van eind april en toen ze 3 maanden was, was het dus hoog zomer, dus kon ze zonder dekentje. Nu is ze 9,5 maand en heeft ze een winterslaapzak aan en ligt ze onder een dekentje, lekker ingestopt… Hangtt er dus eigenlijk een beetje vanaf wat voor weer het is en wat voor temperatuur het in haar slaapkamertje is… Je kunt in d’r nekje voelen of ze het te warm of te koud heeft… Overdag slaapt Lisa hetzelfde, maar dan met haar kleertjes aan in de slaapzak ipv een pyjama…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Onze jongste lag binnen een week al in een slaapzakje. Die trappelde elke keer de dekentjes van zich af, kreeg het koud (want in de winter geboren) en huilde tot ze weer ongestopt werd. In die periode lag ze verder zo stil dat ze nog gewoon onder het dekentje lag.

Tegen de tijd dat die kleine moppen alle kanten op gaan in bed (na een paar maanden) hebben we alles er verder uitgehaald zodat ze nergens in terecht kon komen met haar gezichtje.

Groetekes, Sje

Muriel ligt altijd nog netjes onder de deken als we haar uit bed halen. Dus dan zou ik het eerst nog wel even zo kunnen laten dus. Ze ligt nog wel in een kinderwagen te slapen. Wel boven op haar eigen kamertje. Maar ze ligt nog niet in haar bedje. Vind ik ook lastig om in te schatten wanneer we daar naar toe moeten over stappen.

Hier vanaf dag 4 in zijn eigen bedje …

En pas vanaf 5 a 6 maanden in een slaapzak. De tijd ervoor bezig geweest met inbakeren etc.

Lenna slaapt nu 2 weken in een slaapzakje, ze is bijna 12 wk oud… ook omdat ik haar constant overdwars boven in haar bedje vond. En ik gebruik een klein slaapzakje, van 60 cm met nog een dekentje er overheen. Inderdaad, straks als het wat warmer wordt kun je het dekentje weglaten. Voel ook altijd in haar nek of ze het niet te warm/te koud heeft.

Groetjes Elly

Gister 2 slaapzakjes gekocht maar weet nog niet zo goed wat ik er mee moet We bakeren haar nu ook een soort van in. We hebben een doek waarmee we haar armpjes naast haar lichaam leggen. Haar voetjes zitten niet in de doek. Kan ook een rede zijn dat ze daarom zo lekker onder de deken blijft liggen.

Hoi,

Onze kinderen zijn in de lente en zomer geboren.
Hebben niet direct een slaapzakje aangedaan.
Met een paar maanden toen het frisser begon te worden en de kids zich konden draaien.
Met slaapzak aan wil het draaien wat minder goed.

Ik had wel altijd over de slaapzak een dekentje. Anders is het te koud.
Liet toen ze klein waren de kleren overdag aan.
S avonds dan een pyamaatje.
Hield ook altijd de sokjes aan in de slaapzak.

Groetjes Lisan.

Heb trouwens de slaapje slaazakken gehad.
Kijk hier maar eens: www.slaapje.nl
Echt heerlijk warme slaapzakjes.
Niet goedkoop, maar je kunt ze alle seizoenen gebruiken.
De slaapzakken die je in de gewone winkel koopt bijv. bij Zeeman moet je iedere keer vervangen.
Dus een zomerslaapzakje en dan een winterslaapzakje.
Dus als je dat bij elkaar optelt (euro) ben je met deze eigelijk helemaal niet zo duur uit.
En met deze doe je gewoon heel lang.

je hebt ook de puckababy, dat is een inbakerzak en slaapzak in een.
Ik heb m ook gehad en deed dan een pyamaatje aan en dan een dekentje eroverheen. Verder overdag gewoon zonder broekje maar wel met bovenkleding erin! Ideaal zo n ding!
Of je nou een dekentje erover doet of niet hangt af van de temp in de slaapkamer, als je het zelf te koud vind dan doe je er een dekentje over. Een tip is om s avonds of s nachts (als de kleine wakker wordt) even aan de beentjes en voetjes te voelen, als die zonder dekentje warm genoeg zijn dan laat je m weg. Ligt ook wel weer aan de stof van de slaapzak. Je hebt winter en voorjaarsslaapzakjes, en met armen en zonder.
Ik had eerst dunne witte van de hema (na die inbakerszak) en dan wel met een dekentje. En nu heb ik dikke grijze van de hema,die is lekker warm.
mmmmm hoop day ik het nu niet alleen maar ingewikkelder heb gemaakt hahahhhha
Maar mijn dwerg lag er na een week of 2 al in!