Hoi,
Ik zou nog een tijdje zelf door blijven klussen, om het zo maar te noemen.
Bij mij gaat ut niet zo makkelijk om zwanger te worden, heb PCO. De eerste heeft dik 2 jaar op zich laten wachten, zijn uiteindelijk ook in het ziekenhuis gekomen en met wat “hulp” is onze dochter vorig jaar april geboren.
Na de bevalling hebben we niks gebruikt, geen pil, geen condoom.
Nu is onze dochter 10 maand en zijn we deze week weer voor het eerst geweest in het ziekenhuis. Kijken of onze kleine meid een broertje of zusje erbij kan krijgen.
De huisarts kan niet zoveel voor je doen, hij of zij verwijst je door naar het ziekenhuis.
Eenmaal in het ziekenhuis is het niet zo dat ze direct met hormonen beginnen. Ze willen, als ze daar een reden voor hebben toch eerst een maand of twee je cycles volgen. Verder moet je man/vriend ook een potje met zaad inleveren dat wordt dan onderzocht.
Het is niet zo dat als je naar het ziekenhuis gaat er s’middags zwanger weg komt.
Het is best wel een belasting voor je relatie en emotioneel zwaar. Want als vrouw moet je elke keer de inwendige onderzoeken ondergaan.
Net wat Sje schreef, ik zou nu vast gaan tempen. Bijhouden om de hoeveel weken je ongesteld bent. enz enz. Mocht je met een half jaar nog niet zwanger zijn dan zou ik wel naar een huisarts gaan.
Succes!