Wanneer ha raadplegen?

Heyyyy dames,

Wij zijn nu 6maanden bezig om in verwachting te raken van ons tweede zoals velen al wel weten.
Gister helaas weer ongesteld geworden.

Moeten wij nu eerst nòg een half jaar wachten (omdat het toch vaak een jaar kan duren??) of kunnen we al wel naar de huisarts voor raadt??

Begin ergens diep van binnen ook wel de moed op te geven, maar dat heeft ook geen zin.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Logisch dat je moedeloos wordt. Ik denk alleen dat een huisarts nog niet veel voor je kan/zal doen, maar ja…dat weet ik natuurlijk niet zeker. Je kan altijd de assistente bellen en het aan haar voorleggen. Of gewoon toch die afspraak maken en dan maar zien wat het oplevert.

Ik hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat naar meid. Een behoorlijke teleurstelling dat je wederom ongesteld ben geworden kan me voorstellen!

Ik denk dat de huisarts niets kan doen voor je. Er staat gemiddeld een jaar voor, dus hij zal je eerst wel gaan adviseren om te temperaturen/juiste momenten gemeenschap te bepalen en waarschijnlijk ook om het een beetje los te laten. En aangezien jullie Noah al hebben zal hij denk ik helemaal verwachten dat er niets medisch aan de hand is.

Heb jij zelf het idee dat er wat aan de hand is, omdat je naar de HA wilt?

Ik denk dat de huisarts je gewoon terug naar huis stuurt met “Probeer het nog maar eens een half jaar”. Er staat gemiddeld een jaar voor dat mensen zwanger raken dus de huisarts komt niet eerder in actie.

En als je dan naar de huisarts gaat, stuurt-ie je weer terug met “ga maar eens een half jaar ofzo temperaturen elke dag om je eisprong te bepalen en als je dan nog niet zwanger bent kom dan maar weer terug”.

Dus als je slim bent ga je nu alvast temperaturen zodat je als je over een half jaar alsnog bij de huisarts aanklopt meteen je temperatuurcurve van het voorgaande half jaar kunt overhandigen. Stuurt-ie je daar alvast niet meer voor naar huis.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Feb 2010 13:47:33

Ik sluit me bij boven aan. Pas na een jaar gaan ze voorzichtig wat doen en dat is in eerste instantie temperatuur curves maken. Dus ben bang dat het nog een half jaar gewoon klussen is meid en wie weet is het is ineens raak.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Ik zou nog een tijdje zelf door blijven klussen, om het zo maar te noemen.
Bij mij gaat ut niet zo makkelijk om zwanger te worden, heb PCO. De eerste heeft dik 2 jaar op zich laten wachten, zijn uiteindelijk ook in het ziekenhuis gekomen en met wat “hulp” is onze dochter vorig jaar april geboren.
Na de bevalling hebben we niks gebruikt, geen pil, geen condoom.
Nu is onze dochter 10 maand en zijn we deze week weer voor het eerst geweest in het ziekenhuis. Kijken of onze kleine meid een broertje of zusje erbij kan krijgen.

De huisarts kan niet zoveel voor je doen, hij of zij verwijst je door naar het ziekenhuis.
Eenmaal in het ziekenhuis is het niet zo dat ze direct met hormonen beginnen. Ze willen, als ze daar een reden voor hebben toch eerst een maand of twee je cycles volgen. Verder moet je man/vriend ook een potje met zaad inleveren dat wordt dan onderzocht.
Het is niet zo dat als je naar het ziekenhuis gaat er s’middags zwanger weg komt.
Het is best wel een belasting voor je relatie en emotioneel zwaar. Want als vrouw moet je elke keer de inwendige onderzoeken ondergaan.

Net wat Sje schreef, ik zou nu vast gaan tempen. Bijhouden om de hoeveel weken je ongesteld bent. enz enz. Mocht je met een half jaar nog niet zwanger zijn dan zou ik wel naar een huisarts gaan.

Succes!

Lilypie First Birthday tickers

Dat temperaturen let wel heel nauw. Moet geloof ik elke ochtend hetzelfde tijdstip als je nog niet je bed uit bent geweest.
Anders krijg je geen representatief beeld.

Zoek even na via Google hoe dat tempen precies moet.

Groetekes, Sje

Tempen moet je idd elke ochtend liefst op het zelfde tijdstip doen. En idd mag je nog niet uit bed zijn geweest.

Lilypie First Birthday tickers

Oke bedankt voor jullie reacties, ik ga zeker beginnen met tempen…
Dat kan al vanaf morgen bevoorbeeld?? of moest dat op de eerste dag van je mentruatie?

Nee hoor kun je morgen al mee beginnen. Neem een schriftje schrijf de datum erin en tijd. Zorg dat de tijd elke dat hetzelfde is en als het goed is zie je je temp vanzelf omhoog gaan. Zo kun je na een tijdje zien of je eisprong elke maand rond dezelfde tijds is en wanneer het klustijd is. Het is een goedkopere versie van een ovulatietest

Groetjes,

Michèle

Hier duurde het ook een kleine anderhalf jaar voordat ik zwanger was. Eerst moest m’n menstruatie weer op gang komen na de pil en tussendoor heb ik ook nog een miskraam gehad. Ik ben op een gegeven moment ook gaan tempen en dat bracht bij mij wel rust. Bij mij was het vooral stress waarom het eerst niet lukte. Elke maand zat ik tegen de menstruatie aan te hikken, met als gevolg dat ik nergens anders meer aan dacht. Juist toen we even wilden wachten ivm mijn nieuwe baan, was het raak.

Groetjes Natasja

[img]http://m2.lilypie.com/cWOtp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Oke, en als ik dus elke ochtend ga temperaturen, en op een dag is het IETS hoger dan is de ovulatie dus al geweest?
Hmmm… ben benieuwd… maar ik denk dat ik deze maand wel ff ovulatie testen ga halen, dan weet ik zeker wanneer mn eisprong ongeveer is en dat we dan moeten klussen hahaha… Chris zei vanochtend al, dat word nu dus elke dag klussen… Tjaa vindt hij niet erg… hahaha

Nee op het moment dat ie hoger is Ovuleer je dus als ie weer gaat zakken is HET klusmoment voorbij.

Groetjes,

Michèle

He jammer! Ik vind zelf ovulatietesten veel makkelijker dan temperaturen, want daarbij moet je exact weten hoe het werkt om niet al te laat te zijn. Ik heb die van testjezelf.nu en die geven je vruchtbare dagen heel nauwkeurig aan. Succes meid. Het is toch een kwestie van geduld hebben, mijn vk zei ook dat er een jaar voor staat…Dat is gemiddeld…Hopelijk lukt het snel!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Verwacht overigens niet dat je temperatuur echt omhoog schiet rond je ovulatie hoor. Het is echt maar een halve graad ofzo. Dus het let heel nauw. Neem in elk geval een goede digitale thermometer.

Groetekes, Sje

Oke, bedankt voor de tips…

We wachten het deze maand nog even af, en als het volgende maand nog niet gelukt is, gaan we ovulatie testen gebruiken…

Je kan er inderdaad wel zo moedeloos van worden!!
de wens is er, maar elke maand weer die teleustelling, weet er alles van
Ik weet natuurlijk niet hoe jou huisarts is, iedereen is weer anders.
zelf ben ik de eerste keer na ruim een jaar naar de huisarts gestapt en die zei waarom ben je niet eerder gekomen.
Dus bij de tweede kinderwens (Andere huisarts) na een half jaar er heen gestapt, en wert meteen door gestuurd, naar de gyn.
dus je zou het allicht kunnen proberen, nee heb je kun je krijgen

Suc-6

Groetjes Marianne mama van Ruben