Ik vraag me af welk moment het beste is om een fruithapje te geven! Onze zoon krijgt rond 6 uur/half 7 de fles en slaapt over het algemeen van 09.00/09.30 tot ongeveer 11.00 uur. Ik geef nu het fruit na zijn slaapje (hij is ook wel eens 10.30 uur wakker) en wacht dan even met de lunch. Wat doen jullie?
Wanneer fruit, voor of na 1e slaapje?
Neeltje krijgt ook meestal 06.30 uur de eerste fles en dan slaapt ze van ongeveer half negen tot tien uur, daarna krijgt ze meteen haar fruit. Om een uur of 11.30 krijgt ze dan brood en een fles en dan uur of 12 -half 1 weer naar bed.
groetjes!

Ik geef hier ook fruit na het eerste slaapje. 's Ochtends eerst bordje pap ff spelen tot een uur of 9 en dan naar bed. Als mijn kleine dan wakker wordt krijgt hij eerst fruit en uurtje daarna de fles.
Ik geef hier ook fruit na het eerste slaapje. 's Ochtends eerst bordje pap ff spelen tot een uur of 9 en dan naar bed. Als mijn kleine dan wakker wordt krijgt hij eerst fruit en uurtje daarna de fles.
ja mijn schema was altijd wat anders, want jullie geven die fles dan om 06.30 - 07.00 uur en dan , nemen jullie die kleine mee naar beneden ???
ik gaf haar de fles (overigens nu nog steeds, nu alleen pap) en leg haar terug op bed, dan slaapt ze tot 10.00 uur (soms tot 09.30 uur) en rond 10e krijgt ze haar fruithappie, da hen ik altijd zo gedaan en nog steeds…

ik geef het fruit meestal rond 11.00. Wij staan ook pas rond een uur of 10 op. Colin slaapt na de fles meestal nog wel even bij ons.
22-12-2009 colin geboren
Wat een luxe Neeltje is sinds ze een maand of 5-6 is klaarwakker na de fles dus hier zitten we om 0700 uur beneden met Minke en Neeltje

Ik gaf ook altijd na het slaapje het fruit. Onze meid was s’morgens 7.00 wakker en lag van 9.00 tot 10.00 weer op bed. Daarna gaf ik haar het fruit. Ik lees dat jou kindje later wakker is s’morgens…dus ik zou s’ morgens dan geen fruit meer geven omdat het dan ook al bijna lunch tijd is. Hoe slaapt je kindje s’middags dan??
Misschien kun je rond 15.00 fruit geven.
nou hij is ook vaak wel wakker, maar dan laten we hem even tussen ons in spelen of in zijn bed. Meestal wordt hij vrij snel weer moe. Als we met hem opstaan dan begint hij vaak na 3 kwartier alweer te jengelen en wij zijn nogal slaapkoppen dus dit is een mooie oplossing. Ik vind ook niks erger dan zo vroeg te moeten opstaan. Dan duurt de dag zo vreselijk lang!! Ik wil ook dat hij 's morgens zoveel mogelijk slaap pakt omdat hij overdag bijna niet slaapt. Hier gaat de fles van 13.00 er altijd nog prima in dus 11.00 fruit werkt hier goed.
22-12-2009 colin geboren
@ Linette: hier hetzelfde verhaal. Om 7 uur de fles en dan is voor zoonlief de dag begonnen. Met als gevolg dat we nu onze hele vakantie al om 7 uur uit bed zijn, haha.
Onze zoon slaapt van half 9 tot 10 uur (of van 8 tot half 10) en krijgt daarna zijn fruit. Dus na zijn eerste slaapje.
Hoi,
Ons Mandy krijgt rond 8 uur de eerste fles. Hierna slaapt ze helaas niet meer. Nu was het bij ons zo dat Mandy om 10 uur haar fruit kreeg en dan om 12 uur weer een fles, maar deze dronk ze dan heel slecht (maar 60 van de 200 als ik geluk had). Nu geef ik het fruit een half uurtje na de fles van 12 uur en dat gaat prima.
Groetjes Sandra.
ps: Ons Mandy is 5.5 maand.
Hier fruit voor het 1e slaapje, ritme nu als volgt:
7.00/7.15 wakker
7.30 fles 200 cc
9.30/9.45 fruit 200 gram/1 potje
10.00 tot 11.00 slapen
12.30 1 boerham + flesje 120/4
14:00 tot 16:00 slapen
16.30/17.00 groente + half toetje
19.00/19.30 fles 200 cc
tussen 19.15/19.45 slapen