Wanneer fruithapje

Hoi
Wanneer geven jullie fruithapje?
Mijn dochter slaapt smorgens 2 uur en als ze wakker wordt is eht eigenlijk alweer flestijd…
Zouden jullie dan eerst fruit geven en een uur later de fles, of gewoon de fles en fruit op een ander tijdstip?
Straks als ze overgaat naar 3 flessen zal het fruit ook een voeding vervangen en rond 11 uur zijn en dan rond 12.30 brood en fles, toch?

ik gaf met 4 mnd het fruithapje.
Onze dochter sliep dan tot 9 uur en kreeg dan om 10 uur fles melk.
Het fruit vervangt straks inderdaad een fles.
Dan kun jij als je kindje wakker wordt fruithapje geven en daarbij nog wat diksap of iets dergelijks.
En dan voor het middagslaapje brood en fles melk geven.

Groetjes Lisan

Fruit is een tussendoortje en geen vervanging van een fles. Bij drie flessen heb je straks 's ochtends pap (bij voorkeur in een bordje, anders in een fles), bij het brood eten en als laatste fles voor het slapen gaan (die kan je bij 9 maanden vervangen voor een toetje). Wij gaven in het begin het fruit vlak vóór de fles, dus als 'ie al trek had. Eerst een paar hapjes en een paar dagen hetzelfde. Rustig opbouwen en kijken of er geen reactie op komt. Dan na een paar dagen weer ander fruit, paar hapjes en een paar dagen hetzelfde, etc.

Wij hadden uiteindelijk de pap om 7.00 uur, het fruit om 9.30 uur en om 12.00 uur broodje met fles. En dan natuurlijk 's middags en 's avonds nog, maar dat maakt voor dit niet veel uit…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wij geven Iris rond 8 uur de eerste fles, dan rond 10 uur fruit, 12 uur de volgende fles, 14 uur een beetje water uit tuitbeker (we doen een poging in ieder geval), 16 uur de volgende fles, 18 uur groente en dan om 20 uur de laatste fles.

@Mriek,

Als je kindje een heel potje fruit op kan dan hoef je er geen fles meer bij te geven.
Een beetje diksap of water in een flesje erbij is genoeg.
Fruit vult namelijk en dan nog een fles melk erbij is wat te veel.

Groetjes Lisan

L. de Boer

@Lisan: ik bedoel te zeggen dat fruit een tussendoortje is en geen hoofdmaaltijd. Het vervangt daarom dus ook geen volledige fles. Groente is wel een hoofdmaaltijd en als ze dat voldoende gaan eten, kan je een fles laten vallen. Dat is hoe het CB het in ieder geval altijd heeft uitgelegd.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik sluit me bij Mriek aan. Fruit vervangt idd geen fles. Hier zijn we op advies van het CB met 4 maanden begonnen met fruit. Met 5 maanden verviel de fles van 23.00 uur, want daar moesten we hem altijd voor wakker maken. En met 7 maanden kreeg hij brood en verviel er weer een fles,

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@Mriek,

Fruit is inderdaad geen hoofdmaaltijd, maar je hoeft geen fles meer daarnaast te geven.
Dan ziet een schema er zo bijv. uit:
Bij wakker worden fles melk/pap
wat later op de morgen fruithap + wat water/sap
middageten brood en fles melk
savonds warm eten
voor het slapen gaan nog fles pap.
Dus 3 flesjes op een dag.

Het vervangt wel een volledige fles mits je een heel potje fruit geeft.
Bij een half potje zou je nog 150cc melk kunnen aanbieden.
Wij gaven destijds ook bij een half potje fruit ook geen melk meer, omdat de kids toch wel 3 flesjes kregen.

Groetjes Lisan

Het schema ben ik helemaal met je eens Lisan. Maar melk en fruit hebben niets met elkaar te maken blijf ik van mening. Groente en melk wel…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Mriek

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Bedoelen jullie een klein potje (4mnd) of een groot potje (6mnd)
Bij het brood geef je toch nog een fles? Geef je die dan 'direct’daarna of hou je daar iets tussen?
En dan rond 15/16 wat sap?

@Michelle:

@Jolan: ik heb het over fruit in het algemeen en dan maakt het formaat potje niet uit is mijn mening. Wij gaven en geven de melk altijd direct na het broodje eten en dan inderdaad rond 15.00 uur een sapje met een koekje o.i.d.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker