Wanneer geen slaapzak meer?!

Hoi,

Vanaf welke leeftijd laten jullie je kindje slapen zonder slaapzak?

Groetjes Spruit

Hier voorlopig nog niet zonder slaapzak.
Ze kruipt `s nachts vaak onder haar deken uit en ik vind het nu echt nog te koud!

Van de zomer zal het wel een ander verhaal zijn en dan kijk ik volgende herfst/winter gewoon hoe ik het dan doe.

Nou bo ging met zijn tweede verjaardag onder een peuter dekbed en daar had hij in eerste instantie wel een zomer slaapzak bij aan, ook omdat hij er onder uit kroop. Nu heeft sinds een week of 2 een groot bed, met een 1 persoons vier seizoenen dekbed (hij is nu 2 jaar en ruim 2 maand) en hij heeft geen slaapzak meer aan en blijft er ook redelijk goed onder liggen. Dus hij gebruikt nu geen slaapzakken meer!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Hier met 1 jaar en 10 mnd gestopt vanwege de warmte in zijn kamertje. Hij sliep toen nog in zijn ledikantje, maar het was zo warm dat hij aan een pyjamaatje genoeg had. En dat ging gelijk goed.

Niet over nadenken in de winter.

Wij hebben destijds in de zomer het gebruik van slaapzakjes afgebouwd. Tijdens een hittegolf hebben we de meiden zonder slaapzakje laten slapen en alleen een dekbedovertrek voor als ze het toch 's nachts fris kregen. Na die zomer geen slaapzakken meer gebruikt.

Groetekes, Sje

Wij zaten met erg warm weer en hebben toen alleen een lakentje gegeven en zijn rompertje en het ging meteen goed…in de zomer zweten ze de slaapzak uit!

Hij was toen 1 jaar en 9 mnd.

Gr, Danielle

Hoi,

Ze is nu net 2 jaar en hebben haar voor de tweede nacht zonder slaapzak. Het gaat goed, ze blijft wel onder haar dekentje liggen. Vond slaapzak en deken te veel en alleen slaapzak te weinig. Vandaar nu de keuze om zonder slaapzak te laten slapen en lekker onder een dik dekbedje.

Groetjes Spruit

morgan sliep in portugal zonder vanwege de hitte maar thuis wilde ze er weer een aan. Ook op het kdv is ze de enige die er nog een aan heeft. Denk dat ze het een veilig gevoel vind hebben. Ik heb mijn moeder ook gevraagd om twee dunne te maken omdat deze straks te klein zijn. En zolang zij het fijn vind er lekker in slaapt mag ze ze van mij aanhouden.

Groetjes,

Michèle

Minke slaapt nu een maand of twee in een peuterbedje en hierin heeft ze ook een dekbad. Dus tot 2,5 heeft ze in slaapzakken geslapen.
groetjes!

Een maand voor zijn 2e verjaardag zijn we overgegaan op een dekbed en sindsdien heeft hij geen slaapzak meer aan en dat ging meteen prima. Onder de deken bleef hij niet liggen, maar onder zijn dekbed wel.

Groetjes,
Sandra