Wanneer houdt dit op..... poep en billen

Dachten we er eindelijk vanaf te zijn, nadat Jasper al zn tanden en kiezen door heeft… heeft ie deze week opnieuw poep die acuut de huid van zn billetjes aanvreet. Echt niet grappig meer, het is niet eens super dun maar een soort plakpoep (sorry ) Zn billen zijn meteen weer vuurrood en ontveld, het hoeft maar heel kort in zn luier te zitten en het is al mis. Dus een krijsend kind bij het schoonmaken en een mama met hartkloppingen… wat is dit vreselijk zeg, het gaat me door merg en been. Spoel het natuurlijk zoveel mogelijk weg, maar ik ontkom er niet aan dat het toch nog wat schoongemaakt moet worden. Dat arme mannetje geeft het al helemaal niet meer aan als ie gepoept heeft want hij heeft er natuurlijk absoluut geen zin in dat ik hem ga verschonen… En dan ruik je het ook nog niet (in tegenstelling tot zn normale luiers…) dus ik loop hier om de 10 min aan zn billen te ruiken. Hij poept wel 5 keer per dag als het niet nog meer is, ik ken dit al heel lang van hem maar dat had met de tanden en kiezen te maken. Nu alles door is zou het daar toch niet meer van kunnen komen? O, ik hoop toch zo dat dit heel snel voorbij is en dan ook eens echt voor goed weg bleef… bah

Moest het even kwijt!

Lilypie Premature Baby tickers

Misschien is het iets dat hij eet of drinkt? Drinkt hij regelmatig appelsap?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik heb dit heeeeeel vaak gehad en nu heel af en toe. Bij Fabienne heeft het duidelijk met voeding te maken. Zodra ik merk dat de poep dunner is of anders dan anders dan weet ik vaak al waar het vandaan komt en geef ik Roosvicee Stop.

Hier zijn de volgende voedingsmiddelen de boosdoener; rozijntjes, vruchtensap, donker brood, krentenbol, melk …

Fabienne is nu 3 jaar en het gaat veel beter, toch blijfthet oppassen ondanks ze zindelijk is, smeer ik regelmatig zinkzalf.

Tja ik was er ook al bang voor dat het toch met de voeding te maken had…
Maar wat dan he? Moeilijk hoor… Tanden en kiezen hebben altijd wel een behoorlijke rol gespeeld, maar ja die zijn al door, dus tenzij hij op de een of andere manier een extra kies gaat krijgen moet het idd haast wel in de voeding zitten. Voedselallergie is zo moeilijk te herkennen, hij is op zoveel plaatsen, opa’s & oma’s, creche, thuis dus hij krijgt zoveel verschillende dingen en zie dan maar eens te achterhalen wat waarvan komt. Begin toch ook weer te vrezen voor de koemelkallergie, maar de enige manier om daar achter te komen is weer volledig koemelkvrij dieet…pfff. Z’n luiers worden weer wat normaler, en zn billen zien er gelukkig weer redelijk goed uit. Nu weer explosief eczeem, dus al met blijven we lekker bezig Nog maar even kijken hoe het de komende week gaat…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ik ben zelf begonnen (toendertijd) met het dagelijks opschrijven wat Fabienne binnen kreeg. Waarbij je moet opletten is of het kind niet teveel drinkt, wel voldoende vezels binnen krijgt zodat de ontlasting veranderd. Klinkt vies maar hier helpt het … nu heeft ze vak ontlasting waarbij ik niet eens haar billen hoef af te geven! En dus is het niet zo dun en zuur … Succes

Hier het zelfde probleem…

Op t moment is het weer verschrikkelijk met poepen. Waardoor ze ook meteen niet meer zindelijk is. Omdat ze zovaak moet poepen lukt t niet meer op de wc, dus hele dag luier aan, en dan wordt madam lui en doet dus ook maar voor t gemak de plasjes in de luier. GRRRR en het ging zo goed!

Ik zit te denken… zou het helpen om over te gaan op witbrood?
Drinken valt hier nogal mee de laatste tijd, dus daar zal het bij haar nu niet aan liggen. (ze heeft altijd heel veel gedronken, maar nu volgens mij vrij normaal, ongeveer 5 bekers per dag). Helpt het ook om meer melk te drinken ipv diksap? Water lust ze echt niet…

Roosvicee stop heb ik in huis, maar nog niet gebruikt. Moest van de HA voorlopig roosvicee Ferro gaan geven omdat ze zoveel slaapt. Lijkt me niet handig om samen te gaan gebruiken.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

@Suszje … ik ben een voorstander van bruin brood maar zodra Fabienne dunne ontlasting heeft dan ga ik gelijk over op wit brood. Ook de roosvicee stop … geen sap, appels, rozijntjes, krentenbol … het werkt vrij snel moet ik zeggen.

Oww en de GROOTSTE BOOSDOENER hier is juist de melk en de diksap. Er zijn veel jonge kinderen die melk slecht verteren. Je zou eens kunnen proberen haar juist minder melk te geven bv 1 beker per dag. Fabienne krijgt 1 beker yoki of vifit …

Succes! Groetjes Esther

Maar yoki is toch ook een melkproduct? Zou dat uitmaken dan??
En chocomel? (ik hou niet zo van die yogho-achtige zoete troep in huis )

Nu drinkt ze 1 beker melk per dag, en voor de rest dus diksap en af en toe chocomel.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Fabienne weigerde gewone melk te drinken, ook niet met roosvicee er in, geen karnemelk, geen chocomelk … heb zoveel geprobeerd. Ik en mijn moeder lustten ook geen melk dus het zal wel in de familie zitten. Ik hou ook niet van die zoete troep maar leng de yoki, vifit oid aan met gewone melk. Evt een sapje leng ik aan met water … aangezien het maar om 1 beker yoki gaat maak ik me ook niet zo druk om de suiker/calorieen hoeveelheid. Ze eet bv geen hagelslag, pasta of pindakaas op brood. Meestal een klein beetje jam en appelstroop. Veel fruit … al moet je daar ook mee oppassen als de ontlasting dun is. Aangezien het hier al een poos goed gaat … laat ik ze vooral vaak fruit eten. Of eens een kale verse boterham tussendoor.