Wanneer fruithap-werking staafmixer!

Ik had het op het CB moeten vragen…maar ik ben het vergeten en ik weet het niet meer van Eva…Wanneer geven jullie een groenten- en fruithapje? Max is nu bijna 6 maanden en we gaan nu groenten en fruit geven. Ik heb daarmee gewacht vanwege zijn eczeem, maar nu mag het! Hij heeft vorige week wat banaan naar binnen geslurpt. Hij vond het best lekker geloof ik! Een half potje was het…

Mijn vragen nu:

• geef je meteen zowel een groenten- als een fruithapje, of start je eerst met fruit?
  • en hoe laat geef je dat dan? Bv 's ochtends fruit en 's middags groenten?

Zelf zou ik Max bv om 11.00 uur fruit geven en dan tegen 16.00 uur groenten. Maar hoe zit het dan ook alweer met die flessen? Hij krijgt nu nog 5x180cc, omdat hij dus verder nog niks ‘at’. Moet er dan eentje af en welke dan?

Dat je dat zo snel vergeet he?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 21 Mar 2011 21:58:14

Goh, dat gaat hard! Max alweer bijna 6 maanden… Ik moest bij Merel met groente beginnen en dat een aantal dagen volhouden om te kijken of ze er niet allergisch op reageerde. Daarna een andere groente en dan langzaam fruit toevoegen. Ik gaf 's-ochtends fruit en aan het eind van de middag groente. Ik weet niet meer hoe het zit met de flessen. Dat vergeet inderdaad snel.

Groetjes Natasja

Lilypie First Birthday tickers

Inderdaad 1 soort per paar dagen intoduceren.
Zo kun je snel zien of je kindje ergens op reageert.

Ik ben meteen begonnen om het fruit en groente op die tijden te geven dat ze het naderhand ook zou krijgen.
Dus rond 10u fruit en na een maandje ongeveer ben ik groente om 17u gaan geven.

Ze heeft toen zelf de fles laten vallen.

Hoi,
Hier is het momenteel zo:
07.00 bordje pap (sinds deze week)/ 10.30 fles / 13.00 fruithap/ 16.00 fles /18.00 groente/ 20.00 fles
Ik wissel lepeltje eten en drinken uit de fles af. Het komt nu ook zo uit dat hij na elke fles gaat slapen. Daarom zit de fruit in de middag.
Wij zijn met net iets meer dan 4 maanden begonnen met fruit (in de ochtend). Zo’n 2 weken later groente eind van de middag. Ik gaf een dag of 3 hetzelfde achter elkaar. Toen hij ‘voldoende’ fruit verving dat een fles. Ik ben toen eerst flessen van 210/7 gaan geven totdat hij ook voldoende groente at.
Groetjes, jo

Oh ja… ik stoom het fruit eerst en ben dan steeds korter gaan doen. Heb ergens gelezen dat dat beter is ivm allergenen. Liam heeft geen eczeem, maar wel een gevoelige huid, tot nu toe reageert zijn huid niet op fruit en groenten, gelukkig.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/ERRmp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - jo79 op 20 Mar 2011 21:10:17

Wij zijn destijds op advies van het CB met fruit begonnen toen Tim 4 maanden was. Ik heb altijd vers fruit gemaakt en ben begonnen met een paar hapjes geraspte appel voor zijn fles. Op die manier wist ik zeker dat hij trek had. Op een gegeven moment at hij zoveel fruit dat ik het echt s’ochtends tussen 2 flessen in ben gaan geven.

Met 5 maanden hoefden we Tim s’avonds niet meer wakker te maken voor zijn fles van 23.00 uur en mochten we ook starten met groente. Vanaf die tijd zit hij dus op 4 flessen ipv 5. Groentehap deden we dan rond half 6 en dan 2 uur later zijn fles van half 8 en daarna dus niks meer tot de volgende ochtend.

De volgende fles verviel met 7 maanden toen we mochten beginnen met brood. Toen hebben we de fles van 15.00 uur vervangen voor diksap met een liga.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Ik ben bij allebei met fruit en groenten tegelijk begonnen, Minke at met 4 maanden allebei al meteen op en Neeltje moest echt een tijdje wennen. Ik bood het gewoon aan en als ze het niet wilden, prima. Je hoeft niet perse te kiezen in wat je aanbiedt omdat je op heel andere tijden geeft. Ik gaf fruit 's ochtends en groenten met avondeten. flessen liet ik echt pas vervallen als ze echt goed aten, anders is het nog te weinig om een fles te vervangen.
groetjes!

Fruit om 10.00 uur vanaf 4 maanden … en meneer smult ervan! Nu nog elke dag om 10.00 uur fruit samen met Jurian … vers vind hij lekkerst maar als ik weg moet oid dan gaat potje er ook wel in.

Met 6 maanden kreeg hij ook groente … gewoon met ons mee om half 6. Dit gaat er ook prima in. Ook liefst vers.

schema;
8.00 / 200fv
10.00 / fruit
12.00 / 200fv + boterham
16.00 / diksap 140cc met lange vinger oid
17.30 / groente
19.00 / 200fv

wij gaven geloof ik eerst fruit… maar dat ging dr hier in als een tierelier…
om een uur of 10.00 deden we dat altijd, ik was ook eerder dan 6 maanden, maar ja pippy heb nooit nergens last van gehad…dus da was makkelijk, na een week heb ik haar ook groente gegeven, als wij gingen eten ! ik deed dat altijd samen met ons avondeten,

volgens mij was het toen,
als ze wakker werd een fles
10.00 uur fruit
12.00 uur een fles (daarna met een boterhammie erbij )
soms om 15.00 uur nog een fles, was maar net hoe haar pet stond
om 17.00 uur groente
en dan voor het slapen gaan nog een flessie met bambix erbij

Pippy is geboren 17.07.2009

Bedankt voor jullie reacties! En fijn die schema’s…ik kan het me allemaal niet meer zo goed herinneren…

Maar eh……ik ga het toch maar vragen…Ik heb een staafmixer en wilde destijds met Eva lekkere verse hapjes maken. Dus ik gooi een half appeltje in dat ding…Eigenlijk zou je een gladde mousse moeten krijgen, maar ik kreeg alleen van die kleine griezels waar Eef val walgde! Van die gesnipperde appeltjes zeg maar…Banaan bleef ook heel hard…Ik doe iets niet goed volgens mij…Ik schaam me rot dat ik het niet snap, hoe moeilijk kan het zijn, maar…hoe krijg ik met de staafmixer een mooi glad papje a la de drab die in potjes zit?

Wat raar dat je geen glad papje krijgt.

Is helemaal geen rare vraag hoor, ik weet alleen het antwoord niet. Zou bijna denken dat je staafmixer niet goed is Heeft de mixer meerdere standen, want wellicht dat je de verkeerde stand gebruikt.

Ik heb bij Tim in het begin altijd de staafmixer gebruikt toen hij net aan de fruithapjes zat en nooit problemen gehad. Sorry, maar ik zou dus niet weten waar het aan kan liggen. Banaan kan je trouwens ook prakken net zo lang tot het een glad papje wordt. Daar heb je de staafmixer niet bij nodig.

Groetjes,
Sandra

ej rainbow, beetje vreemd ja want ik kreeg ook bijna shakes…
misschien iets langer die staafmixer dr in,misschien heb buurvrouw een staafmixer die je ff kan testen want misschien legt het wel aan die mixer en nie aan jouw !

Pippy is geboren 17.07.2009

Als je eerst eventjes stoomt (hoeft maar heel kort) wordt het zachter en dan heb ik een mooi glad hapje.

Inderdaad eerst even het fruit koken of stomen dan gaat het goed met de staafmixer.

Groetjes Natasja

Hihihi, stom he, dat ik geen papje krijg? Ik denk dat het dan aan de mixer ligt, die heeft maar één stand, is al een stokoud dingetje! Ik vind het wel leuk om lekker te experimenteren voor Max, straks ook met perzik en aardbei enzo en dan is zo’n mixer wel handig! Bedankt voor de tips, ik dacht inderdaad ook dat ik misschien alles even moest stomen, maar dat vind ik dan weer best veel werk. Eerst maar even zo proberen! Max gaat straks smullen van mijn ‘shakes’!

Nee komt niet door de mixer … komt door te weinig in de mixer. Had ik nl ook bij Levi … doe je er maar halve appel in dan gaat het aan de zijkant plakken en heeft hij niet genoeg beet om het fijn te malen… Evt wat vocht erbij (water) of lekker meer fruit erbij

Aha! Ik snap 'm! Ik zo even een appel erin gooien! Ik ben benieuwd. Bedankt Miniboy!

Wij moesten vorige week met Joël naar het CB, en daar vertelde ze ons dat wij Joël nu van 19.00uur tot 7.00uur mochten laten slapen, maar we moesten wel op 4flessen blijven zitten… Nou, we zitten dus nu om de 5uur, maar moeten dus terug naar om de 4 uur ongeveer… en fruithapjes doen wij al, maar dat daarop zei ze… fruit MAG nu, en MOET als ze 6 maanden zijn, ook groenten…

Ik durf hem nog niet van 19uur tot 7uur te laten slapen, aangezien meneer in een sprong zit en elke nacht 4/5keer wakker word…

Liefs, Melanie

@rainbow
Over de fruithapjes…wij maakten voor een hele week en stopten het in de vriezer. Ideaal! We kookten het fruit wel even een minuut of tien en pureerden het dan (behalve de banaan, die vroren we nooit in maar mengden we er later dan nog doorheen) … In het begin gebruikte ik zo’n ijsblokding. Per dag haalde ik er dan een paar blokjes uit en er kwam steeds een blokje bij als die anderen opgingen. Later ben ik overgegaan op zeven plastic bakjes die ook in de magnetron konden. 's Morgens bij het opstaan haalde ik een bakje fruit uit de vriezer en het was rond fruittijd ontdooit. Nog even een klein beetje opwarmen en meneer kon smullen!

Oh ja, wij kregen de tip om de eerste groentehap 's morgens te proberen voor als hij krampjes kreeg. Dan zat je daar niet 's nachts mee.