Wanneer in een groot bed?


#1

Goedemorgen,

vanaf welke leeftijd ging jullie kindje in de groot bed?
Lisa probeerde zich afgelopen week uit bed te duwen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).


#2

Lucas was net 2 geweest toen hij het grote bed in ging.
We hebben zijn ledikantje afgebroken, zijn bed opgezet en het leuke dekbed erop gelegd.
Hij vond het allemaal wel leuk.
's-Avonds op bed gelegd, het was wel even huilen maar daar zijn we niet echt op ingegaan. Wel een paar keer ernaar toe natuurlijk om ff te troosten.
Heb gewoon gedaan of het heel normaal was (een groot bed).
En later die avond sliep hij en nooit geen probleem geweest. Ging de volgende dag gewoon slapen

Groetjes Mim


#3

Het dochtertje van mijn zusje is ook verhuisd naar een groot bed net nadat ze twee was. Het kleine bed moest weer opgezet worden voor de nieuwe baby. Ze vond dit heel spannend en voelde zich erg groot. Ze hadden wel zo`n rek gekocht zodat ze er nog niet uit zou vallen. Het is meteen heel goed gegaan.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003


#4

sofie kreeg 3 maanden voor haar 2 verjaardag een peuterbedje, dit omdat victor in aantocht was en ik geen zin had nog een ledikantje te kopen, wel de eerste tijd met zo’n rek gedaan maar dat werd al snel te gevaarlijk dus sindsdien is het altijd goed gegaan en nooit een probleem ervan gemaakt

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!


#5

Hihi jordy gaat pas in okt in zijn nieuwe bed

Tries

Liefs Tries


#6

Jens was bijna 2 jaar toen hij in een groot bed ging slapen. Als zijn kleine broertje niet was geboren, had ik hem gewoon zo lang het kon in het ledikant laten slapen, maar een paar weken na de geboorte van Mats (die lag nog in de wieg) is ie ‘overgegaan’. Eerst hadden we zowel het matras een tijdje opgemaakt in zijn kamer liggen op de grond zodat ie kon wennen en we vertelden dan dat dat straks zijn grote bed werd. Later hadden we het bed helemaal in elkaar en het ledikantje ernaast staan. Hij mocht toen kiezen en koos gelijk voor het grote bed.
Het is een bed met drie hoge kanten waarbij we de lage kant nog steeds tegen een muur hebben staan. Hij slaapt trouwens nog steeds zonder kussen, geen flauw idee wanneer je daarmee moet beginnen. Misschien pas als ie er zelf om vraagt?

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003


#7

fabiano ligt eigenlijk nog maar een maandje in een groot bed. hij was toen twee jaar en vier maanden. we hebben dat toen gedaan omdat hij uit zijn lediknt klom. dit probleem is nog niet verholpen alleen is het nu wat veiliger voor hem

maureen~~~~~~~~maureen


#8

Nicky met 20 maanden want hij was uit het bedje gegroeit en nu heeft hij al bijna 2 jaar een grote bed.
Een race auto bed van littel tikes.
Hij wil echt geen nieuwe mee hoexel hij waarschijnlijk over 2 jaar hier weer uit is dan krijg hij een leuke meegroeibed met zijn naam erop je hebt zoveel leuke mooie meegroeibedjes.

Groetjes Bianca en Nicky

Bianca moeder van Nicky 22-09-2000.


#9

We hebben gisteren een ‘groot’ bed voor Lisa gekocht. Het is een meegroeibed dus kan ze er nog lang meedoen. Denn zet 'm straks in elkaar en dan gaan we he proberen.

Ze heeft het wel telkens over haar princessenbed!!! En in de winkel ging ze er ook in liggen, hopelijk gaat het goed en anders zetten we het andere bed nog een paar maanden terug.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).


#10

nou het is en succes hoor Lisa haar nieuwe bed!?! Eerst al problemen met het in elkaar zetten, er zat nameijk geen lattenbodem bij dus die moesten we vandaag nog halen en toen was het de verkeerde lattenbodem. Maar uiteindelijk stond het bed vanmiddag. Lisa heeft er vanmiddag 2 uur in geslapen, geen probleem. Helemaal trots op haar nieuwe princessenbed. 's Avonds om half 9 naar bed, we hadden visite en waren aan het bbq’en. Ze liet zelfs aan de visite trots haar bed zien. Om 12 wij naar bed en om 1 uur hoorde Lisa jammeren, ga ik kijken stond ze al achter haar deur met speen en konijn in haar hand; naar beneden toe. Nog even geprobeerd om bij ons in bed te leggen maar helaas geen ook geen suc6. Dus nu zit ik weer gezellig midden in de nacht beneden.

Hopelijk gaat het morgen beter!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).


#11

Nou das dus nog even wennen denk ik, we wensen jullie in ieder geval succes voor de komende nacht.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003


#12

En Jolanda? Hoe is het de rest van de nacht/ochtend gegaan?

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003


#13

Tja we hebben tot 8 uur beneden gezeten. Ik was echt bekaf, wel samen op de bank in slaap gevallen. Denn is toen met haar gaan fietsen en ik heb nog 2 uurtjes lekker op bed geslapen.

Lisa is om half 1 weer in haar grote bed gegaan en ik heb haar om 3 uur wakker moeten maken. Dus ze kan het wel, slapen in haar princessenbed!

Hopelijk gaat het vannacht wat beter. Ze zal inderdaad wel moeten wennen aan het idee dat ze in een ander bed ligt.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).


#14

Hoi Jolanda,
Ik wens je er veel sucses mee,en ik hoop dat Lisa veel plezier heeft met haar mooie prinsessebed.
Groetjes Bianca en Nicky

Bianca moeder van Nicky 22-09-2000.


#15

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).


#16

OOOOOOOOOOOOhhhhhhhh Lisa! Wat heb jij een mooi prinsessenbed. Mag ik eens bij je komen slapen ?

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003


#17

he lisa mooie bed heb je echt voor grote meiden want je bent nu een grote meid geworden .want als je straks een broertje of zusje krijgt moet die in het baby bedje daar pas jij dan niet meer in .jij heb nu een mooie prinsesse kamer ik vind het heel mooie hoor tanja ja heeft ook een grote meiden kamer .en jolanda het is gewoon even wennen ik heb het met tanja ook gehad snachts op staan maar het gaat over hoor
maar het is voor hun een hele overgang
nou succes

groetjes marielle mama van tanja


#18

Hoi,

Kika heeft een groot bed gekregen toen ze twee jaar werd (ze is nu ruim drie). Wij waren i het begin wel bang dat ze om de haverklap bij ons aan het bed zou staan, maar dat gebeurde niet! Wij hebben vanaf het begin heel stellig gezegd dat als ze wakker is dat ze mag roepen en dat wij haar dan uit bed komen halen net zoals bij het kleine bed. En dat doet ze tot op de dag van vandaag. Zoet he?

Puck gaat dat denk ik wel anders doen, dat is zo’n ragger. Die doet alles met een big smile gewoon wel en twee keer zo vaak! Het is een schatje, maar die moet je wel in de gaten houden Hoe verschillend kunnen je kinderen zijn

Nikki


#19

We hebben een bedhek gekocht en nu heeft Lisa al 4 nachten heel goed geslapen. Het werkt dus. Ze roept wanneer ze eruit wil en ze klimt niet over het bedhek heen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).


#20

ow lekker, dus nu kan iedereeen weer lekker slapen. Heerlijk hoor !

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003