Wanneer fruit in schema?

Hallo

het schema voor mijn zoontje (26 wkn, gecorrigeerd 15 wkn) is nu als volgt:
6.00 uur: 180 + 6
9.30 uur: 180 + 6
13.00 uur: 180 + 6
16.30 uur: 180 + 6
20.00/20.30 uur: 180 + 6
Hij krijgt nu Nutrilon Hypo Allergeen 1.

Nu moet ik vrijdag weer voor controle naar de kinderarts en ik ga vragen of ik kan starten met bijvoeding. Ik heb het idee dat hij er aan toe is. Hij smakt niet echt of zo, maar ik heb het idee dat hij de melk zat is.

Wat is dan het beste tijdstip om een fles te laten vallen, of zou ik het volledige schema om moeten gooien?

En wanneer start je dan met groente, of is dat pas over een tijdje?

De eerste voeding moet wel om 6 uur blijven ivm mijn werk.

Graag hoor ik van jullie.

Groetjes!

Hier moesten we beginnen met groente ipv fruit. Dit omdat fruit zoet is en dat vinden ze lekker. wanneer ze hier eenmaal aan gewend zijn is het moeilijker om ze groente te laten eten.
Hier met 4 maanden fles van 16:00 uur gaan vervangen voor groente. Eerst paar hapjes, daarna de fles. Toen ze wat meer ging eten, nog een halve fles, en eet je baby eenmaal een volledige maaltijd dan fles weg laten en bijvoorbeeld beetje water na laten drinken. gaat dit goed, dan na een tijdje, 5/6 maanden beginnen met fruit. Dit krijgt ze hier tussendoor na haar ochtendslaapje rond 10:30 en vervangt dus geen fles. Dat is hoe het hier gegaan is. Min dochter kreeg overigens toen nog maar 4 flessen ipv5 en toen ik met groente begon dus nog maar 3.

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 07 Jul 2010 13:50:35

In eerste instantie wordt (in ieder geval hier door CB) niet aangeraden om een fles te laten vallen. Het is bijvoeding en vooral in het begin zijn het vaak nog maar een paar hapjes die nog geen fles vervangen. Ik heb het gewoon bij de fles van rond 11 uur gegeven, het meest logische, uiteindelijk ga je de groente in de middag doen en dat wordt dan vanzelf avondeten. Succes en hou het fototoestel maar bij de hand bij het eerste hapje!

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a

Wij zijn op advies van het CB met 4 maanden begonnen met fruit. Dit verving idd niet meteen een fles. Ik begon met fruit voor zijn fles, zodat ik zeker wist dat hij trek had. Ik deed voor de fles van 15.00 uur een klein beetje fruit. Begonnen met appel en langzamerhand steeds meer andere fruitsoorten (ik heb altijd vers klaargemaakt). Toen hij steeds meer ging eten ging ik zijn fruithap in de ochtend geven tussen 2 flessen in.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Ik ben begonnen toen ze 6 maanden was met wat fruit te geven. Muriel is 6 weken te vroeg geboren dus eigenlijk was ze nog jonger. Maar omdat de darmen toch wel meer gaan rijpen als ze al melk krijgen vanaf het begin toch met 6 maanden begonnen. Op het CB begonnen ze met 5 maanden te adviseren om bij voeding te gaan geven maar ik heb dat advies niet opgevolgd en later begonnen. Na 2 weken ook wat groente gaan geven. Ze is nu 7,5 maand en we zijn net gister begonnen met brood te geven. Ik doe alles rustig aan. Ik vind zelf 4 maanden erg vroeg om al te beginnen. Ik heb ook geen fles weg gelaten het is echt bijvoeding in het begin. Je merkt vanzelf wanneer je een fles kan weg laten dan worden de flessen allemaal niet goed meer leeg gedronken.

Hier op het CB hebben ze ook op 7 juni (zoon was toen net 5 mnd en gecorrigeerd nog maar 2,5 mnd) gezegd dat ik konbeginnen met fruit (dus niet eerst groente), maar dat heb ik toen ook niet opgevolgd.

Ik wacht het antwoord van de kinderarts even af vrijdag en dan zien we wel.

mijn zoontje is 8 week te vroeg geboren en kreeg met 4 maand fruit hapje en met 4 en halve maand warm eten potjes heb gewoon naar hem gekeken wat hij aankon en niet maar ging vanaf begin gelijk goed en indd het is bijvoeding hij kreeg het gewoon tussen de flesjes door tot hij zat werd van de warm eten potje toen werd 1 flesje vervallen door 1 potje maar fruithapje vervangt nog steeds geen flesje bij hem
groetjes sabrina

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik ben met 4 maanden begonnen met fruit, maar na een paar dagen gestopt omdat hij heel veel begon te huilen. Ik dacht aan buikpijn, met 5 maanden weer begonnen en toen ging het goed. Begonnen met peer en later ander fruit. Hij eet nu vaak 3 stuks fruit.

22-12-2009 colin geboren

ik ben begonnen met fruit toen lizzy 3,5 maand was en gaf mango van friso(potje)
ze vond het erg lekker,idd eerst maar een paar hapjes.
je merkt vanzelf wanneer je kind toe is aan meer.
ik gaf het s’morgens,tussen 2 flessen in,idd is het een tussendoortje.
nu doet ze 2dgn met een potje want ze krijgt een half potje fruit.

het beste is het om het tussen de flessen van 6 ne 9.30 uur tedoen,beste is een uur naar de fles omdat ze dan anders kunnen gaan spugen.
als j om 6 uur fles geeft dan kun je bijv om 9 00uur fruithapje doen en om 10 uur de fles ipv 9.30?

suc6 liek

Sarah kreeg met 4 maanden ook al fruit, maar echt als tussendoortje. Tussen de fles van 8 uur en 12 uur. 10 Uur dus. Maar als ze een keer erg lang sliep dan deed ik het niet.
Nu krijgt ze nog steeds fruit om 10 uur en om 12 uur pap (volledige fles met 7 scheppen pap)
Vanaf 6 maanden krijgt ze om 15:00 haar groentehap, en die moet nu de fles van 16:00 vervangen. Ik doe dit ook rustig aan. Ik bied haar de fles nog wel aan, maar ze drinkt nog maar weinig hiervan.

Dus mijn schema:
8:00 fles
10:00 fruit
12:00 pap
15:00 groente/maaltijd (nu ook met vlees of vis, aardappel, ei of pasta)
16:00 fles, maar heel weinig. (15:00 en 16:00 moeten zometeen in elkaar overvloeien in één maaltijd)
19:30 fles

Tussendoortjes krijgt ze niet, ze vraagt er niet naar en ze zit goed op gewicht. Dus zolang t kan laat ik het.

Groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers