Nika wil niet meer een extra slaapje overdag maar ik vind haar te jongm (1,5) om niet meer een extra slaapje te geven. Ze is nooit zo’n slaper geweest, ze is 's nachts ook vaak lang wakker. Misschien krijgt ze al genoeg slaap? Hoe is dat bij jullie ( gegaan)?
Wanneer geen extra slaapje?
Evianne slaat nu ook heel soms een slaapje over. Ze ligt wel in bed, is dan ook heel stil ( ik denk die slaapt ) maar na een half uur hoor ik dr dan fluisteren. Evianne is wel 2,5 jaar. Zowat een jaar geleden heeft ze dat ook eventjes gehad, maar toen ging ze meteen roepen dat ze eruit wilde, dat deed ik dan ook wel maar dan was ze op het einde van de middag wel erg moe, hangerig enz. Dit is vanzelf weer over gegaan, heeft maar eventjes geduurd.
Hoi,
Daan slaapt nog steeds elke middag. Maar ik merk ook dat hij dat echt nodig heeft. Hij verwerkt dan veel dingen en doet voor de middag extra energie op.
Enne als ikke eerlijk ben vind ik het heel fijn dat ik ´s middags een paar uurtjes rust heb.
ZOlang je kindje de slaap niet nodig heeft. Dan hoeft het ook niet.
Ik zou maar even afwachten.
Groetjes,
Diana moeder van Daan
op dat gebeid heb ik slaperige kids,die tot 3 1-2 jaar gewoon sliepn tussen de middag en gerust 3 uurtjes achter elkaar
maar die van me nicht waren 1 jaar en sliepen niet meer waren om 9 uur wakker smorgen en gingen er om 7 uur savonds weer in
Bianca,Dylan & Kaitlyn
Ja is denk ik per kind verschillend. Lisa sliep thuis tot een maand geleden nog extra, maar ineens was het over.
Bij de oppas slaapt ze bijvoorbeeld nog wel (ja in het waterbed van Cindy).
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).
Stephan heeft vrij lang zijn middagslaapje volgehouden.
Tot hij net 3 jaar was.
Maar ik heb inmiddels ook al begrepen dat elk kind daar anders in is hoor
Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.
Mijn oudste zoon hebben we met 3 jaar en 7 maanden laten stoppen met zijn middagdutje, want hij was 's avonds maar aan het spoken. Bij mijn jongste zoon willen we dat om die zelde reden nu ook afschaffen (hij is 2 jaar en 6 maanden), maar hij kan nog niet zonder en zit dan onder het avondeten (en we eten altijd al vroeg, zo rond vijfen) te knikkebollen dus het kan helaas nog niet. We hebben wel zijn slaapje van 3 uur ingekort naar maximaal 1,5 uur.
Ooh, wat hebben jullie heerlijke slaap kindjes zeg! Toen Nika 1 jaar was ben ik over gegaan op één slaapje omdat ze 's avonds pas om 9 uur wilde slapen. Met dat ene slaapje per dag wil ze wel 's avonds om 7 uur op bed. Ze begon idd met 3 uur lang te slapen overdag maar nu, al maanden is ze na 1,5 uur al wakker (als ik geluk heb). De laatste tijd ligt ze dus een uur lang te roepen en gelukkig ook gewoon in haar bedje te spelen. Alleen wanneer ik denk dat ik, na een uur toch maar even boven moet gaan kijken, lijkt het alsof er een wervelwind door haar kamer is gegaan! Ze trekt haar slaapzakje uit, haar kleren (incl. luier), haalt haar matrashoes eraf en gooit haar knuffels door de kamer.
Nika heeft fijn gespeelt!!
stefke gaat ook nog bijna iedere middag slapen, soms slaat hij wel eens een dagje over ma dan moet ik hem s avonds om half zeven weer neer leggen want dan is hij echt dood moe… hij heeft ook een periode gehad dat hij niet wou en heeft dat nu ook nog soms,maar eigenlijk kan hij het echt nog niet aan om niet meer te gaan slapen,dus probeer ik hem dan toch in slaap te krijgen
liefs jessica, &
Hier gaat het nu zoals marielle al beschrijft…
Milan zit nu echt in een rotperiode, als ik hem in bed leg en níet wakker maak slaapt ie vlot van 1 tot 4 uur of langer, errug lekker maar dan krijg ik hem sávonds dus z’n bed niet in…
Ik ben nu aan het proberen om het om de dag te doen, 1 dag wel 1 dag niet, gedoe hoor pfffttt.
Groetjes Nathalie & Co
Jonas heeft ook lang een middagdutje gedaan.
Hij doet het nu af en toe.
Hangt ervan af hoeveel hij s nachts slaapt.
Kim,fiere mama van Tibo*(°+10.12.2001) & Jonas (°09.08.2003)