Wanneer fietsstoel

hoi meiden,

even een vraagje:
vanaf wanneer mogen baby’s in fietsstoeltje?
Lieke is 8 maanden en kan al aardig zitten nog niet zonder steun, maar zoal bijv. op schoot zit ze wel zelf. ook in kinderstoel gaat prima.
Wat vinden jullie en uren fietsen doen wij toch nooit! we zijn niet zo’n fietsers.
vanaf wanneer zaten jullie kindjes in de fietsstoel?

groetjes gytha

Hey Gytha,

Volgens onze pediater is het best dat je wacht tot je kleintje volledig zelf zonder steun kan zitten. Dan kan ze gerust mee in de fietsstoel of in de winkelkar. Een kinderstoel is iets anders blijkbaar omdat die er op gemaakt zouden zijn om kindjes die nog niet volledig zelf zitten toch voldoende steun te bieden. Bovendien zit je kleintje hier ook minder lang in.
Nog heel even wachten zou ik zeggen. Maar Lieke gaat snel helemaal los zitten.

Groetjes,

Tamara

Hoi Gytha,

Wij hadden Elke destijds met 9 maanden in het fietsstoeltje.
Maar nog niet zo heel lang hoor.
Even een boodschapje doen bij de supermarkt en weer terug.
Met een jaar fietsten we wat langere rondjes.
Zou er nog even mee wachten tot het ruggetje sterk genoeg is.
Vaak vallen ze op deze leeftijd van Lieke al snel weer opzij, en ze
wordt er ook sneller moe van.
Ik denk dat Lieke het straks geweldig vindt voor op de fiets. Ze
kan alles dan goed zien.
Wij hadden wel een schermpje ervoor, dan heeft ze minder last van de
wind. ( kan je trouwens ook gewoon in de zomer ervoor laten hoor)
Wij hebben Elke nu nog voor op de fiets, maar dat duurt niet lang meer.
Die wordt al zo zwaar joh, en dan moet ze achterop de fiets.
Dan kan Anne straks voorop de fiets.
Ze kunnen trouwens tot 2 1/2 a 3 jaar voorop de fiets en dan verhuizen
ze naar achter. (misschien wist je dit al?)
Trouwens nog wat leuks: Elke had op een gegeven moment ook in de
gaten dat er een fietsbel op zat. Wilde constant bellen.
Sommige mensen schrokken ervan, die dachten dat we er niet langs konden
met fietsers inhalen.

Veel fietsplezier!

Groetjes Heleen

luca was ook 9 maanden!

ik heb lexje(9maand) even erop gezet, goed ingesnoerd maar durfde het nog niet aan om met hem naar school te fietsen, hij ging me te snel al ietsjes hangen

en hier is het helaas altijd al snel over met de pret voorop… dan worden ze te zwaar voor het stoeltje en verhuizen ze rond 1.5 jaar naar het achterstoeltje of de fietskar…(waar lexje nu nog in een oude cosi zit)

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Tigo gaat al wel mee op de fiets, maar kleine stukjes, hij kan al wel goed zonder steun zitten (zelf gáán zitten helaas nog niet), hij vindt het super op de fiets en kijkt zijn ogen uit! Ik ben wel pas gaan fietsen toen hij echt meer dan 10 min zonder ondersteuning kon zitten. Komt vanzelf, en het is toch nog niet echt lekker fietsweer!

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties!
Denk dat we nog even moeten wachten. Het lijkt er wel op dat het zitten steeds beter gaat. kan al even los zitten maar als ze iets ziet liggen en wil het pakken valt ze om. ahahah.
maar het zal niet lang meer duren denk ik.
En ik wil natuurlijk wel waken voor het ruggetje!!

Het is tenslotte geen fietsweer maar verder als de supermarkt of de oma’s fietsen wij toch niet. Wij wandelen liever

Heleen,

Ja een windscherm hebben wij ook al lijkt me ook fijn voor in de zomer voor die beestjes.

Groetjes Gytha

Gisteren even geprobeerd in de fietsstoel.
even naar oma gefietst is 5 min fietsen en ging prima!!
Ze vindt het zo leuk!! Blijft goed zitten en houdt zich goed vast. ze past er prima in. en wiebeld niet of gaat niet hangen.
Maar we houden het even bij de korte stukjes!

Maar wel zo leuk he!!!

groetjes Gytha

weer een mijlpaal!!! Ik had een enorm gevoel van vrijheid toen ik lekker kon gaan fietsen… En je kleintje die zo geniet…heerlijk

hoi hoi

mijn dochter was 8,5 maand. ze kon behoorlijk goed zitten, maar nog niet helemaal alleen. ze hing/zat een beetje in het stoeltje.
wij hebben de afstand steeds langer gemaakt en nu zit ze (12 mnd) toch al gauw een uur (misschien wel langer nooit geprobeerd) in de stoel.

dankzij de ritjes op de fiets werd ze wel steeds sterker en een halve maand later zat de alleen op de grond.

voor elk kind is het weer anders. als je kind eraan toe ik zou ík zeggen: gewoon doen. succes.

hoi hoi

het is inmiddels al weer een tijdje geleden. hoe gaat het nu? vind ze fietsen leuk?

groetjes angela

ja ze vindt het super leuk.
haar koppie draait alle kanten op en wil alles zien!
Ook mijn fietsbel is interesant!
Zo leuk he het gaat gewoon super!!!

leuk je belangstelling!

hopelijk wordt het snel heerlijk weer zodat we wat meer kunnen fietsen.

groetjes Gytha

meiden pas op met niet te vroeg op de fiets… deze mama wil het ook graag maar … de ruggen en het nekje van je kleine krijgen veel te verduren… wacht liever te lang dan dat je het te snel doet.

Waar gebeurd:

Kennis van mijn tante (dus het is ver weg en niet bekend maar ter waarschuwing) ging fietsen met de kleine. Het ging erg goed maar de kleine werdt moe dus onderweg naar huis viel hij in het stoeltje in slaap. Thuis dacht ze ach hij slaapt zo lekker ik fiets nog eventjes een stukje verder… eindelijk thuis blijkt dat hij niet slaapt maar gestorven is. Dit kwam omdat hij nog niet sterk genoeg was en toen door de hobbels op de fiets zijn nek gebroken heeft.

Wil niemand bang maken maar alleen ter waarschuwing om niet te snel op die fiets te stappen… het is ook niet iets wat vaak voorkomt. Als je kleine goed zit en je gaat fietsen … bouw het dan langzaam op… ga niet gelijk uur fietsen… maar 10 minuten en dan zo opbouwen…

Jeetje Mini-boy wat een verhaal, echt verschrikkelijk als je dit overkomt.

Zoals ik al eerder schreef wacht ik nog met fietsen, omdat Tim wel al zelfstandig kan zitten maar nog niet altijd zo lang. Soms verliest hij al vrij snel zijn evenwicht en soms kan hij wel een hele tijd zitten.

Zeker na dit verhaal besef je maar weer hoe voorzichtig je moet zijn.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker